false 360 internet security

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders
karl

false 360 internet security

Berichtdoor karl » 18 mar 2015 16:50

360 internet security heeft iets geblokkeerd wat ik graag terug wil draaien , weet iemand hoe ik dat kan doen ? alles staat nog wel in een log . doeiiiiii karl

harmjan

Re: false 360 internet security

Berichtdoor harmjan » 18 mar 2015 20:21

Dan moet het geblokkeerde in quarantaine staan. Dit kan je ongedaan maken: klik rechts op het systeempictogram van 360 Internet Security rechtsonder in de taakbalk. klik dan op "open 360 Internet Security main window." Linksonder zie je dan "quarantined" staan. Klik dan op "view," selecteer het item dat je wil herstellen en klik dan op "restore."

Léon1953

Re: False 360 internet security

Berichtdoor Léon1953 » 19 mar 2015 20:43

Als ik een aanvulling mag geven op de vorige spreker: als je rechtsklikt op het symbool in het systeemvak zie je het woord "Quarantine" al meteen staan.

karl

Berichtdoor karl » 21 mar 2015 10:23

hoi een late reactie heb de aanbevelingen gedaan en via quarantaine en restore zijn dingen terug gekomen niet alles ik weet niet of er na verloop van tijd alles verwijdert word . maar het is goed zo dus bedankt . doeiiiiii karl

PatjeRedFan

Berichtdoor PatjeRedFan » 24 mar 2015 19:58

Misschien kan je best overgaan op de nieuwste versie, internet security wordt vervangen door Total security Essential, dus nieuwe naam & look

http://www.360totalsecurity.com/features/tse/
Intel® i3-4150 Dual-Core @3,5 Ghz. Ram: 16 GB. HD 1 TB || Windows 10 Home X64 || Chrome || BitDefender Antivirus Free Edition 2017

harmjan

Berichtdoor harmjan » 24 mar 2015 20:27

internet security wordt vervangen door Total security Essential

Inderdaad en ik baal er enorm van: ik wilde een goede virusscanner en heb daarom gekozen voor 360 Internet Security. Als je kiest voor 360 Total Security dan krijg je er een schoonmaker en een systeemoptimaliseerder bij en dit heeft niets met veiligheid te maken: je krijgt er een soort WiseCare 365 of Auslogics BoostSpeed bij. En als ik dan zie hoe vaak er een nieuwe versie van 360 Total Security verschijnt dan is me duidelijk dat de ongevraagde extra's voorlopig nog niet uitontwikkeld zijn.

Ik blijf zolang mogelijk 360 Internet Security gebruiken. Wordt die niet meer ondersteund dan overweeg ik over te gaan op Panda.

PatjeRedFan

Berichtdoor PatjeRedFan » 24 mar 2015 20:37

Neenee die total security essential zonder schoonmaker en speed-up , is een nieuwe versie voor internet security !!
Ik heb het hier niet over de Total security maar wel over Total Security Essential dat is een versie zonder die toeters en bellen.

Zie ook http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... re-sandbox

http://www.360totalsecurity.com/features/tse/
Intel® i3-4150 Dual-Core @3,5 Ghz. Ram: 16 GB. HD 1 TB || Windows 10 Home X64 || Chrome || BitDefender Antivirus Free Edition 2017

Léon1953

Berichtdoor Léon1953 » 25 mar 2015 12:46

Wat is nu het probleem met 360 Total Security?

Er zitten wat optimalisatiegereedschappen bij, maar tot nu is er nog geen meneer met hond aan de deur geweest die mij opdracht gaf om die gereedschappen (meer) te gaan gebruiken.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 25 mar 2015 21:26

Neenee die total security essential zonder schoonmaker en speed-up , is een nieuwe versie voor internet security !!
Ik heb het hier niet over de Total security maar wel over Total Security Essential dat is een versie zonder die toeters en bellen.

Ik heb Qihu Internet Security inmiddels op twee computers gedeïnstalleerd en vervangen door Qihu Total Security Essential, eigenlijk alleen maar omdat ik hier vroeger of later toch toe gedwongen zou zijn en in de veronderstelling dat het eigenlijk geen verschil zou maken met het programma dat ik had. Dit laatste bleek niet helemaal te kloppen. Direct na het opstarten van een computer verschijnt er momenteel steevast een popup met de mededeling dat het wel goed zit met de USB aangesloten schijven: die popup moet ik nu elke keer wegklikken. Daarnaast had de vorige versie de gewoonte om zijn databasebestanden automatisch te actualiseren bij het opstarten van de computer. Dit werd zichtbaar gemaakt doordat het icoontje in de systeemwerkbalk begon te draaien. De huidige versie actualiseert zich niet tijdens het opstarten en als je handmatig de opdracht geeft om de database bij te werken dan zijn de activiteiten niet zichtbaar aan het icoontje. Tenslotte, misschien heel vreemd maar op mijn tweede computer blokkeert het programma Auslogics Disk Defrag, op de eerste niet. Dit verschil speelde ook al bij Internet Security maar was oplosbaar door op de tweede computer het programma tijdelijk uit te schakelen. Deze aanpak werkt nu niet meer. Ik heb hierover contact gezocht met de ontwikkelaars van de software maar tot op heden geen respons gehad.

