bereikbare site onbereikbaar check via downuptime.net (opgelost)

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
harmjan

bereikbare site onbereikbaar check via downuptime.net (opgelost)

Berichtdoor harmjan » 11 feb 2016 12:41

Als ik mijn favoriete fotosite photodom.com wil bezoeken krijg ik momenteel de volgende mededeling van mijn browser:

SQLSTATE[00000] [1129] Host 'www.photodom.com' is blocked because of many connection errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts' Fatal error: Call to a member function query() on a non-object in /var/www/html/includes/user.php on line 383

Het helpt niet als ik overschakel naar een andere browser en zelfs opnieuw opstarten helpt niet, dezelfde mededeling blijft terugkomen en dat terwijl verschillende controle sites aangeven dat photodom gewoon bereikbaar is.

Nu heb ik uitgebreid gezocht hoe ik dit probleem op zou kunnen lossen maar ik ben er niet uitgekomen. De meeste adviezen gaan in de richting dat ik de opdracht “mysqld_safe --max_connect_errors=10000 &” uit moet voeren maar ik begrijp niet hoe. Als ik deze opdracht invoer na START> UITVOEREN gebeurt er niets. Als ik in UITVOEREN eerst cmd typ en vervolgens de opdracht achter de DOS prompt invoer dan wordt die niet herkend.

Wie helpt me verder?

Postbus

Re: bereikbare site onbereikbaar

Berichtdoor Postbus » 11 feb 2016 14:17

Je zult geduld moeten hebben, want er zitten fouten in de database van de website. Het ligt dus niet aan jou en je kunt er niets aan doen; de website ligt er "gewoon" uit. De foutmelding is bedoeld voor de beheerder van de website.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 11 feb 2016 19:19

De website is inderdaad problematisch en soms ligt hij er inderdaad uit. Dit controleer ik dan met behulp van de volgende websites:

http://is.photodom.com.downorblocked.net/

http://www.isitdownrightnow.com/photodom.com.html

Beide controle websites geven momenteel aan dat photodom gewoon online en bereikbaar is maar niet voor mij: ik krijg de boodschap die ik hierboven vermeldde. Er is dus iets anders aan de hand dan dat photodom er momenteel gewoon uit zou liggen. Ik moet op de één of andere manier het maximaal aantal toegestane verbindingen met een server zien te vergroten, dan moet photodom.com voor mij weer bereikbaar zijn, maar ik weet niet hoe ik dat kan doen.

Postbus

Berichtdoor Postbus » 11 feb 2016 19:45

Die foutmelding is een foutmelding van de website zelf, waarbij wordt aangegeven, dat de database in het ongerede is geraakt en door welke oorzaak. Het aantal verbindingen heeft te maken met de website zelf en dus helemaal niets met jouw verbindingen. Dus gewoon afwachten, wanneer de beheerder de fouten er uit haalt en de website weer werkt! Jij kunt er zelf helemaal NIETS aan doen of de fouten verhelpen!

harmjan

Berichtdoor harmjan » 11 feb 2016 20:46

Ik had deze website gelezen, ik baseerde me op deze informatie en ik probeer uit te vinden hoe ik de hier gepresenteerde oplossing kan uitvoeren:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/ ... -host.html

Postbus

Berichtdoor Postbus » 11 feb 2016 22:16

Zoals je ziet, is er sprake van MySQL, een database-beheerder voor websites. Lees maar eens hier, als het je interesseert: https://nl.wikipedia.org/wiki/MySQL .

harmjan

Berichtdoor harmjan » 11 feb 2016 22:36

Ik begin te vermoeden dat je gelijk hebt. Ik dacht dat de melding een reactie van Windows was op het feit dat het teveel verbindingen nodig had om contact te kunnen maken met de website en dat die daarom geblokkeerd was en ik veronderstelde dat er wellicht een mogelijkheid was om het maximaal aantal verbindingen te vergroten om het probleem van de bereikbaarheid op te lossen.

Ik heb inmiddels geprobeerd om de website te bereiken via mijn reserve computer en die geeft eveneens direct dezelfde foutmelding, zonder eerst langdurig gepoogd te hebben om verbinding te maken.

Blijft voor mij de vraag waarom de controle websites vaststellen dat photodom.com gewoon bereikbaar is. Hoe lukt het hen dan wel om contact te krijgen met de server en hoe zou ik dat eventueel ook kunnen doen?

Postbus

Berichtdoor Postbus » 11 feb 2016 23:48

Uiteraard heb ik gelijk :wink: ; ik heb in het verleden veel met MySQL gewerkt en ooit handmatig een verknoeide database weer volledig werkend gekregen.

Het maximaal aantal verbindingen is in bijvoorbeeld Pale Moon en Firefox instelbaar, maar te veel is meestal niet zinvol.

Natuurlijk heb ik de website ook geprobeerd en ik kreeg en krijg ook de foutmelding.

harmjan schreef:Blijft voor mij de vraag waarom de controle websites vaststellen dat photodom.com gewoon bereikbaar is. Hoe lukt het hen dan wel om contact te krijgen met de server en hoe zou ik dat eventueel ook kunnen doen?

De controle website krijgt wel verbinding, net zoals jij, maar ze constateren niet, dat de website niet naar behoren werkt. Anders gezegd: de verbinding wordt vastgesteld, maar niet de kwaliteit van het gebodene.

De website zit overigens in Tel Aviv, Israël en heeft 4.410 bezoekers per dag.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 12 feb 2016 21:55

Ik heb inmiddels meer uitgebreide informatie gevonden:

Screen Shot 02-12-16 at 09.45 PM.jpg
Screen Shot 02-12-16 at 09.45 PM.jpg (197.42 KiB) 7685 keer bekeken

Nu ben ik geen deskundige op het gebied van internet verbindingen maar MYSQL ligt er dus inderdaad uit. Tegelijkertijd leer ik dat FTP en SSH wel gewoon functioneren, al heb ik geen idee wat deze afkortingen betekenen.

Is het misschien mogelijk om via FTP en/of SSH de website te bezoeken? En, zo ja, hoe dan?

Postbus

Berichtdoor Postbus » 12 feb 2016 23:49

SSH is een internet-protocol en over FTP kun je hier iets lezen: https://nl.wikipedia.org/wiki/File_Transfer_Protocol .

Dus: nee, je kunt niets, want de website ligt gewoon plat en is alleen voor een beheerder benaderbaar via zijn/haar hostprovider.

Terzijde: het forum staat nog steeds op zomertijd (en dat met die akelige kou!), terwijl een simpele query kan omschakelen voor zowel het forum, als voor alle gebruikers; zie: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Zomertijd_en_W ... _wijziging (tja, nog door mij geschreven, zei hij bedeesd... :wink: ).