Spellingscontrole LibreOffice 4.1.0 werkt?

Vragen over Microsoft Office, Libre Office, OpenOffice en andere kantoorsoftware
Gesloten
Alver70

Spellingscontrole LibreOffice 4.1.0 werkt?

Bericht door Alver70 » 30 jul 2013 18:52

Hallo deskundigen, na de perikelen met de niet functionerende spellingscontrole in LO 4.0.4 heb ik de patch die verder in dit forum wordt vermeld toegepast. Helaas werkte die ook niet. Ik heb dan de jongste versie van LO geïnstalleerd en zie, er is verbetering! Wanneer ik een tekst in het Nederlands intik, met een fout, dan kan ik met de rechtermuisknop voorstellen voor verbetering oproepen. Dit werkt dus. Bovendien zijn er alleen rode prikkeldraad versieringen onder het foutieve woord en dat is ook een verbetering. Als ik, op het einde van een niet verbeterde tekst "Spelling en grammatica" aanklik verschijnt de box met bovenaan "$Language ($Location)" wat me doet denken dat er nog iets mis is alhoewel de foutieve woorden in de tekst in rood worden aangegeven en verbeteringen worden voorgesteld. Mis ik nog iets??
Bedankt voor een mogelijke commentaar.

Alver

StupendousMan

Re: Spellingscontrole LibreOffice 4.1.0 werkt?

Bericht door StupendousMan » 30 jul 2013 20:24

Mooi dat LibreOffice 4.1.0 het probleem met de spellingcontrole dat bij sommigen optrad met versie 4.0.4 blijkbaar oplost.
Maar dat "$Language ($Location)" dat lijkt me inderdaad niet zo te horen. Het lijkt me een stukje programmacode.
Minder ernstig dan een niet functionerende spellingcontrole, maar niettemin irritant, lijkt me.
Ik ben er verder nog geen meldingen over tegen gekomen. Zodra ik het ergens tegenkom, met een oplossing, dan zal ik dat hier melden.
In de tussentijd kun je zelf via internetzoeken af en toe controleren of er misschien al meldingen over LibreOffice en "$Language ($Location)" zijn.
Voorlopig, betreffend de LibreOffice spellingcontrole: "Broeva! Haro!"

Alver70

Re: Spellingscontrole LibreOffice 4.1.0 werkt?

Bericht door Alver70 » 31 jul 2013 09:22

Hallo deskundigen, de rare foutmelding deed zich ook voor op de laptop van mijn echtgenote. MAAR, intussen, na LO 4.1 drie à vier maal te hebben gestart, is het fenomeen verdwenen (op beide laptops). Einde goed, al goed!

Gesloten