briefpapier maken in Windows Live Mail lukt niet meer

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
harmjan

briefpapier maken in Windows Live Mail lukt niet meer

Berichtdoor harmjan » 30 okt 2013 21:18

In het verleden heb ik regelmatig digitaal briefpapier gemaakt in Windows Live Mail 2011. Ik deed dat door van bestaand briefpapier een jpg bestand te maken. Die importeerde ik dan als één enkele foto in een nieuw e-mailbericht. Ik maakte de afbeelding op maat en verzond het resultaat aan mezelf. Dan kreeg ik een keurig nette mail die eruit zag als briefpapier maar ik kon er nog geen tekst in plaatsen. Dat loste ik dan op door op "doorsturen" te klikken. Ik haalde dan de extra tekst weg die boven het postpapier verscheen, evenals het onderwerp. Ik ging dan met de muis op het briefpapier staan en klikte een aantal keren op "enter" om de tekst te laten beginnen beneden het brievenhoofd en het briefpapier was gereed. Het resultaat kopieerde ik verschillende malen naar de map "concepten" en ik had een voorraadje klaarliggen om te gebruiken.

Momenteel lukt dat niet meer. Het gaat mis op het moment dat ik met de muis op het briefpapier ga staan. Ik krijg dan geen cursorteken meer te zien zoals voorheen, er verschijnen de tekens in beeld om de grootte van de afbeelding te kunnen wijzigen. Het helpt ook niet om het briefpapier nogmaals aan mezelf te zenden. Met andere woorden: mijn schitterende afbeelding kan ik niet gebruiken als digitaal briefpapier: ik kan er alleen een tekst boven of onder plaatsten maar dit uiteraard de bedoeling niet: ik wil in de afbeelding zelf kunnen typen.

Is hier een oplossing voor? Ik werk met Windows Live Mail versie 2011 en in het verleden lukte het me allemaal wel in deze versie. Wel werk ik momenteel met een recent geïnstalleerde versie van Windows Live 2011 en onwillekeurig vraag ik me af of ik wellicht ooit een vroegere versie van Windows Live Mail 2011 gebruikt heb. Ik kan dit niet meer nagaan.

grasshopper

Re: briefpapier maken in Windows Live Mail lukt niet meer

Berichtdoor grasshopper » 30 okt 2013 21:27

Probeer het eens zo
(Klik op Next om de volgende afbeelding te zien)

harmjan

Re: briefpapier maken in Windows Live Mail lukt niet meer

Berichtdoor harmjan » 31 okt 2013 20:40

Ik heb het geprobeerd en eigenlijk is dit hetzelfde als dat ikzelf gedaan heb:

Start with a new message in HTML format.
Select Format | Background | Image... (or Format | Background | Picture...) from the menu.
Use the Browse... button to select the desired image file.
Click OK.

Het probleem blijft dat het een mooie achtergrond biedt maar dat ik er niet in kan typen. Wellicht heeft de schrijver van het artikel een andere versie van Windows Live gebruikt maar hierover vind ik geen informatie.

Het is overigens wel een interessante serie artikelen maar het antwoord op mijn concrete probleem vind ik er niet. De vraag blijft: hoe kan ik een mooie achtergrondfoto in een emailbericht daadwerkelijk als digitaal briefpapier gebruiken?