virus scanner

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders
nooitgedacht

virus scanner

Berichtdoor nooitgedacht » 17 jul 2016 20:26

ik heb een vraag in de seniorenweb lees ik dat avg virus scanner free
geen bescherming bied bij internet bankieren
is dat zo daar hij bij jullie als een goede virus scanner staat vermeld
als iemand het weet graag antwoordt b,v,dank

Léon1953

Re: virus scanner

Berichtdoor Léon1953 » 18 jul 2016 07:16

Waarschijnlijk is deze virusscanner zonder meer goed.

Voor veilig internetbankieren zijn extra gereedschapjes beschikbaar. Ik denk aan 1. Malwarebytes Anti-Exploit (er staat "Nu Kopen", maar je kunt het desgewenst gewoon gratis gebruiken) of 2. aan HitmanPro.Alert.

Beide genoemde gereedschapjes kunnen gebruikt worden naast de anti-virus, echter niet allebei tegelijk, zou ik zeggen.

Postbus

Berichtdoor Postbus » 18 jul 2016 16:25

Bitdefender (niet gratis) kent een speciaal beveiligde omgeving voor internetbankieren, dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Shades

Berichtdoor Shades » 21 jul 2016 18:35

Je kan nog beter vertrouwen op een virtuele PC die alleen maar gebruikt om te internet bankieren. En zodra je transacties gereed zijn deze virtuele PC uit te schakelen. Een (virtuele) PC die compleet uitgeschakeld is, is namelijk niet te infecteren. Als je deze methode met strakke discipline uitvoert, dan vraag ik mezelf af of je eigenlijk wel anti-viruss/anti-malware software nodig hebt op deze virtuele PC (de computer die de virtuele PC draait dient dan wel beschermd te zijn met anti-virus/anti-malware software).

Virtualisatie software als VirtualBox en VMware Player zijn gratis en een simplele Windows 7 Home licentie is goedkoper dan een 1-of 2-jarig abonnement voor de goede anti-virus en anti-malware pakketten. Het enige wat vereist is, is strakke discipline...en dat is nou net het zwakke punt van de meeste gebruikers en dus een geliefd aanvalsvector voor virus- en malware makers. Gecombineerd met een beetje social engineering en de rapen zijn helemaal gaar.