Windows 7 vult heel het inlogscherm in met sterretjes (opgelost)

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders
WriTer1

Windows 7 vult heel het inlogscherm in met sterretjes (opgelost)

Bericht door WriTer1 » 27 feb 2015 23:41

Hopelijk kan er iemand mij hier helpen?
Ik heb namelijk een computer terug in orde gezet voor een collega van mij, maar één ding krijg ik maar niet opgelost.
Heb al heel het internet afgezocht maar kan over dit probleem niets vinden. :(

Dus mijn probleem is, als ik de Windows 7 laptop opstart en Windows start dus op moet je normaal inloggen, maar deze computer vult automatisch dat inlogvenstertje (of Welkomstscherm) zelf helemaal in met sterretjes totdat hij er niets meer inkrijgt, dat zouden er volgens Microsoft maximum 127 tekens zijn, terwijl het origineel en juiste paswoord maar uit 8 tekens bestaat.
Achter die sterretjes staat normaal het paswoord maar Windows 7 maakt er zelf iets van wat op niets slaagt.

Om dan te kunnen inloggen moet ik met de returntoets eerst al die sterretjes verwijderen en dan kan ik pas met het juiste paswoord inloggen.
Met geen mogelijkheid krijg ik het opgelost.
Wat ik uiteindelijk wil is dat de computer zoals het hoort zelf niet zomaar iets invult.

Hieronder een voorbeeld wat ik precies bedoel.

Afbeelding

Weet iemand hier een oplossing voor???

WriTer1

Re: Windows 7 vult heel het inlogscherm in met sterretjes

Bericht door WriTer1 » 28 feb 2015 18:28

Ikzelf zou het zonder wachtwoord willen hebben, bij al mijn computers is dat het geval, maar aangezien het niet mijn computer is zou het best origineel met een wachtwoord zijn.
Indien er daar geen oplossing voor te vinden is zal ik begin volgende week eens vragen of het ook zonder wachtwoord mag.
Bedankt voor de reactie. :wink:

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 28 feb 2015 20:11

Helaas, ik heb de twee methodes uitgeprobeerd maar het probleem blijft bestaan. :(

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 28 feb 2015 22:26

Het is de computer van de vader van een collega van mij, en volgens die collega heeft hij dat probleem al zeer lang, maanden..., het was plots ontstaan.
Er staat maar één account op en dat is van hemzelf.
Buiten dat probleem waren er nog verschillende andere problemen, maar die heb ik allemaal opgelost.
(Geen draadloze verbinding meer, Windows updates stuk, Google Earth stuk, 2 virusscanners die in conflict lagen, 2 Iobit Advanced SystemCare Free versies die ook in conflict lagen en niet te verwijderen waren enz...)

Ik heb daarna het register ook nog uitgekuist met Ccleaner, naar virussen, trojans en ad-ware gescand met avast! Free Antivirus 2015 en SUPERAntiSpyware 6.0, maar niets te vinden.
Alle mogelijke instellingen gecontroleerd, maar alles in orde, het is een raadsel.
Ik wil wel een screenshot maken, maar wat wil je dan zien?
Er is niets speciaal te zien buiten het voorbeeld dat ik daarboven al heb laten zien.

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 01 mar 2015 16:36

Normaal is hij de hoofdgemachtigde, en het scherm bovenaan is gewoon een foto met toevallig de naam Paul die ik via Google heb gevonden waar ik als voorbeeld de sterretjes heb bijgevoegd met Photoshop.
Maar ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 03 mar 2015 23:09

Het is iets raar, ik krijg het er niet af. :|
Heb de computer eens opgestart zonder wachtwoord en het rare was dan, als ik op de Startknop drukte, dat er vanonder op het vakje waar je iets kunt zoeken (Programma's en bestanden zoeken) daar ineens het vakje automatisch werd gevuld met streepjes.
Hetzelfde fenomeen dat ik eerst had bij het inlogscherm, maar aangezien dat het er niet meer was vulde hij dan maar dat vakje (Programma's en bestanden zoeken) in Windows zelf ????? :shock: :shock:
Bij het terugzetten van het wachtwoord was het oorspronkelijk probleem terug. :roll:

Nu heb ik wel ontdekt dat er bij 'Gebruikersaccounts en ouderlijk toezicht en bij Referentiebeheer' wel een e-mailadres met wachtwoord staat.
Hieronder een voorbeeld van wat ik bedoel, het is niet het originele screenshot van de computer.

Kan daar misschien het probleem zitten?

Afbeelding

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 05 mar 2015 21:24

Dacht dat het probleem mogelijk zou liggen aan het bovenste, 'Gebruikersaccounts en ouderlijk toezicht en bij Referentiebeheer', maar helaas na dat te wissen was het probleem er nog steeds. :?
Had het probleem ook voorgelegd op een ander forum, maar helaas weigeren ze om mij te helpen omdat ik het hier al gepost had, tegen hun regels, onbegrijpelijk. :x
Zou denken, hoe meer mensen het weten hoe meer kans dat het zou opgelost worden en zou dan eventueel handig kunnen zijn voor andere gebruikers die in de toekomst op hetzelfde probleem zouden stuiten.

