Hulp vraag aan de algemene Hulp desk.

Vragen over Microsoft Office, Libre Office, OpenOffice en andere kantoorsoftware
Gesloten
Richard.G.

Hulp vraag aan de algemene Hulp desk.

Bericht door Richard.G. » 09 mei 2007 19:32

Beste Mensen,

Zojuist heb ik geprobeerd om het open office pakket 2.2.0 ned. versie te downloaden en te installeren en dat is mislukt. Ik kreeg, nadat 100 % was gedownload, direct de mededeling dat er een hulp toepassing ontbrak zodat de procedure moest worden afgebroken. Welke hulp toepassing ??nou ontbreekt, daar heb ik geen flauw idee van en dat is ook mijn vraag aan jullie; graag advies! Wat nadere informatie; Eerst over mijzelf dan over de computer:
Sinds 10 januari van dit jaar heb ik voor het eerst van mijn leven( ik ben achter in de vijftig jaar)mij gewend tot het computer leven en direct een nieuwe gekocht.Daarvoor gebruikte ik het (een computer dus) op oudere versies, als veredelde tekstverwerkers. Over de nieuwe computer:
Het is een Acer T 660 met Windows XP media centrum. Er zat Internet Explorer 6 en later 7 op en dat heb ik vervangen door Mozilla Fire fox.Met zo'n extensie van de gratis software site namelijk: I E Tab. Bovendien heb ik het e-post (email) programma vervangen door Thunderbird en dat loopt nu goed. Dus wat doe ik nu fout???? Graag antwoord!
Naschrift: Ik krijg bij mijn poging om deze site, even kort en zeer voorlopig wat mij betreft, af te sluiten de melding dat bij afsluiten een download wordt geannuleerd. Daar begrijp ik niets van ik dacht toch echt dat ik het Open Office pakket had opgeslagen, dus wat nu??Overigens ik heb als download toepassing; de ad-ons van Firefox gebruikt namelijk "down them all" Zou dat de fout zijn is die ad-ons niet krachtig genoeg voor zoiets? Richard.G.

matthijs
Website beheerder

Re: Hulp vraag aan de algemene Hulp desk.

Bericht door matthijs » 09 mei 2007 21:32

Richard.G. schreef:Beste Mensen,

Zojuist heb ik geprobeerd om het open office pakket 2.2.0 ned. versie te downloaden en te installeren en dat is mislukt. Ik kreeg, nadat 100 % was gedownload, direct de mededeling dat er een hulp toepassing ontbrak zodat de procedure moest worden afgebroken. Welke hulp toepassing ??nou ontbreekt, daar heb ik geen flauw idee van en dat is ook mijn vraag aan jullie; graag advies! Wat nadere informatie; Eerst over mijzelf dan over de computer:
Sinds 10 januari van dit jaar heb ik voor het eerst van mijn leven( ik ben achter in de vijftig jaar)mij gewend tot het computer leven en direct een nieuwe gekocht.Daarvoor gebruikte ik het (een computer dus) op oudere versies, als veredelde tekstverwerkers. Over de nieuwe computer:
Het is een Acer T 660 met Windows XP media centrum. Er zat Internet Explorer 6 en later 7 op en dat heb ik vervangen door Mozilla Fire fox.Met zo'n extensie van de gratis software site namelijk: I E Tab. Bovendien heb ik het e-post (email) programma vervangen door Thunderbird en dat loopt nu goed. Dus wat doe ik nu fout???? Graag antwoord!
Naschrift: Ik krijg bij mijn poging om deze site, even kort en zeer voorlopig wat mij betreft, af te sluiten de melding dat bij afsluiten een download wordt geannuleerd. Daar begrijp ik niets van ik dacht toch echt dat ik het Open Office pakket had opgeslagen, dus wat nu??Overigens ik heb als download toepassing; de ad-ons van Firefox gebruikt namelijk "down them all" Zou dat de fout zijn is die ad-ons niet krachtig genoeg voor zoiets? Richard.G.
Lijkt erop dat de download niet voltooid is. Je zou dit pakket in zijn geheel moeten downloaden:
http://ftp.snt.utwente.nl/pub/software/ ... JRE_nl.exe

Soms duurt t nadat de download voltooid is nog even voordat alles afgerond is.

Lukt dit niet met bovenstaande download? Welke foutmelding krijg je exact?

Zou kunnen dat de Firefox-extensie downthemall voor problemen zorgt. Lukt de download wel met Internet Explorer?

softwareconsulent

Bericht door softwareconsulent » 18 jun 2007 23:50

Kijk eens bij onze website; daar kan u een OpenOffice.org cd-rom bestellen voor weinig geld en compleet met handleidingen en instructiefilmpjes.

http://www.softwareconsulent.nl

Met vriendelijke groet,

Stichting SoftwareConsulent.nl

firefoxfan

Bericht door firefoxfan » 19 jun 2007 00:16

softwareconsulent schreef:Kijk eens bij onze website; daar kan u een OpenOffice.org cd-rom bestellen voor weinig geld en compleet met handleidingen en instructiefilmpjes.

http://www.softwareconsulent.nl

Met vriendelijke groet,

Pffffffffff ik stuur het wel gratis op naar hem als hij dat zou willen.
Probeer het hier eens te downloaden zoek maar een ftp server uit en klik op Windows+JRE
Niet met dta downloaden gewoon downloaden,firefox slaat het standaard
op je bureau blad op en geeft een melding als het bestand gedownload is
wacht daar op
Lees dit ook

Kijk hier eens voor wat meer info en handleidingen

Veel plezier er mee Richard.G.