En tenslotte, @Léon, je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat je niet verplicht bent om al die extra's te gebruiken die Internet Total Security in de aanbieding heeft. Het is meer een gevoelsmatige kwestie: schoonmakers of internetversnellers horen geen onderdeel te zijn van beveiligingssoftware. Dit soort hulpprogramma's zijn altijd onderwerp van controverses als het gaat over de wijzigingen die ze aanbrengen aan de computer en zijn eigenlijk altijd in ontwikkeling. Je kan dan ook iedere keer een nieuwe versie van zo'n programma verwachten die niets toevoegt aan de beveiliging waarvoor je zo'n programma op de computer hebt staan. En als te trend zich doorzet: straks is er ook nog een PDF-lezer of een fotobewerkingsprogramma onderdeel van de beveiligingssoftware. Maar ook dan blijf je gelijk houden: niemand die je verplicht die onderdelen te gebruiken maar onzin blijft het natuurlijk wel.

Léon1953

Berichtdoor Léon1953 » 26 mar 2015 15:55

harmjan schreef:niemand die je verplicht die onderdelen te gebruiken maar onzin blijft het natuurlijk wel.

En al die mooie skins waar je uit kunt kiezen vind je dat dan ook onzin? Laten wij toch blij zijn dat ons leven op deze manier gratis verrijkt wordt!

PatjeRedFan

Berichtdoor PatjeRedFan » 04 apr 2015 10:05

harmjan schreef:

Ik heb Qihu Internet Security inmiddels op twee computers gedeïnstalleerd en vervangen door Qihu Total Security Essential, eigenlijk alleen maar omdat ik hier vroeger of later toch toe gedwongen zou zijn en in de veronderstelling dat het eigenlijk geen verschil zou maken met het programma dat ik had. Dit laatste bleek niet helemaal te kloppen. Direct na het opstarten van een computer verschijnt er momenteel steevast een popup met de mededeling dat het wel goed zit met de USB aangesloten schijven: die popup moet ik nu elke keer wegklikken. Daarnaast had de vorige versie de gewoonte om zijn databasebestanden automatisch te actualiseren bij het opstarten van de computer. Dit werd zichtbaar gemaakt doordat het icoontje in de systeemwerkbalk begon te draaien. De huidige versie actualiseert zich niet tijdens het opstarten en als je handmatig de opdracht geeft om de database bij te werken dan zijn de activiteiten niet zichtbaar aan het icoontje. Tenslotte, misschien heel vreemd maar op mijn tweede computer blokkeert het programma Auslogics Disk Defrag, op de eerste niet. Dit verschil speelde ook al bij Internet Security maar was oplosbaar door op de tweede computer het programma tijdelijk uit te schakelen. Deze aanpak werkt nu niet meer. Ik heb hierover contact gezocht met de ontwikkelaars van de software maar tot op heden geen respons gehad.

En tenslotte, @Léon, je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat je niet verplicht bent om al die extra's te gebruiken die Internet Total Security in de aanbieding heeft. Het is meer een gevoelsmatige kwestie: schoonmakers of internetversnellers horen geen onderdeel te zijn van beveiligingssoftware. Dit soort hulpprogramma's zijn altijd onderwerp van controverses als het gaat over de wijzigingen die ze aanbrengen aan de computer en zijn eigenlijk altijd in ontwikkeling. Je kan dan ook iedere keer een nieuwe versie van zo'n programma verwachten die niets toevoegt aan de beveiliging waarvoor je zo'n programma op de computer hebt staan. En als te trend zich doorzet: straks is er ook nog een PDF-lezer of een fotobewerkingsprogramma onderdeel van de beveiligingssoftware. Maar ook dan blijf je gelijk houden: niemand die je verplicht die onderdelen te gebruiken maar onzin blijft het natuurlijk wel.

In de settings kun je een vakje uitvinken voor de USB meldingen.
Een programma die geblokkeerd wordt die je toch wil uitvoeren kan je in de " trust list " plaatsen. (goedgekeurd)

groet!

harmjan

Berichtdoor harmjan » 04 apr 2015 19:28

Een programma die geblokkeerd wordt die je toch wil uitvoeren kan je in de " trust list " plaatsen. (goedgekeurd)

Dit had ik uiteraard al gedaan maar dit had geen effect: de werking van Auslogics Registry Defrag bleef onderbroken. Het lukte zelfs niet als de zelfbescherming van 360 Total Security Essential werd uitgeschakeld, het programma uit het start-menu was gehaald en de computer wederom opgestart. Ik kon Auslogics Registry Defrag pas weer gebruiken nadat 360 Total Security Essential weer van de betreffende computer was verwijderd. Vreemd genoeg speelde het probleem niet op een andere computer in combinatie met 360 Total Security Essential.