Wachtwoord & Open office

Vragen over Microsoft Office, Libre Office, OpenOffice en andere kantoorsoftware
Gesloten
bryan12392

Wachtwoord & Open office

Bericht door bryan12392 » 05 okt 2011 16:40

Hoi,

Ik heb openoffice geinstalleerd en ben er zeer tevreden over.
Ik mis alleen 1 ding - Hoe kan ik een wachtwoord toevoegen als ik een bestand gekopieerd hebt naar een gecomprimeerde map?

Normaal kon ik op mijn rechtermuisknop drukken en een wachtwoord toevoegen selecteren, maar met openoffice is deze optie er niet.
Ik weet dat er andere opties zijn om wachtwoorden aan bestanden toe te voegen zoals winrar en andere programma's, maar is het niet mogelijk om dit te doen via openoffice, in een gecomprimeerde map??

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Bryan

grasshopper

Re: Wachtwoord & Open office

Bericht door grasshopper » 05 okt 2011 17:07

Om een geheel document te beveiligen tegen bekijken zonder een wachtwoord, gebruik de optie in het dialoogvenster Opslaan als om een wachtwoord in te voeren. Deze optie is alleen beschikbaar voor bestanden die zijn opgeslagen in OpenDocument-indelingen of de oudere OpenOffice.org 1.x-indelingen.
  1. In het dialoogvenster Opslaan als, selecteer de optie Met wachtwoord opslaan en klik dan op Opslaan. Er zal een invoervenster verschijnen
  2. Typ hetzelfde wachtwoord in beide velden en klik dan op OK. Als de wachtwoorden overeenkomen wordt het document opgeslagen met wachtwoordbeveiliging. Als de wachtwoorden niet overeenkomen, word je opnieuw gevraagd om het wachtwoord in te voeren.
EnterPassword_nl.png
EnterPassword_nl.png (8.45 KiB) 10631 keer bekeken

Gesloten