Een vraag over internetfilters (opgelost)

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders
ErikDrenthe

Een vraag over internetfilters (opgelost)

Berichtdoor ErikDrenthe » 14 dec 2015 17:25

Hoi iedereen,

Op het forum staat al een item over internetfilters. Maar ik wou toch wat weten. Ik heb K9 Internet Protection geprobeerd. Maar ik heb hem weer gede-installeerd. Daarna wou ik een website bezoeken, maar ik kreeg bericht, dat K9 niet reageerde. (logisch, want die stond niet meer op m'n pc) Na opnieuw opstarten van m'n pc kreeg ik die melding opnieuw. Dus ik heb een systeemherstel uitgevoerd. Toen was het wel goed.

Wat zou ik fout gedaan kunnen hebben?

Zou OpenDNS een goed alternatief kunnen zijn? Ik woon hier op kamers, dus ik weet niet of ik het alleen voor mezelf zou kunnen instellen. Als ik OpenDNS wil proberen, dan het liefst de Home-versie.

Wie weet iets?

grasshopper

Re: Een vraag over internetfilters

Berichtdoor grasshopper » 14 dec 2015 21:04

• Hier volgt een uitleg hoe je OpenDNS kunt gebruiken.
  • Combineer [windowstoets & r] → control ncpa.cpl
  • Klik op de bestaande verbinding
  • Selecteer Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)
  • Klik op Eigenschappen
  • Vul bij De volgende DNS-serveradressen gebruiken in:
    • 208.67.222.222
    • 208.67.220.220
dnsadressen.png
dnsadressen.png (3.23 KiB) 5383 keer bekeken

Surf nu naar https://login.opendns.com en log in of maak een account aan
Klik onder Settings op 1 network ▼
Klik op Home en daaronder het ipadres → Web content filtering
Stel hier in welke categorieën je wilt blokkeren

Na 3 minuten zal het filter geactiveerd zijn.

ErikDrenthe

Berichtdoor ErikDrenthe » 14 dec 2015 23:20

Ok, bedankt, Grasshopper.

En als ik er weer vanaf wil, moet ik dan de instellingen weer net zo zetten zoals het daarvoor stond? Dus dat ik hem weer automatisch een DNS-server laat toewijzen?

Misschien een rare vraag. Maar waarom is het versie 4, die ik moet selecteren. Is ipv6 nog niet actief?

Volgens mij is dit een goeie URL: https://store.opendns.com/get/home-free, om een account aan te maken.

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 15 dec 2015 07:17

ErikDrenthe schreef:Ok, bedankt, Grasshopper.

En als ik er weer vanaf wil, moet ik dan de instellingen weer net zo zetten zoals het daarvoor stond? Dus dat ik hem weer automatisch een DNS-server laat toewijzen?
Yep :wink:

ErikDrenthe schreef:Misschien een rare vraag. Maar waarom is het versie 4, die ik moet selecteren. Is ipv6 nog niet actief?
Dit artikel is waarschijnlijk verhelderend.

ErikDrenthe schreef:Volgens mij is dit een goeie URL: https://store.opendns.com/get/home-free, om een account aan te maken.
Yep

ErikDrenthe

Berichtdoor ErikDrenthe » 15 dec 2015 22:15

Hoi,

Bij IPv6 staat ook, dat deze niet actief is. Dus dan moet je via IPv4 werken. Ik wist niet dat het zo makkelijk is. Ik denk dat deze link dan ook wel handig is: http://www.pcinside.info/nl/tips/160-zi ... -aanpassen.

Zo kan je het ook in je router aanpassen. Dat is radicaler, dan je pc erop aansluiten. Natuurlijk kan ik ook m'n laptop met Linux erop zetten.
Ik dacht nog, hoe weten ze dat ik het ben. Maar in je OpenDNS-account staat je netwerk met daarbij je IP-adres. Via zo wordt geblokkeerd wat jij aangeeft.

Die OpenDNS updater, waar is die voor?

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 15 dec 2015 22:45

Die OpenDNS updater, waar is die voor?
Geen idee waar je het over hebt.

ErikDrenthe

Berichtdoor ErikDrenthe » 15 dec 2015 23:38

Nu heb ik een account bij OpenDNS. Toen ik daarmee bezig was, kreeg ik het aanbod om een programma te downloaden. Dat is OpenDNS Updater. Volgens mij is dat omdat ze er zeker van willen zijn, dat je de laatste versie van OpenDNS hebt. Zoiets zal het zijn.