dns unlocker verwijderen van mijn pc (opgelost)

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders
gaaby00

dns unlocker verwijderen van mijn pc (opgelost)

Berichtdoor gaaby00 » 14 sep 2015 19:02

ik heb een desktop pc met windows 7 prof. sinds kort heb ik last van allerlei reclame berichten en kringen bij div. links. als ik op zo'n kring ga staan dan zie ik dat ze door dns unlocker veroorzaakt worden . ook bij het doorklikken krijg ik een andere site ( ook weer reclame) ik heb spyhunter al gedownload en gedraaid , maar niets heeft geholpen tevens is mijn pc aanmerkelijk trager geworden.
wat kan ik doen ??

grasshopper

Re: dns unlocker verwijderen van mijn pc

Berichtdoor grasshopper » 14 sep 2015 20:42

Hoi en welkom op het forum,

Stap 1:
Verwijder Spyhunter van je computer.
Een recensie over SpyHunter kan je nalezen in dit artikel.

• Open het configuratiescherm en open het onderdeel programma's en onderdelen en kies voor de optie Een programma verwijderen
  • Selecteer SpyHunter in de lijst met geïnstalleerde software en klik op de knop Wijzigen/Verwijderen.
  • Voer na het verwijderen wel direct een herstart uit, dit om de deïnstallatie van SpyHunter te voltooien.
  • Mocht het verwijderen van SpyHunter op deze manier niet lukken dan kan je gebruik maken van het installatiebestand.
  • Download SpyHunter van deze link naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Voer het installatiebestand uit als administrator via de rechtermuisknop.
  • Selecteer de gewenste taal en kies vervolgens in het installatie scherm voor verwijderen.

Stap 2:
Schakel je antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag uitvoeren
  • Dubbelklik op zhpdiag3.exe om het programma op te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot de scan gereed is.
  • Vervolgens verschijnt er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\ZHP.)

gaaby00

Berichtdoor gaaby00 » 15 sep 2015 11:58

beste grasshopper , bedankt voor de info , ik heb zhp laten draaien en heb nu een txt bestand op mijn bureaublad staan . is het de bedoeling dat ik via deze manier dit doorstuur naar jou ?? of begrijp ik het verkeerd ?

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 15 sep 2015 15:37

Bedoeling is dat je de inhoud van het tekstbestand kopieert en vervolgens plakt in een reactie van jou hier op het forum :wink:

gaaby00

Berichtdoor gaaby00 » 15 sep 2015 15:46

ok , maar dan zijn de infecties , die er zijn nog niet weg ??
en als ik in het programma op reparatie toets kom ik op de site van de ontwerper !!

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 15 sep 2015 19:11

gaaby00 schreef:als ik in het programma op reparatie toets kom ik op de site van de ontwerper !!
Voor de duidelijkheid: Heb ik je gevraagd om dit te doen?

Doe gewoon wat gevraagd wordt (de inhoud van het log plaatsen) en wacht op verdere instucties :wink:

gaaby00

Berichtdoor gaaby00 » 15 sep 2015 22:58

dit is wat er uit kwam :

ZHPDiag.txt
(129.89 KiB) 66 keer gedownload

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 16 sep 2015 06:18

Stap 1:
Klik op Start → Configuratiescherm → Een programma verwijderen (indien aanwezig)
Rechtsklik
  • InstallMate
  • Reimage Protector
  • Reimage Repair
  • Spyhunter
en kies Verwijderen

Stap 2:
Download Afbeelding ZHPFix => (klik op Télecharger) naar het bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag.

ZHPFix installeren
  • Dubbelklik op ZHPFix.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als administrator uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik meerdere keren op Suivant om het installatieproces te doorlopen.
  • Klik op Installer wanneer daar om gevraagd wordt en op Terminer wanneer de installatie voltooid is.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix

