Werkt Libre Office ook soepel op oudere computers?

Vragen over Microsoft Office, Libre Office, OpenOffice en andere kantoorsoftware
Gesloten
xaphan80

Werkt Libre Office ook soepel op oudere computers?

Bericht door xaphan80 » 25 jan 2012 23:14

Ik heb Libre Office geprobeerd, maar ik vind het jammer dat het een behoorlijke poos duurt eer de software is opgestart. Om die reden gebruik ik altijd AbiWord, want dat start veel sneller op en werkt daarom een stuk praktischer. De keerzijde van AbiWord vind ik dat de spellingscontrole echt beroerd is en het programma heeft bugs. Een afbeelding invoegen bijvoorbeeld gaat vrij lastig, want als je die afbeelding wilt herschalen door handmatig de afmetingen in te voeren, verwisselt hij vaak de hoogte met de breedte, waardoor je een verkeerd geschaalde afbeelding ziet. (Als jullie het trouwens niet eens zijn met dit verhaal, hoor ik het graag, want dan heb ik blijkbaar iets niet goed geinstalleerd.)

Anyway. Ik heb ergens gelezen dat Libre Office of vergelijkbare pakketten met JAVA werken, maar dat je JAVA ook kan uitschakelen, waardoor het een stuk sneller opstart. Klopt dat ook?

grasshopper

Re: Werkt Libre Office ook soepel op oudere computers?

Bericht door grasshopper » 25 jan 2012 23:51

xaphan80 schreef:Anyway. Ik heb ergens gelezen dat Libre Office of vergelijkbare pakketten met JAVA werken, maar dat je JAVA ook kan uitschakelen, waardoor het een stuk sneller opstart. Klopt dat ook?
Nee.

Maak de volgende wijzigingen actief:
  1. Open Writer
  2. Selecteer in de werkbalk Extra, Opties... -> Geheugen
  3. Muteer Aantal stappen van 100 in 30
  4. Muteer Gebruiken voor LibreOffice van 20 MB naar 128 MB
  5. Muteer Opslagruimte per object van 5.2 MB naar 20 MB
  6. Vink Snelstarten op systeembalk inschakelen aan
  7. Selecteer nu Java
  8. Vink hier select Sun Microsystems Inc version 1.6.0_24 aan
LibreOffice start nu een stuk sneller op...

xaphan80

Re: Werkt Libre Office ook soepel op oudere computers?

Bericht door xaphan80 » 26 jan 2012 00:30

thanx :) Ik ga het proberen

Gesloten