Yandex browser

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
Gesloten
jjvk2686

Yandex browser

Bericht door jjvk2686 » 25 okt 2015 16:46

Hallo

Heeft er al iemand ervaring met de Yandex browser? Snelheid?
https://browser.yandex.com/

Hartelijke dank

Léon1953

Re: Yandex browser

Bericht door Léon1953 » 25 okt 2015 19:58

Even geprobeerd. Taal Engels, met irritante, steeds terugkerende, mededelingen dat webpagina's in het Nederlands (of in het Duits of in het Frans) zijn. Zelf startpagina kiezen met voorkeurszoekmachine kan niet. Veel extensies passen er niet bij. Terugkeren naar de startpagina lijkt ook nogal gecompliceerd. Enzovoort. En: het programma is bijna een halve gigabyte, groter dan welk ander programma in mijn lijst. Dus: voorlopig niets voor mij.

ThomaCM

Bericht door ThomaCM » 26 okt 2015 04:14

Bedankt :)

Shaolin2686

Bericht door Shaolin2686 » 26 okt 2015 19:52

hartelijke dank, dus beter één andere browser dan.
Welke is de snelste voor een win8.1 denken jullie?

jjvk2686

Bericht door jjvk2686 » 26 okt 2015 19:55

Dank voor de reactie.
Ik dacht het al, van die Yandex zie je eigenlijk niet te veel op het net.
Ik werk ook met 8.1 en ik ben eigenlijk wat uitgekeken op mijn Google chrome webbrowser.
We gaan dan verder op zoek naar iets snel en alternatief.

harmjan

Bericht door harmjan » 26 okt 2015 20:12

Als je op zoek bent naar een alternatief: ik ben zelf één van de mensen die nooit heeft kunnen accepteren dat de oorspronkelijke Opera browser niet verder ontwikkeld is. Ik ben daarom jarenlang doorgegaan met een steeds ouder wordende versie van de browser totdat het echt niet meer kon: er waren gewoon teveel websites die niet meer geopend konden worden.

Na een lange zoektocht ben ik uiteindelijk blijven hangen bij Comodo Chromodo, een browser die op Chromium gebaseerd is, net zoals Google Chrome en de moderne versie van Opera bijvoorbeeld. Ik gebruik nu een prettig ogende snelle browser maar de uitgebreide configuratiemogelijkheden van Opera-oude-stijl heeft het niet. Voor mij het belangrijkste was dat ik een goede browser had die redelijk privacy vriendelijk is en voor mij betekent dit in de eerste plaats dat ik Google zoveel mogelijk buiten de deur kan houden. Ik kan bijvoorbeeld de zoekmachine helemaal uitschakelen en vervangen door privacy vriendelijke maar het synchroniseren van voorkeursinstellingen kan ik niet: die loopt wel degelijk via Google.

Al met al, ik ben voorlopig tevreden en wacht de ontwikkeling van Vivaldi af: dit moet een browser worden die meer in het verlengde ligt van de oorspronkelijke Opera maar bevindt zich eigenlijk nog in een ontwikkelingsstadium.

Gesloten