C:\Program Files\Reimage\Reimage Protector\ReiGuard.exe  =>PUP.Optional.ReImageRepair
C:\Program Files\Reimage\Reimage Protector\ReiSystem.exe  =>PUP.Optional.ReImageRepair
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ReimageRealTimeProtector  =>PUP.Optional.ReImageRepair
C:\Program Files\Reimage\Reimage Repair\ReimageReminder.exe  =>PUP.Optional.ReImageRepair
C:\Windows\System32\Tasks\Reimage Reminder  =>PUP.Optional.ReImageRepair
C:\Windows\System32\Tasks\ReimageUpdater  =>PUP.Optional.ReImageRepair
HKLM64\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Reimage Repair  =>PUP.Optional.ReImageRepair
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{A92DAB39-4E2C-4304-9AB6-BC44E68B55E2}  =>PUP.Optional.Dealply
HKCU\SOFTWARE\Reimage  =>PUP.Optional.ReImageRepair
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Reimage Repair  =>PUP.Optional.ReImageRepair
C:\ProgramData\InstallMate  =>PUP.Optional.Tarma
C:\ProgramData\Reimage Protector  =>PUP.Optional.ReImageRepair
C:\Windows\Prefetch\SH_INSTALLER.EXE-D4959D3A.pf  =>.Superfluous.SpyHunter
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\BetterInstaller_RASAPI32  =>PUP.Optional.MegaSearch
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\BetterInstaller_RASMANCS  =>PUP.Optional.MegaSearch
[HKCR]  [DefaultScope] - (Google) - http://search.protectedsearch.com?si=41570&bs=true&tid=3026&q={searchTerms}  =>PUP.Optional.ProtectedSearch
"{7B8E47C6-4E28-4D4F-9C91-EE296A1FB8EF}" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\Program Files (x86)\Protected Search\ProtectedSearch.exe (.not file.)  =>PUP.Optional.ProtectedSearch
"{B5A1661E-0F1D-4911-9FCB-511FF776F745}" [Out-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\Program Files (x86)\Protected Search\ProtectedSearch.exe (.not file.)  =>PUP.Optional.ProtectedSearch
Reimage Real Time Protector (ReimageRealTimeProtector) . (.Reimage®.) - C:\Program Files\Reimage\Reimage Protector\ReiGuard.exe  =>PUP.Optional.ReImageRepair
C:\ProgramData\TuneUp Software
C:\Users\gebruiker\AppData\Roaming\TuneUp Software
C:\Users\gebruiker\AppData\Roaming\NCH Software
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\TuneUp
HKCU\SOFTWARE\NCH Software
HKCU\SOFTWARE\NCH Swift Sound
HKCU\SOFTWARE\TuneUp
ShortcutFix
EmptyTemp
EmptyFlash
EmptyPrefetch
ProxyFix
EmptyCLSID

ZHPFix uitvoeren
Wanneer je problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in je bericht.
  • Dubbelklik de snelkoppeling Afbeelding ZHPFix op het bureaublad.
  • Druk op de knop "Import"
  • Plak nu de eerder volledige code
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent

ZHPFix logbestand plaatsen.
  • Voeg het logbestand met de naam "ZPHFix[r1].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 3:
Schakel in je browser toevoegingen en plugins uit om te kijken of deze de problemen veroorzaken.

Maak hierbij gebruik van Wise Plugin Manager
Afbeelding

gaaby00

Berichtdoor gaaby00 » 17 sep 2015 21:52

Hallo, Had even geen tijd , maar ben nu toten met stap 2 gekomen
dit is wat er gedaan is .
, staat hieronder.
ik heb ook wise plug manager gedownload en geïnstalleerd. krijg dan een aantal programma in IE waar on bij staat maar ook een aantal die off staan. wat is daar de bedoeling mee ??

bedankt alvast .

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 17 sep 2015 22:03

Ok, kun je dat log plaatsen waar ik je om vroeg?

Met Wise Plugin Manager kun je alle toevoegingen en plugins uitschakelen en zodoende kijken of je problemen opgelost zijn.

gaaby00 schreef:ik heb een desktop pc met windows 7 prof. sinds kort heb ik last van allerlei reclame berichten en kringen bij div. links. als ik op zo'n kring ga staan dan zie ik dat ze door dns unlocker veroorzaakt worden
Je vertelt hier niet er bij om welke browser(s) het gaat....

gaaby00

Berichtdoor gaaby00 » 17 sep 2015 23:07

het gaat om de explorer.
dit is het log bijgevoegd.
ZHPFixReport.txt
(2.4 KiB) 42 keer gedownload

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 18 sep 2015 10:15

Ok, we zijn er nog niet helemaal. Voer het volgende uit:

Stap 1:
Klik op Start → Configuratiescherm → Een programma verwijderen (indien aanwezig)
Rechtsklik
  • Google Update Helper
  • TopviewSoft DB Toolbar Toolbar
en kies Verwijderen

Stap 2:
Start Afbeelding ZHPFix nogmaals

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag.

