Vraag downloaden en installeren van Libre Office

Vragen over Microsoft Office, Libre Office, OpenOffice en andere kantoorsoftware
Gesloten
antondoove

Vraag downloaden en installeren van Libre Office

Bericht door antondoove » 05 jun 2015 13:30

Beste Mensen. Ik wil graag de nieuwste versie van Libre Office downloaden maar niet samen plaatsen met MS Office 2013,want anders raak ik in de war. Op mijn HD staan de partities C en D. Hierover heb ik de volgende vraag.
Kan ik Libre Office in dit geval beter downloaden op Partitie D? Ik heb de MS office staan op Partitie C. Ik zie net dat Partie D geen eigen download-optie heeft.

Als ik het dus eerst download op C,kan ik het dan wel verplaatsen naar D? Ik wou dat doen voordat ik de Windows 10 kan downloaden over enige maanden. Hopelijk werkt Libre Office ook op Windows 10.
Ik kan de libre Office nog niet downloaden op mijn Samsung Smartphone met Androïd,want ik ben nog niet handig genoeg met mijn Smartphone Galaxy Mini 2 GT-S6500. Ik weet ook niet of mijn Smartphone die capaciteit bevat.

Belangrijker is echter eerst mijn vraag over het downloaden van Libre Office op mijn PC om de verschillen te ervaren met MS Office 2013. De MS Office staat nu op Partitie C,maar ik wil Libre Office op Partitie D. Zou dat kunnen?
Op partitie C heb ik nog 386 GB beschikbaar en op D is dat 456 GB beschikbaar. Graag wacht ik op jullie reacties en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove.

harmjan

Re: Vraag downloaden en installeren van Libre Office

Bericht door harmjan » 05 jun 2015 20:25

Je kan LibreOffice gerust op partitie D installeren als je tijdens de installatie van het programma kiest voor "aangepast" en niet de standaardinstallatie uit laat voeren: dan kan je de standaardinstallatiemap wijzigen in één van je eigen keuze. Zorg er dan wel voor dat je op de D: schijf eerst zo'n nieuwe programmamap hebt gemaakt, anders wordt LibreOffice lukraak op de de D: schijf gezet. Het maakt trouwens niet uit op welke schijf je installatieprogramma downloadt. Let er wel op dat je niet alleen het hoofdprogramma binnenhaalt maar ook de Helppack Dutch.

antondoove

Re: Vraag downloaden en installeren van Libre Office

Bericht door antondoove » 06 jun 2015 13:32

Beste HarmJan.Nu net ontdekte ik je reactie in de spammap en uiteraard haalde ik je bericht daar weg en zit bij mij voorlopig in de map diversen evenals een ander bericht uit hetzelfde forum van de Webmaster.
Ondertussen ben ik er gisteren alsnog in geslaagd om Libre Office te plaatsen op Partitie D in een eigen map en staan er nu pictogrammen van Writer,Impress en Draw bij mij op de taakbalk. Die "operatie"is dus alsnog gelukt.
Toch dank ik je voor je reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Gesloten