PC opschonen voor anderen

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders
franspeters

PC opschonen voor anderen

Berichtdoor franspeters » 05 jan 2015 13:58

Ik ben ICT coördinator in verschillende scholen.
Ik zou graag willen weten hoe ik best te werk ga met het zuiver houden van de pc's in alle klassen.
Als ik iedereen laat inloggen als gast hebben de leerkrachten te weinig mogelijkheden.
Iemand raad?
Welke stappen onderneem je het best bij een pc probleem? Welke volgorde?
nu doe ik: ccleaner - malwarebytes - virus nakijken met scanner op de pc zelf (vaak AVG) - Advanced system care - privazer - ADWcleaner
Wat kan je nadien nog doen als bovenstaande niet helpt?
Bij problemen kan je het nog oplossen door te zien wat de oorzaak is.
Wat bij problemen met zeer trage computers? Hoe kan je deze best terug versnellen? Welke oplossing?

Bedankt

harmjan

Re: PC opschonen voor anderen

Berichtdoor harmjan » 07 jan 2015 20:30

Ik zou overwegen om software te installeren die automatisch bij het opstarten de computer herstelt naar zijn oorspronkelijke toestand, ongeacht wat er tijdens het gebruik mee is gebeurd. Dit soort programma's hebben ook nadelen. Zo is het meestal niet de bedoeling dat Windows-updates ongedaan gemaakt worden maar dit is op te lossen door de automatische herstelsoftware tijdelijk uit te schakelen. Daarnaast is het heel vervelend als je iedere keer dezelfde emails binnen krijgt na herstel tijdens de opstart. Mocht dit laatste niet aan de orde zijn dan zou ik zo'n automatisch herstelprogramma installeren, dan heb je er in principe geen omkijken meer naar.

franspeters

Berichtdoor franspeters » 09 jan 2015 00:25

Kan je ook een voorbeeld geven van zo'n programma?
Gratis?

harmjan

Berichtdoor harmjan » 09 jan 2015 20:00

Als het gratis moet, probeer Time Freeze dan eens. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar maar beluister tot nu toe alleen positieve berichten over deze software.

http://www.toolwiz.com/en/products/toolwiz-time-freeze/

softking

Berichtdoor softking » 22 jan 2015 18:17

Als virusscanner raak ik Norton erg aan. Het is een hele goede virusscanner. Boven dien is CCleaner erg handig op programma's mee te verwijderen.

Tinkepink

Berichtdoor Tinkepink » 29 jan 2015 23:00

Zelf gebruik ik ook altijd CC cleaner, maar dan voor extra ernaast zeg maar.