nieuw programma?

Naar wat voor software bent u al lang op zoek?
FedGuard

nieuw programma?

Berichtdoor FedGuard » 09 okt 2010 08:48

Hey, ik ben nieuw hier maar heb wel elders het net al afgeschuimd ;)

Ik zoek voor de enkele projecten op eigen initiatief voor mijn job de nodige gratis programma's of mensen die er (tegen vergoeding) wat willen aanpassen of schrijven.

Momenteel ben ik met 3 projectjes bezig.

1) Het aanmaken van een database van rapporten. Dus rapporten inscannen, en dan via vooraf te selecteren velden bepaalde "tags" eraan verbinden om zo de info later makkelijker te kunnen heropzoeken, alsook statistieken ervan te kunnen beheren.

2) Een gratis trainingsprogramma. Dus dmv vragen (allerlei zoals multiple choice, invul, afbeelding,...) en andere dingen zoals kleine opdrachten, een soort testsysteem ontwerpen voor werknemers. Dus een paar duizend vragen enzo ingeven in een 3tal niveau's. Dan voor een test niveau 1 krijg je een vereist aantal vragen uit klasse 1 in je eigen taal. Voor test niveau 2 vragen uit klasses 1 en 2 in 2 talen, enz.

3) Momenteel ben ik bezig aan een veiligheidsplan voor een federale instelling. Als onderdeel hiervan heb ik een inventarisering van alle deuren (1350tal) met de nodige info (type, brandklasse, sleutel, systeemaanduiding,...) Dit is echter gewoon een lange tabel en is zeer moeilijk om op te zoeken en aan te passen. Ik zou graag een programma hebben waar je kunt kiezen tussen opzoeken via lijst of via grondplan. Dus kies je voor lijst krijg je een pop-up als je boven een bepaalde deur in de lijst komt met meer info, zoals locatie en foto. Kies je om via grondplan te zoeken dan hetzelfde, kom je boven desbetreffende deur krijg je een pop-up met meer details en kan je eventueel doorklikken.

Aangezien het is voor gebruik op een gesloten systeem mogen het uiteraard geen programma's zijn die werken via internet, hoewel misschien nodig kan zijn dat ze werken via intranet.

Ik weet dat het allemaal nogal ingewikkeld en vergezocht klinkt maar toch heb ik er wel hoop in dat er mensen zijn die me hierin kunnen helpen.

Alvast bedankt voor het lezen.