accountinstellingen windows live mail overplaatsen

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
harmjan

accountinstellingen windows live mail overplaatsen

Berichtdoor harmjan » 25 jul 2013 22:34

Ik wil de accountinstellingen van Windows Live Mail van de ene computer overplaatsen naar een andere computer die nog niet geconfigureerd is. Nu kan ik beide computers tegelijkertijd aanzetten en de accountgegevens minutieus handmatig kopiëren van de ene naar de andere computer maar dat zal lange tijd in beslag nemen met vijf verschillende email adressen. Bovendien hoef je maar een kleine vergissing te maken en een email account werkt al niet meer naar behoren.

Ik ben nu op zoek naar het bestand waar de accountgegevens worden opgeslagen. Ik hoop door die te kopiëren meteen alle emailadressen goed te hebben geïnstalleerd op de andere computer.

Nu is mijn vraag: is dit mogelijk en waar vind ik het betreffende bestand?

grasshopper

Re: accountinstellingen windows live mail overplaatsen

Berichtdoor grasshopper » 25 jul 2013 23:53

Hier staat dat beschreven...
(zoek op importing & exporting accounts)
:wink:

harmjan

Re: accountinstellingen windows live mail overplaatsen

Berichtdoor harmjan » 26 jul 2013 20:23

Bedankt voor de link: het is inmiddels gelukt. Overigens, het bleek niet nodig om de adressenbestanden handmatig te importeren/exporteren: gewoon inloggen was genoeg om ze allemaal weer terug te krijgen. De email accounts konden wel op die manier overgebracht worden, zij het zonder de wachtwoorden: die moesten later handmatig ingevoerd worden.