Kraak op auto cd-speler bij afspelen CD-R (opgelost)

Vragen over audio, video en foto's en het branden van cd's en dvd's
Gesloten
robocop1984

Kraak op auto cd-speler bij afspelen CD-R (opgelost)

Bericht door robocop1984 » 07 okt 2010 14:19

Hallo,

Wanneer ik op mijn auto CD-speler (blaupunkt travelpilot E2 met 5 cd wisselaar) audio CD-R's afspeel heb ik het volgende probleem: De eerste 3 à 4 nummers worden zeer zuiver afgespeeld, maar al op de volgende nummers zit een 'kraak'. Ik heb al 2 merken van CD's uitgetest en zeker met 5 verschillende CD writer programma's (waaronder Nero, Express Burn Disc Burning Software en CDBurnerXP) geëxperimenteerd. Ik brand de CD's ook op de laagst mogelijk snelheid. Het bizarre is dat wanneer ik een DJ-mix van meer dan een uur afspeel, de kwaliteit de hele tijd goed blijft, maar wanneer ik een album met verschillende nummers brand de 'kraak' zicht na een aantal nummers al voordoet. Weet iemand wat ik kan doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt,

Rob

Euphranor

Re: Kraak op auto cd-speler bij afspelen CD-R

Bericht door Euphranor » 07 okt 2010 19:23

Ik denk dat het niet aan het branden ligt, omdat je al diverse brandprogramma's hebt gebruikt.
Ook omdat je al 2 merken van een cd hebt gebruikt, heb ik helaas een vermoeden dat het ergens in het mechanisme van de cd speler zit, dat op rare wijze wel een dj-mix kan afspelen. Is je cd speler al oud? Heb je steeds dezelfde liedjes geprobeerd?

grasshopper

Bericht door grasshopper » 07 okt 2010 20:50

robocop1984 schreef:Hallo,

Wanneer ik op mijn auto CD-speler (blaupunkt travelpilot E2 met 5 cd wisselaar) audio CD-R's afspeel heb ik het volgende probleem: De eerste 3 à 4 nummers worden zeer zuiver afgespeeld, maar al op de volgende nummers zit een 'kraak'. Ik heb al 2 merken van CD's uitgetest en zeker met 5 verschillende CD writer programma's (waaronder Nero, Express Burn Disc Burning Software en CDBurnerXP) geëxperimenteerd. Ik brand de CD's ook op de laagst mogelijk snelheid. Het bizarre is dat wanneer ik een DJ-mix van meer dan een uur afspeel, de kwaliteit de hele tijd goed blijft, maar wanneer ik een album met verschillende nummers brand de 'kraak' zicht na een aantal nummers al voordoet. Weet iemand wat ik kan doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt,

Rob
Volgens gevonden informatie kan het aan brander of je brandsnelheid of een combinatie van die 2 liggen waardoor de kraak of de "stotter" het gevolg van is. lees maar eens deze thread: http://club.myce.com/f57/converted-mp3s ... er-138751/
Lowtrawler schreef:Ik heb een liteon 523252 brander geïnstalleerd en heb succesvol 6 CD's Verbatim TY Pastels op 32x gebrand die gewoon spelen in de auto cd-wisselaar. De gebrande cd's speelden niet wanneer ik ze gebrand hebt op mijn NEC ND3500A in de auto cd-wisselaar met brandsnelheid 32x of 8x Ik heb ook 3 cd's gebrand met 52x brandshelheid en het werkte- Yippee!!!