Dit is een gratis software forum toch en dan gaan we er niet voor betalen dacht ik zo :twisted:

softwareconsulent

Bericht door softwareconsulent » 19 jun 2007 01:00

Jammer dat sommige mensen niet verder willen kijken dan hun neus lang is.........

Je hebt gelijk betreft je opmerking "Dit is een gratis software forum toch en dan gaan we er niet voor betalen dacht ik zo"

Maar kijk ook eens naar onze doelstelling; wij zijn allemaal vrijwilligers en je hebt gelijk met gratis cd's, maar als je op jaarbasis meer dan 2500 cd's gratis uitdeelt dan voel je dit wel in je portomonee en jij doet dat, als je in onze schoenen staat, dan op dat moment niet meer voor niks toch denk ik?!

Wij geven op dit moment voor niks de Ubuntu cd gratis weg inclusief de verzendkosten, dat kost ons per jaar ruim 1500 euro! Doe jij dat dan ook?! Wij, als non profit stichting, geven ruimen 99% van onze netto opbrengsten ook uit aan promotie voor Open Source Software en de stimulering van het gebruik daarvan.
Om een voorbeeld te geven is dat alleen al in 2006 ruim 4000 Euro, doe jij dat dan ook Firefoxfan? Jammer dat mensen niet onze inzet waarderen en dit typisch een geval van niet verder kijken en lezen en misschien begrijpen.......

oja, kijk eens hier; daar wordt OpenOffice.org voor veel meer geld te koop aangeboden!! http://www.opensoft.nl/cdshop/product_i ... cts_id/101

oja deel II; postzegels kost € 0.88 cdtje full color 0.35, cd-doosje 0,25 cd-envelop 0.25 BTW over de cd+doosje+envelop 0.17 totaal is dat € 1,90 per cd; hebben we nog niet over de afschrijvingen van onze cd-fabriek, cd-printer ect. Netto houden wij per verkochte cd een kleine 5 cent over............ :wink: voor onze doelstellingen..... winstmarge van 0,02%.... is maar dat je het weet Firefoxfan........

Gr,

Alex

bryan12392

Bericht door bryan12392 » 19 jun 2007 01:08

hey,

deze site heet GRATISsoftwaresite.nl....
snap jou discussie niet...

waar gaat de wereld naar toe...

softwareconsulent

Bericht door softwareconsulent » 19 jun 2007 01:12

Gaat me meer om dat Pffffffffffff reactie en verder niet..... Tevens hebben we het over gratis legaal software, betekent niet dat je er omheen diensten kan blijven aanbieden zoals cd's uitbrengen ect. En absoluut ik ben de grootste voorstander van vrije software en vooral gratis gebruik daarvan.

gr,

Alex

firefoxfan

Bericht door firefoxfan » 19 jun 2007 01:27

softwareconsulent schreef:Gaat me meer om dat Pffffffffffff reactie en verder niet..... Tevens hebben we het over gratis legaal software, betekent niet dat je er omheen diensten kan blijven aanbieden zoals cd's uitbrengen ect. En absoluut ik ben de grootste voorstander van vrije software en vooral gratis gebruik daarvan.

gr,

Alex
Ik kijk wel verder dan dat me neus lang is meneer A mooie linkjes he
pffffffffffffffffffffff :wink:
Laatst gewijzigd door firefoxfan op 19 jun 2007 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

softwareconsulent

Bericht door softwareconsulent » 19 jun 2007 01:40

Dank je wel Firefoxfan voor je antwoord, :lol:

Goedenacht,

Gr,

Alex

firefoxfan

Bericht door firefoxfan » 19 jun 2007 01:47

Teruste Meneer Alex de H ik google nog even verder :wink:

Indrukwekkend petje af hoor,als ik in de buurt ben kom ik een bakkie koffie halen :roll:

wim66

Bericht door wim66 » 19 jun 2007 13:26

Ik vindt het ook ongepast om reclame voor een betaalde cd te maken.
Firefoxfan heeft gelijk, alles kan binnen 10 minuutjes op je bureablad liggen.
Zelf digitale boeken over OO haal je gratis binnen.
Als ik toch een cd wil hebben doe ik dat gewoon via de site van OO, ze bieden dat zelf ook aan.(En ben ik aan het goeie adres))
Ik denk dat je lekker ergens anders zieltjes moet gaan winnen, laat ons met rust.

Gesloten