Schijfimage maken... welke software?

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders
jee_r
Contacteer:

Schijfimage maken... welke software?

Berichtdoor jee_r » 03 feb 2015 20:27

Ik wil een schijfimage maken en deze image nadien op verschillende computers installeren.
Welke software raden jullie aan?

Bedankt

harmjan

Re: Schijfimage maken... welke software?

Berichtdoor harmjan » 03 feb 2015 21:05

Ik neem aan dat je met schijfimage een systeemkopie bedoelt: volgens mij kan je die alleen op een andere computer zetten als de andere computer identiek is aan die computer waar de systeemkopie van gemaakt is. Vergeet niet dat dat er hardwareverwijzingen in het register staan.

Ikzelf gebruik gewoon "Backup maken en terugzetten" van Windows 7: heeft me nog nooit teleurgesteld, ik gebruik het zelfs als ik een nieuwe (grotere) harde schijf in mijn computer wil plaatsten. Ik maak dan eerst een kopie van de oude harde schijf op een externe harde schijf. Dan verwijder ik de oude HD en plaats de nieuwe erin. Dan start ik op vanaf de installatie DVD van Windows 7 en laat mijn computer repareren. Dan gaat Windows op zoek naar de systeemkopie op de externe harde schijf en kopieert die op de nieuwe harde schijf. In schijfbeheer kan je daarna de niet toegewezen ruimte beschikbaar maken voor de nieuwe HD.

PatjeRedFan

Re: Schijfimage maken... welke software?

Berichtdoor PatjeRedFan » 15 feb 2015 23:03

Ik heb al paar verschillende getest en tot nu toe meest tevreden van Easus Todo backup free
Intel® i3-4150 Dual-Core @3,5 Ghz. Ram: 16 GB. HD 1 TB || Windows 10 Home X64 || Chrome || BitDefender Antivirus Free Edition 2017