Agenda delen over meerdere gebruikersaccounts (XP)

Vragen over Microsoft Office, Libre Office, OpenOffice en andere kantoorsoftware
Gesloten
Rakker

Agenda delen over meerdere gebruikersaccounts (XP)

Bericht door Rakker » 15 apr 2007 14:36

Hallo,

Ik wil proberen om een agenda te maken, die door elke gebruiker van mijn computer (ieder heeft een aparte gebruikersaccount) te bekijken en te wijzigen is. Als het kan via Microsoft Office Outlook 2007, maar uiteraard sta ik ook open voor andere (gratis) programma's.

Ik gebruik Windows XP Professional SP2.

Alvast bedankt!

keyzer

Bericht door keyzer » 15 apr 2007 21:36

Maakt het wat uit als het een online agenda is?
Met yahoo of google kan je gemakkelijk een agenda met anderen delen. Een voor de hand liggend voordeel is dat de agenda vanuit elke locatie te benaderen is.

Rakker

Bericht door Rakker » 17 apr 2007 18:38

Wij hebben liever geen online agenda. Is er gewone software voor beschikbaar?

keyzer

Bericht door keyzer » 17 apr 2007 21:20

Ik ben even met Mozilla Sunbird en EssentialPIM bezig geweest (beide te downloaden via deze site) en ik denk dat het in ieder geval met EssentialPim zou moeten lukken.

De truuk is om je profiel (database genoemd in EssentialPIM) op een plaats op te slaan die voor alle accounts toegankelijk is (ik weet niet of de standaard lokatie hiervoor in aanmerking komt en ik ga er van uit dat de andere accounts beperkte rechten hebben).

Download/installeer EssentialPIM ( http://www.gratissoftwaresite.nl/essentialpim.html )
Open EssentialPIM en klik op 'file' en selecteer 'save as'.
In het nu geopende scherm ga dan naar Deze Computer>Gedeelde bestanden (op jou systeem kan het pad naar de locatie anders zijn, het gaat dus om de map Gedeelde Bestanden)
Sla het profiel op onder een door jou gekozen naam., bijv. 'algemeen'.
Nu kan je je agenda gebruiken en gegevens invoeren

Open nu een ander gebruikers account.
Als het goed is moet in deze account(s) EssentialPIM ook in de lijst van programma's voorkomen.
Open EssentailPIM en naar file>open en zoek in Mijn Computer>Gedeelde Bestanden naar het bestand 'algemeen' en open het bestand.

Nu kunnen gebruikers over en weer de gegevens in zien en aanpassen.

Zoals gezegd ben ik maar even bezig geweest. Misschien heb ik wat gemist, dus laat het even weten als het niet wil lukken

Succes..

keyzer

Bericht door keyzer » 17 apr 2007 21:46

Ik heb inderdaad wat over het hoofd gezien. E.e.a schijnt alleen te werken als alle accounts beheerders rechten hebben. Zo niet dan is de agenda door de accounts met beperkte rechten alleen maar in te kijken.

Ik probeer nog een workaround te vinden voor dit probleem

keyzer

Bericht door keyzer » 17 apr 2007 22:18

Aanvulling op mijn instructies:

Bij het eerste gebruik van EssentialPIM krijg je een testprofiel of lege pagina te zien.
Om een eigen profiel te maken ga naar file>new>save as, en volg de eerdere instructies.

Een andere optie om het eerder genoemde probleem met beperkte rechten te omzeilen is om EssentialPIM Portable op een USB stick te gebruiken.

De portable versie is te downloaden via: http://www.essentialpim.com/?r=download

Rakker

Bericht door Rakker » 21 apr 2007 11:47

Bedankt! Ik ga straks wat proberen.

Alvast bedankt dat je zoveel moeite hebt gedaan! :)

Gesloten