hoe voorkom je dat de browser crasht?

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
harmjan

hoe voorkom je dat de browser crasht?

Berichtdoor harmjan » 10 nov 2013 22:07

Ik gebruik al jaren Opera als browser. Momenteel ben ik nog niet geïnteresseerd in een nieuwe versie met de Google Chrome motor, ik gebruik nog steeds de 12-versie. Tot voor kort gaf dit geen enkel probleem maar de laatste tijd houdt de browser er steeds vaker spontaan mee op. Ik moet hem dan opnieuw opstarten en dan gaat het meestal enige tijd goed. Het probleem speelt voornamelijk bij het bezoeken van mijn favoriete fotosite: http://www.photodom.com/index.php.

Ik gebruik meestal Opera Next 12.50 maar het probleem speelt evenzeer als ik de laatste stabiele versie gebruik van Opera: 12.16, zowel de 32 als de 64 bits versie.

Heel soms wil de site niet opstarten en krijg ik een waarschuwing dat er iets aan de hand zou zijn met mysql. Ik begrijp dat dit laatste iets te maken heeft met het maximum aantal verbindingen die de browser mag maken met een server. Ik krijg het advies via andere forums om dat aantal op 1000 te zetten maar ik kom er niet achter hoe dit precies in zijn werk zou moeten gaan.

Wie kent dit probleem uit eigen ervaring en heeft dit inmiddels opgelost?

Postbus

Re: hoe voorkom je dat de browser crasht?

Berichtdoor Postbus » 11 nov 2013 00:27

Er zijn websites, die alleen met Internet Explorer goed werken en niet goed met andere browsers. Marktplaats.nl bijvoorbeeld kun je wel met Firefox bekijken, maar er geen advertenties mee plaatsen of wijzigen, want het inloggen met Firefox wil al nauwelijks lukken. Het kan dus aan de website liggen.

clusenco

Berichtdoor clusenco » 11 nov 2013 08:07

Hier werkt Marktplaats al jaren prima met Firefox, inloggen, advertenties plaatsen of wijzigen levert geen enkel probleem op. En dit geldt voor Windows, Mac en Linux, die ik alle drie gebruikt heb.

Postbus

Berichtdoor Postbus » 11 nov 2013 16:21

@clusenco: dan zal Marktplaats wel problemen hebben met mijn addons, zoals bijvoorbeeld Noscript. Goed om te weten!

clusenco

Berichtdoor clusenco » 11 nov 2013 18:42

Alle Add-ons uitschakelen en één voor één weer inschakelen moet de boosdoener boven water brengen.
Zelf gebruik ik alleen Adblock Plus.
Succes!

PatjeRedFan

Berichtdoor PatjeRedFan » 11 nov 2013 20:03

harmjan schreef:Ik gebruik al jaren Opera als browser. Momenteel ben ik nog niet geïnteresseerd in een nieuwe versie met de Google Chrome motor, ik gebruik nog steeds de 12-versie. Tot voor kort gaf dit geen enkel probleem maar de laatste tijd houdt de browser er steeds vaker spontaan mee op. Ik moet hem dan opnieuw opstarten en dan gaat het meestal enige tijd goed. Het probleem speelt voornamelijk bij het bezoeken van mijn favoriete fotosite: http://www.photodom.com/index.php.

IK heb nu inmiddels al met 3 browsers (Firefox,IE11,Chrome) de site bezocht, geen enkel probleem om te laden .... Probleem bij opera ?
Heb je dit ook met een andere hier genoemde browsers ??
Intel® i3-4150 Dual-Core @3,5 Ghz. Ram: 16 GB. HD 1 TB || Windows 10 Home X64 || Chrome || BitDefender Antivirus Free Edition 2017

harmjan

Berichtdoor harmjan » 11 nov 2013 20:43

Ik heb verder alleen IE11 geïnstalleerd op mijn computer. Die heb ik gisteren uitgeprobeerd. IE11 blijkt beduidend langzamer te zijn dan Opera 12 met de turbo aan. Bovendien mist het belangrijke extensies: AddBlock (IE kent alleen Addblockplus), Ghostery (om trackers uit te schakelen: vind ik wel zo prettig maar IE kent die alleen voor de 32-bits versie) en de translator (één van de versies voor Opera, van sailormax, heel aangenaam om te gebruiken). Daarnaast kent IE heel veel mogelijkheden niet die Opera wel heeft om de browser te kunnen configureren. IE11 is eventueel wel bruikbaar maar ik koos uiteindelijk toch voor Opera, ondanks het feit dat die vaak ermee ophoudt.

Google Chrome is geen alternatief: veel te privacy onvriendelijk, ik blijf liever verre van Google en Firefox heb ik alleen in een ver verleden uitgeprobeerd.

