google kalender werkt niet meer in thunderbird

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
Gesloten
Louisvancompernolle

google kalender werkt niet meer in thunderbird

Bericht door Louisvancompernolle » 05 dec 2014 13:34

nooit geen problemen gehad maar opeens kan ik google kalender niet meer opladen binnen Thunderbird.
Ik krijg volgende melding: google gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat
Bijlagen
2014-12-05_13-30-42.jpg
2014-12-05_13-30-42.jpg (116.74 KiB) 9485 keer bekeken

Louisvancompernolle

Re: google kalender werkt niet meer in thunderbird

Bericht door Louisvancompernolle » 05 dec 2014 19:13

Wellicht doordat de nieuwe update van Thunderbird foutief is.
Op mijn laptop heb ik ook de nieuwste update geplaatst van Thunderbird, Thunderbird 31.3.0, en sedertdien werkt ook daar mijn google kalender niet meer....
Wachten op een verbeterde versie van Thunderbird?

Louisvancompernolle

Bericht door Louisvancompernolle » 05 dec 2014 19:59

Is dit een mogelijke oplossing? OF NIET?
Install new version of Thunderbird/Lightning/Google Calendar Oceniono na 5 z 5 możliwych gwiazdek
autor: sneppa wystawiona: November 27, 2014 · zobacz całą · translate
In the last weeks the Google Calendar was broken, but now its better than ever.

1. Remove your Google Calenders
2. Remove Addons: Google Calendar Provider, Lightning
3. Update Thunderbird to 31.2.0
4. Install Addons: Lightning 3.3.1, Google Calendar Provider 1.0.2
5. Add your Google Calendar
6. Everything is working fine

Thanks for this nice plugin!
Provider for Google ABSOLUTELY BROKE Oceniono na 1 z 5 możliwych gwiazdek
autor: landersohn wystawiona: November 26, 2014 · zobacz całą · translate
This think in version 1.02 is totally broke: after a restart of my PC all meetrings on my googhle calendars do not show up when. Don't know whether this is a Google problem or this addon, but it's not working! Please fix asap
settings problems? Oceniono na 3 z 5 możliwych gwiazdek
autor: Christophe wystawiona: November 25, 2014 · zobacz całą · translate
Good morning, all events desappear, exept some of them one or two days ago. As google changed something recently, do you think we have to modify settings (url or else)?
Thank you very much

Postbus

Bericht door Postbus » 05 dec 2014 23:54

Je hebt wel erg weinig geduld met het wachten op een eventuele reactie...je kunt aanvullingen altijd bijplaatsen in je eerste posting.

Thunderbird is in orde, dus probeer gewoon, of het door jou genoemde advies inzake Google Calendar wil werken.

Louisvancompernolle

Bericht door Louisvancompernolle » 07 dec 2014 02:26

Ik heb die stappen ondernomen en het werkt niet....

Postbus

Bericht door Postbus » 07 dec 2014 19:12

Er schijnen meerdere problemen met http://www.google.com te zijn, zoals ik zelf in de afgelopen week ook diverse malen heb ervaren. Mogelijk worden de problemen komende week opgelost, dus gewoon af en toe opnieuw proberen, of het weer wil werken.

Louisvancompernolle

Bericht door Louisvancompernolle » 07 dec 2014 22:58

oef... bedankt voor dit antwoord.
Ik heb al verschillende mogelijkheden onderzocht, getest, enz... niets hielp.
Ik installeerde zelfs Fossa, maar ook hierin werkte de google kalender niet: ik krijg trouwens dezelfde foutmelding.

Ondertussen reeds een paar maal geprobeerd maar ik krijg de melding dat de provider voor Google Calendar vervallen is... ik vind geen nieuwere versie...

:oops: NOG NIEMAD EEN ANTWWORD HIEROP: WERKT NOG STEEDS NIET!
Bijlagen
provider for google.jpg
provider for google.jpg (28.46 KiB) 9275 keer bekeken

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Bericht door matthijs » 19 dec 2014 11:21

Er zijn inderdaad veel problemen geweest met Lightning, Provider for Google Calendar en Google Agenda. Het schijnt dat Google de authenticatie methodes voor Google Agenda veranderd heeft waardoor derde partijen als Lightning, maar ook EssentialPIM, problemen hadden.

1. Er is inmiddels een nieuwe versie van Provider for Google Calendar verschenen (1.0.3) die de problemen gelijk zou moeten oplossen.

2. De oplossing van het verwijderen van je eigen agenda's en vervolgens verwijderen en opnieuw installeren van Lightning en Provider for Google Agenda zou anders ook moeten werken. Na de hernieuwde installatie van beide extensies moet je dan opnieuw je Google Agenda aanmaken/instellen. Je maakt dus in Thunderbird/Lightning een nieuwe agenda op het netwerk aan en kiest voor de optie Google Calendar waarbij je Google-account gegevens (gebruikersnaam/wachtwoord) invult.

Werkt een van bovenstaande oplossingen voor je?

Louisvancompernolle

Bericht door Louisvancompernolle » 23 dec 2014 00:48

neen dat werkt niet... ik heb met mozbackup een kopie gemaakt van al mijn gegevens, vervolgens thunderbird en alle addons verwijderd, met Ccleaner de Register schoongemaakt, zodat niets meer achterblijft in het register en ook nog via Gebruikers/Appdata de Local en Roaming data van Thunderbird verwijderd. Dus ik startte volledig nieuw op: eerst Thunderbird 31.3.0, vervolgens de addons Lightning 3.3.1 ,Provider for Google Calendar 1.0.3 en Google Task Syncs 0.5.1 gïnstalleerd en wanneer ik Google Calendar aanklikt krijg ik steeds dezelfde melding:
"The version of the provider has expired..." en ook : "Beveiligde verbinding mislukt - www.google.com gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat er geen uitgeversketen is aangeboden."

Als test installeerde ik FossaMail-25.0.0 (gelijk op Thunderbird) met dezelfde addons en ook daar krijg ik net dezelfde foutmelding.
Nu gebruik ik de agenda van Lightning en via een browser bekijk ik mijn google kalender... mijn taken worden wel gesynchroniseerd.

softking

Bericht door softking » 22 jan 2015 18:37

Gebruik Google incognito venster om google kalender te gebruiken. Dit werkt meestal altijd.

Tinkepink

Bericht door Tinkepink » 29 jan 2015 23:08

Bedankt, ook mij heeft dit geholpen.

Gesloten