Nu goed, ik probeer nog tot na het weekend, is het dan nog niet opgelost dan gaat hij maandag terug naar de vader van mijn collega en moet hij er maar mee leren leven.
Buiten dat vervelende probleem werkt hij toch voor de rest helemaal terug zoals het hoort.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 06 mar 2015 07:18

Combineer [windowstoets & r] → typ: netplwiz.
Vink in het geavanceerde gebruikersaccount venster Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren om de computer te gebruiken uit.

(Bron)

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 07 mar 2015 19:09

grasshopper schreef:Combineer [windowstoets & r] → typ: netplwiz.
Vink in het geavanceerde gebruikersaccount venster Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren om de computer te gebruiken uit.

(Bron)
Daar is het nu opgelost maar het probleem heeft zich verplaatst.
Als ik op de Startknop druk en vanonder op het vakje waar je iets kunt zoeken (Programma's en bestanden zoeken) wordt daar nu ineens het vakje automatisch gevuld met streepjes. (---------------------------------------------)
Als ik kladblok opstart krijg ik dat daar ook, totdat ik op de toets met het streepje of de F11, of was het nu de F12 toets druk, dan stopt het probleem.

Ik heb ALLES gescand en er zijn nergens trojans of virussen te vinden, geen instellingen die stuk zijn, met andere woorden, alles werkt softwarematig zoals het moet.

Ik ga daar dan van uit dat het een hardware probleem is doordat er een toets of meerdere toetsen blijven hangen tijdens het opstarten.
Of is er een of andere instelling dat het mogelijk maakt om een toets bij het starten van de computer te laten 'hangen'? :shock:

grasshopper

Bericht door grasshopper » 07 mar 2015 22:08

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
Afbeelding

Bij problemen!!!
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Start Afbeelding Zoek.exe met onderstaand script.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Afbeelding Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Code: Selecteer alles

standardsearch;
    process;
    startupall;
    torpigcheck;
    skipfix-iedefaults;
    firefoxlook;
    chromelook;
    installedprogs;
    uninstall-list;
    services-list;
    filescrm;

• Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 07 mar 2015 23:56

Oké, ik zie het hier nu juist, ga het morgen eens uitproberen.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg grasshopper! :D :wink:

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 08 mar 2015 18:06

Net alles uitgeprobeerd wat je me voorstelde grasshopper.
Inderdaad, Malwarebytes Anti-malware vond nog wat en zelf ADWCleaner had nog wat gevonden, alhoewel ik daar al eerder een scan mee had uitgevoerd.
Helaas bestaat het probleem nog steeds.
Nu, wat dat uploaden betreft van die logbestanden, op die site is die pagina gesloten en zie ik niet in hoe dat daar verder moet.
Ik kan daar alleen maar uploaden naar een hosting site, is het oké dat ik de 3 bestanden hier voor je post zodat je ze kunt analyseren? :wink:

http://www.filedropper.com/logs_9

grasshopper

Bericht door grasshopper » 08 mar 2015 19:28

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
  • Afbeelding Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

C:\windows\system32\tasks\Update;f
    C:\Users\Guy\AppData\Local\Temp\Tout8nowoalrightxIl.EXE;f
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
    "AvgUninstallURL"=-;r
    autoclean;
    emptyfolderscheck;delete
    resetIEproxy;
    emptyclsid;

• Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
_______________________________________________________________________________________________________________

Download AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool naar je Bureaublad van de onderstaande link.
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit of Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Vink bij Whitelist Registry, Services, Drivers, Processes & Internet niets uit.
  • Vink bij Optional Scan ook List BCD, Drivers MD5 & Addition.txt aan.
  • Druk op de Scan knop.
  • Er worden twee logbestanden aangemaakt worden (FRST.txt)+ (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze logbestanden toe in je volgende bericht.

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 09 mar 2015 22:02

Oké, hier de volgende logs... :D

http://www.filedropper.com/nieuwe-resultaten

Bedankt bij voorbaat. :wink:

grasshopper

Bericht door grasshopper » 10 mar 2015 21:00

1.

skipfix-iedefaults;
    iedefaults;
    firefoxlook;
    FFdefaults;
    chromelook;
    CHRdefaults;

2.
  • Open Kladblok. Klik op Start -> Alle Programma's -> Bureau-Accessoires -> Kladblok.
  • Kopieer onderstaande code:

CloseProcesses:
    EmptyTemp:
    RemoveProxy:
    S2 tcpipreg; System32\drivers\tcpipreg.sys [X]
    C:\ProgramData\FullRemove.exe
    Task: {2E81A4F4-B1F0-4254-9EC4-72303266B53B} - \Update No Task File <==== ATTENTION
    Task: {F7B040DB-068B-4933-82F5-DA0DE0352DCB} - \avast! Emergency Update No Task File <==== ATTENTION
  • Ga naar Bestand - Opslaan als.
  • Bij "Opslaan in" kies je: C:\TOOLS\Farbar Recovery Scan Tool
  • Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
  • Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
  • Start FRST.exe op & typ: C:\TOOLS\Farbar Recovery Scan Tool in het witte vak & klik op Fix.
    (Belangrijk is dat FRST.exe & fixlist.txt in dezelfde map staan)
  • Er zal een log verschijnen. Plaats deze in je reactie.

3.
Vertel hoe het gaat

Gesloten