Ik vraag me af of Ghostery me misschien parten speelt, wellicht moet ik toch sommige trackers toestaan, ik heb alleen geen idee welke. Mogelijk speelt ook het feit mee dat mijn host bestand ongewenste reclame blokkeert naar aanleiding van een artikel op dit forum (ik kan het momenteel niet terugvinden). Het is me allemaal ter speculatie, ik weet alleen dat in een betrekkelijk recent verleden het probleem van het crashen nooit speelde.

PatjeRedFan

Berichtdoor PatjeRedFan » 11 nov 2013 21:01

Uiteindelijk antwoord je niet op mijn vraag ... of je op die site geraakt met die andere browsers of niet, zonder die foutmelding ???
Anders zal je echt moeten gaan zoeken in opera welke extensie hier de boosdoener is ..., ik vind dat je deze wel teveel dicht timmert met al die blockers en trackers.
PS: Is er geen knop in opera om deze terug te zetten naar standaard waarden en van daaruit opnieuw configureren.
Intel® i3-4150 Dual-Core @3,5 Ghz. Ram: 16 GB. HD 1 TB || Windows 10 Home X64 || Chrome || BitDefender Antivirus Free Edition 2017

Postbus

Berichtdoor Postbus » 11 nov 2013 21:25

clusenco schreef:Alle Add-ons uitschakelen en één voor één weer inschakelen moet de boosdoener boven water brengen.
Het was meteen raak: NoScript uitschakelen en marktplaats.nl werkt meteen weer als vanouds! AdBlock Plus is ook een favoriet van mij. Het is soms echt zoeken om een boosdoener te vinden.

Postbus

Berichtdoor Postbus » 11 nov 2013 21:30

harmjan schreef:Ik vraag me af of Ghostery me misschien parten speelt
Volg het advies van clusenco eens op en schakel Ghostery eens uit. Daarna de browser herstarten en kijken, of dat resultaten heeft.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 11 nov 2013 21:58

PatjeRedFan schreef:Uiteindelijk antwoord je niet op mijn vraag ... of je op die site geraakt met die andere browsers of niet, zonder die foutmelding ???

Ik heb zojuist Firefox uitgeprobeerd (Chrome ga ik echt niet proberen, hoor!) en ik kom zonder problemen op de site, al is het wel beduidend langzamer dan met Opera. Het bereiken van de site was overigens zelden een probleem: ik heb slechts twee maal de mysql-foutmelding gehad. Daarbij is het ter speculatie of dit misschien veroorzaakt werd door werkzaamheden aan de site: hij ligt er regelmatig helemaal uit de laatste tijd. Normaliter krijg ik dan de melding dat het betreffende adres niet bereikt kan worden. Het probleem was dat tijdens het ogenschijnlijk goed functioneren van photodom de browser er regelmatig mee ophoudt en op zo'n moment spelen onder andere die twee mysql-meldingen door mijn hoofd.

Met Ghostery ga ik nog experimenteren. Ik weet niet of ik snel resultaten zal kunnen melden: zojuist heb ik enige tijd op photodom gewerkt en dit keer zonder problemen: dat was lang geleden. Ik houd je op de hoogte.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 11 nov 2013 22:01

Postbus schreef:Volg het advies van clusenco eens op en schakel Ghostery eens uit. Daarna de browser herstarten en kijken, of dat resultaten heeft.

Zie mijn commentaar hierboven: ik houd je op de hoogte.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 21 nov 2013 20:43

Ik heb inmiddels alles uitgeprobeerd wat ik wist te bedenken. Ghostery blijkt niet de boosdoener te zijn, integendeel: als ik Ghostery uitschakel nemen de problemen juist toe: de pagina's openen veel langzamer en bovendien geeft ghostery precies aan wat het blokkeert. Ik heb systematisch alle mogelijkheden nagegaan en kan Ghostery elimineren als de mogelijke boosdoener. In een later stadium heb ik uitgebreid geëxperimenteerd met mijn internet-instellngen. Ik kreeg het idee dat dit de frequentie van de problemen enigszins beïnvloedde maar het crashen als verschijnsel bleef bestaan. Uiteindelijk heb ik in arren moede het schoonmaakprogramma Auslogics Boostspeed alle veranderingen aan mijn computer die het gemaakt had laten herstellen. Dit leek aanvankelijk effect te hebben maar ook nu bleef het crashen als verschijnsel bestaan. BoostSpeed heb ik inmiddels van mijn computer verwijderd.

Ik kom er niet uit en wellicht ligt het niet aan mijn computer. Er wordt veel aan de site van Photodom gewerkt. De enige andere gebruiker die ik in Nederland ken zegt de problemen niet te kennen. Misschien heeft hij gewoon geluk gehad.

Postbus

Berichtdoor Postbus » 22 nov 2013 00:12

harmjan schreef:Heel soms wil de site niet opstarten en krijg ik een waarschuwing dat er iets aan de hand zou zijn met mysql.

Ik zie deze opmerking nu pas (goed). Een dergelijke melding heeft te maken met de website zelf en ligt dus niet aan je browser. De nieuwe Opera 18 valt ook eens te proberen, als je op meer websites problemen ervaart.