verschillende flash players installeren

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
harmjan

verschillende flash players installeren

Berichtdoor harmjan » 14 jan 2014 20:37

Vandaag is een nieuwe versie van Adobe's flash player verschenen, het gaat om Flash Player 12.0.0.43. Zoals gebruikelijk zijn er twee verschillende varianten: ééntje voor de gebruikers van Microsofts Internet Explorer en één voor de gebruikers van Firefox, Mozilla, Netscape en Opera. Onduidelijk is me welke flash player de gebruikers van elk van de andere browsers zouden moeten installeren.

Voor mij persoonlijk speelt de laatste vraag niet. Ik heb alleen Opera, Pale Moon (firefox) en Internet Explorer op mijn computer staan. Voor de eerste twee browsers heb ik de niet IE-versie nodig en voor IE zelf uiteraard de andere.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om beide versies te installeren en zo ja, weet elke browser dan automatisch welke flash-player gebruikt moet worden?

Postbus

Re: verschillende flash players installeren

Berichtdoor Postbus » 14 jan 2014 20:42

De updates kun je het beste doen vanuit de diverse browsers zelf. Dus vanuit Internet Explorer en apart vanuit Firefox of aanverwant naar adobe.com gaan en daar de Flash Player updaten. adobe.com herkent vanzelf de browser en zet dan automatisch de juiste update neer via de downloadlink.

Vergeet niet om ongewenste bijproducten te ontvinken! Succes!

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 15 jan 2014 13:03

Hier staat een uitgebreide handleiding hoe je dit aanpakt.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 15 jan 2014 20:35

Dank voor de reacties. Ik heb beide adviezen opgevolgd en Flash Player zowel vanuit Opera als vanuit Internet Explorer geïnstalleerd. Het enige wat wellicht misging is dat het niet nodig leek te zijn om de vorige versies eerst te verwijderen. Adobe gaf zelf aan dat de nieuwe versies direct geïnstalleerd konden worden. Blijkbaar is het goed gegaan want bij controle blijk ik vanuit de IE de versie 12.0.0.38 actief te hebben en vanuit Opera de versie 12.0.0.43 en dat is voor elk de meest recente.

Nogmaals mijn dank,

Harm Jan verweij

Postbus

Berichtdoor Postbus » 15 jan 2014 21:35

harmjan schreef:Het enige wat wellicht misging is dat het niet nodig leek te zijn om de vorige versies eerst te verwijderen. Adobe gaf zelf aan dat de nieuwe versies direct geïnstalleerd konden worden. Blijkbaar is het goed gegaan (...)

Dit is juist; er kan gewoon overheen worden geïnstalleerd.

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 15 jan 2014 22:12

Als je er overheen installeert, zie je dan geen 2 versie mappen &/of bestanden in:

"c:\Windows\system32\Macromed\Flash"
"c:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash" (64x systeem)
"c:\Users\{User}\Appdata\Roaming\Adobe\Flash Player"
"c:\Users\{User}\AppData\Roaming\Macromedia\Flash Player"?

Postbus

Berichtdoor Postbus » 15 jan 2014 23:46

Nee, de versies zijn keurig de nieuwe versies; de oude zijn verwijderd.