wil windows 7 installeren maar heb xp windows

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
vdtjessica

wil windows 7 installeren maar heb xp windows

Bericht door vdtjessica » 18 feb 2011 12:28

hallo kan er iemand me helpen ?? ik heb xp op men pc staan maar heb nu een windows 7 gekocht maar deze er ni op zetten ik moet namelijk sp3 downl maar dat lukt niet, krijg als fout dat de taal niet klopt met sp3 wat al op men pc staat.en weet niet welke er op staat
kan k nix anders doen om gewoon die xp er volledig af te gooien en windows 7 er gewoon op te zetten?

Euphranor

Re: wil windows 7 installeren maar heb xp windows

Bericht door Euphranor » 18 feb 2011 18:04

Waarom kun je via de cd van windows 7 niet gewoon de hardeschijf helemaal formatteren? Dit kan denk ik wel.

Als je de setup gestart hebt kom je in een soort 'schijfbeheer' Daar kun je de windows xp partitie formatteren, dit zorgt ervoor dat windows xp helemaal weg is. Je kunt er ook voor kiezen om de hele hardeschijf gelijk te formatteren.

Succes!

vdtjessica

Bericht door vdtjessica » 18 feb 2011 19:26

dat heb ik geprobeerd maar dan krijg dit als melding
to install windows boot from the installation media

vdtjessica

Bericht door vdtjessica » 18 feb 2011 20:12

Euphranor schreef:Als je de setup gestart hebt kom je in een soort 'schijfbeheer' Daar kun je de windows xp partitie formatteren, dit zorgt ervoor dat windows xp helemaal weg is.
hoe kom ik daar via setup heb via uitvoeren schijfbeheer maar daar lukt het niet om te formatteren.

heb ook geprobeerd de cd nog eens op te starten en krijg ik een zwart scherm met de melding
kan cd niet op starten code 5

grasshopper

Bericht door grasshopper » 18 feb 2011 22:12

Ik zou allereerst voor alle zekerheid checken of je computer geschikt is voor Windows 7:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... ts/upgrade
en kijk bij Windows XP -> uw huidige computer upgraden. Dat leidt naar deze download: Windows 7 Upgrade Avisor

Wanneer je bovendien alleen een cdspeler/-brander hebt in plaats van een DVDspeler/-brander, gaat überhaupt de installatie van Windows 7 niet lukken. Windows 7 staat nl. op dvd. Is dat wel het geval, dan zou het kunnen volgens volgende onderstaande manier:
  1. Download de Ultimate Boot CD (kies de eerste mirror site)
  2. Brand deze op een cd met BurnCDCC. (Pak deze uit met 7-Zip)
  3. Start op vanaf de Ultimate Boot CD. Natuurlijk moet je er zeker van zijn dat in je BIOS het mogelijk is vanaf je cdrom of dvd rom speler op te starten….
  4. In de Ultimate Boot CD, ga naar HDD -> Boot Managers -> Smart BootManager
  5. Wanneer de Smart BootManager is geladen, pak dan de Ultimate Boot CD en vervang deze voor je Windows 7 DVD.
  6. Scroll nu naar CD0 en ENTER.
sbm1.gif
sbm1.gif (112.95 KiB) 6965 keer bekeken
Je PC moet nu opstarten vanaf de Windows 7 DVD zonder problemen.

vdtjessica

Bericht door vdtjessica » 19 feb 2011 11:40

Ik heb alles gedaan hoe je hebt gezegd en alles lukt tot aan het boot menu. Als ik op cd0 klik moet ik y/n klikken(heb y geklikt) en als ik de cd van win 7 insteek dan start hem wel op, maar krijg ik nog de code nog wat zou ik verkeerd doen :cry: :?:
Voor win 7 upgrade avisor te downloaden moet ik sp3 downloaden en dat lukt
niet omdat ik moet de zelfde taal hebbe dan wat al op pc staat ma die weet ik dus niet :? :oops:

grasshopper

Bericht door grasshopper » 19 feb 2011 15:18

Jammer dat mijn aangegeven manier niet gelukt is! In een heel enkel geval wilt het niet lukken. Enfin; laten we dan alle punten aanpakken.

Downloaden van XP sp3:
Surf naar: http://www.microsoft.com/downloads/nl-n ... 22559d164e en verander evt. de taal om het xp sp3 kopiebestand te downloaden... Deze kun je dan vervolgens op cd branden. zie: http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/ ... 795#p11793 regel 2

Download vervolgens de Nederlandstalige Upgrade Advisor vanaf alternatieve locatie: Windows 7 Upgrade Advisor
Lees bovendien deze handleiding aandachtig door: Een upgrade uitvoeren van Windows XP naar Windows 7

Als je nu ervan overtuigd bent dat je pc Windows 7proof is, los dan het Windows 7 error code 5 probleem op
Succes.

clusenco

Bericht door clusenco » 19 feb 2011 18:08

Misschien is het handiger om eerst met Google naar de systeemeisen voor Windows 7 te zoeken.
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_7 vond ik een mooi overzicht van de minimum en de aanbevolen systeemeisen.
Als uw computer daar niet aan voldoet, kunt u alle verdere pogingen staken, lijkt mij.

Gesloten