Script ZHPFix

HKCU\SOFTWARE\Classes\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.protectedsearch.com?si=41570&home=true&tid=3026  =>PUP.Optional.ProtectedSearch
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://search.protectedsearch.com?si=41570&home=true&tid=3026&q=  =>PUP.Optional.ProtectedSearch
"{7B8E47C6-4E28-4D4F-9C91-EE296A1FB8EF}" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\Program Files (x86)\Protected Search\ProtectedSearch.exe (.not file.)  =>PUP.Optional.ProtectedSearch
"{B5A1661E-0F1D-4911-9FCB-511FF776F745}" [Out-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\Program Files (x86)\Protected Search\ProtectedSearch.exe (.not file.)  =>PUP.Optional.ProtectedSearch
Reimage Real Time Protector (ReimageRealTimeProtector) . (.Reimage® - Reimage Real Time Protection.) - C:\Program Files\Reimage\Reimage Protector\ReiGuard.exe  =>PUP.Optional.ReImageRepair
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Reimage Repair  =>PUP.Optional.ReImageRepair
C:\Windows\System32\Tasks\Reimage Reminder
C:\Windows\System32\Tasks\ReimageUpdater
HKCU\SOFTWARE\GreenTree Applications
HKCU\SOFTWARE\Reimage
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\BetterInstaller_RASAPI32   =>PUP.Optional.MegaSearch
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Tracing\BetterInstaller_RASMANCS   =>PUP.Optional.MegaSearch
ShortcutFix
EmptyTemp
EmptyFlash

ZHPFix uitvoeren
Wanneer je problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in je bericht.

• Voeg het logbestand met de naam "ZPHFix[r1].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 3:
Herstart.

Stap 4:
Plaats ook een nieuw ZHPDiag report met de naam ZHPDiag.txt in je reactie ter controle.

Stap 5:
Nog last van reclame en traagheid?.

gaaby00

Berichtdoor gaaby00 » 18 sep 2015 13:55

hallo, daar ben ik weer.
bij stap 1 was er geen google update helper meer te vinden andere wel verwijderd
stap 2 uitgevoerd
stap 3 herstart gedaan.
bijgaand de zhap diag ;
tevens bijgevoegd het raoprt zhp fix

geen reclame meer . pc is wwel sneller dan voorheen.
alleen draait er nog mee : malwarebytes anti malware. ( nu even niet = uitgeschakeld)
en als ik dan op een betrouwbare website van bv. ING kom krijg ik toch weer een bericht dat hij een aanval heeft afgeslagen .

ik hoor je weer

alvast bedankt voor deze support.
Bijlagen
ZHPFixReport.txt
(1.35 KiB) 40 keer gedownload
ZHPDiag.txt
(126.72 KiB) 38 keer gedownload

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 18 sep 2015 14:44

Ok, ik denk aan de laatste stappen nu:

Stap 1:
Start Afbeelding ZHPFix nogmaals

Script ZHPFix

FirewallRaz
EmptyPrefetch
EmptyTemp
EmptyFlash

ZHPFix uitvoeren

Stap 2:
Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als administrator uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klik je vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

Stap 3:
Plaats wederom een nieuw ZHPDiag report met de naam ZHPDiag.txt in je reactie ter controle.

Stap 4:
Download Afbeelding Security Check op je bureaublad via hier of hier

Start Security Check
Volg de Instructies in het scherm
Aan het eind verschijnt een log ( checkup.txt )
Plaats de inhoud ervan als bijlage in je volgende antwoord.

Stap 5:
Vertel hoe het gaat.

gaaby00

Berichtdoor gaaby00 » 18 sep 2015 17:08

ben ik weer,
alles uitgevoerd . bijgaande de 4 tekst bestanden
computer al veel sneller.

tekst van check up gaat niet meer mee, stuur ik in vervolg bericht !
Bijlagen
ZHPDiag.3.txt
(125.04 KiB) 42 keer gedownload
AdwCleaner[C2].txt
(2.22 KiB) 50 keer gedownload
ZHPFixReport.3.txt
(1.42 KiB) 44 keer gedownload