Trojaans paard CoinMiner.ALI blijft zich herhalen

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders
lollyby

Trojaans paard CoinMiner.ALI blijft zich herhalen

Berichtdoor lollyby » 01 mei 2014 20:17

Hallo,

1. Sinds vanmorgen toen ik een bestandje van Internet gedownload heb krijg ik na het opstarten van mijn laptop de volgende melding van AVG: Trojaans paard CoinMirer.ALI is verwijderd. Dit virus denk ik:http://www.avgthreatlabs.com/website-safety-reports/domain/0839f88ae61efaa3e91fdf5b732b242f.com/ Printscreen wil ik wel posten zo nodig.

2. Gewoon met AVG gescand, maar geen problemen gevonden, maar continue de melding na het opstarten. Toen Malwarebutes Anti0malware er over heen gegooid en de eerste keer 12 gedecteerde bestanden en toen nog een keer 6. Allebei in quarantaine geplaatst. De laatste keer staat bij de bijlage.

3. RSIT uitgevoerd, maar log is te groot.

Iemand hier een idee wat ik moet doen.

Bedankt

Postbus

Re: Trojaans paard CoinMiner.ALI blijft zich herhalen

Berichtdoor Postbus » 01 mei 2014 21:08

Voorzover dat nog niet is gebeurd: verwijder het van internet binnengehaalde bestand definitief van de laptop.

Download AdwCleaner vanaf BleepingComputer en laat die ook zijn best maar eens doen (geen installatie nodig); zie: http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... ar-cleaner . Mogelijk zit de rommel in de browser verstopt.

lollyby

Berichtdoor lollyby » 01 mei 2014 21:26

Denk het niet eerlijk gezegd. Was een torrent dusja. Het gedownloade is verwijderd. Ook niks gevonden. Andere ideeën na dit gelezen te hebben?

Postbus

Berichtdoor Postbus » 01 mei 2014 23:48

lollyby schreef:Denk het niet eerlijk gezegd. Was een torrent dusja. Het gedownloade is verwijderd. Ook niks gevonden. Andere ideeën na dit gelezen te hebben?

Je hebt kennelijk AdwCleaner niet geprobeerd, want dat kan toch verrassend zijn...

aadlaven

Berichtdoor aadlaven » 10 mei 2014 15:24

lollyby schreef:Hallo,

1. Sinds vanmorgen toen ik een bestandje van Internet gedownload heb krijg ik na het opstarten van mijn laptop de volgende melding van AVG: Trojaans paard CoinMirer.ALI is verwijderd. Dit virus denk ik:http://www.avgthreatlabs.com/website-safety-reports/domain/0839f88ae61efaa3e91fdf5b732b242f.com/ Printscreen wil ik wel posten zo nodig.

2. Gewoon met AVG gescand, maar geen problemen gevonden, maar continue de melding na het opstarten. Toen Malwarebutes Anti0malware er over heen gegooid en de eerste keer 12 gedecteerde bestanden en toen nog een keer 6. Allebei in quarantaine geplaatst. De laatste keer staat bij de bijlage.

3. RSIT uitgevoerd, maar log is te groot.

Iemand hier een idee wat ik moet doen.

Bedankt

ik heb dat ook een tijd geleden gehad ik heb met ccleaner de pc bij opstarten laten opschonen en bij opties geavanceerd van de cleaner het vinkje weghalen bij het tweede vak van boven want het virus laad in uit de temp files. Als je dit niet doet dan blijven de files van de laatste 24 uur er op staan en daar zit de rottigheid in.