Euphranor

Bericht door Euphranor » 07 okt 2010 22:33

grasshopper schreef:
robocop1984 schreef:Hallo,

Alvast bedankt,

Rob
Volgens gevonden informatie kan het aan brander of je brandsnelheid of een combinatie van die 2 liggen waardoor de kraak of de "stotter" het gevolg van is. ik weet niet of je (een beetje) engels spreekt, maar lees maar eens deze thread: http://club.myce.com/f57/converted-mp3s ... er-138751/
Lowtrawler schreef:Ik heb een liteon 523252 brander geïnstalleerd en heb succesvol 6 CD's Verbatim TY Pastels op 32x gebrand die gewoon spelen in de auto cd-wisselaar. De gebrande cd's speelden niet wanneer ik ze gebrand hebt op mijn NEC ND3500A in de auto cd-wisselaar met brandsnelheid 32x of 8x Ik heb ook 3 cd's gebrand met 52x brandshelheid en het werkte- Yippee!!!

Dit zou kunnen, maar hoe verklaar je dan dat Dj-mix van meer dan een uur het wel doet?
En robocop1984, heb alleen problemen als je muziek brandt? Of ook als je andere dingen brandt?

grasshopper

Bericht door grasshopper » 07 okt 2010 23:17

Dit stotteren (of soms zelf stokken) kan verzoorzaakt zijn door het niet steeds met dezelfde snelheid de audiotrack(s) wegschrijven.

@robocop1984: Ik denk dat het probleem zich niet voordoet wanneer je n exacte kopie maakt v/e cd, of bij verschllende nummers van één en dezelfde artiest, maar wel bij het samenstellen van nummers van meerdere cd's cq. artiesten of geconverteerde mp3's. Die Dj-mix is neem ik aan ook van één en dezelfde bron?

Wat ik in mijn eerdere posting zei, is om rekening mee te houden in 2e instantie. Hou hier z.g in 1e instantie rekening mee...

robocop1984

Bericht door robocop1984 » 08 okt 2010 09:43

Bedankt voor alle reacties!
Euphranor schreef:Ik denk dat het niet aan het branden ligt, omdat je al diverse brandprogramma's hebt gebruikt.
Ook omdat je al 2 merken van een cd hebt gebruikt, heb ik helaas een vermoeden dat het ergens in het mechanisme van de cd speler zit, dat op rare wijze wel een dj-mix kan afspelen. Is je cd speler al oud? Heb je steeds dezelfde liedjes geprobeerd?
De cd-wisselaar is van 2005. Ik heb al véél verschillende cd's geprobeerd (gezien ik in mijn vorige auto zonder problemen alles kon afspelen, had ik nog een hele hoop zelf samengestelde cd's).
Euphranor schreef:
Dit zou kunnen, maar hoe verklaar je dan dat Dj-mix van meer dan een uur het wel doet?
En robocop1984, heb alleen problemen als je muziek brandt? Of ook als je andere dingen brandt?
Ik heb alleen problemen bij het branden van muziek, ook enkel bij afspelen op de CD-wisselaar in mijn huidige auto.
grasshopper schreef:Dit stotteren (of soms zelf stokken) kan verzoorzaakt zijn door het niet steeds met dezelfde snelheid de audiotrack(s) wegschrijven.

@robocop1984: Ik denk dat het probleem zich niet voordoet wanneer je n exacte kopie maakt v/e cd, of bij verschllende nummers van één en dezelfde artiest, maar wel bij het samenstellen van nummers van meerdere cd's cq. artiesten of geconverteerde mp3's. Die Dj-mix is neem ik aan ook van één en dezelfde bron?

Wat ik in mijn eerdere posting zei, is om rekening mee te houden in 2e instantie. Hou hier z.g in 1e instantie rekening mee...
-Ik heb nu ook eens een originele CD gekopieerd en deze doet het prima! Het spijtige is dat bijna alle CD-R's die ik wil afspelen zelf samengestelde cd's met geconverteerde mp3's zijn.... Trouwens: Ook wanneer ik een hele album van dezelfde artiest (gedownload uit 1 torrent) converteer doet het probleem zich voor. Dit heb ik al bij verschillende albums geprobeerd.

-De Dj-mix is inderdaad van 1 bron.

-Weet jij hoe ik ervoor kan zorgen dat de audiotracks wel allemaal met dezelfde snelheid worden weggeschreven?

-Die gelinkte thread was trouwens ook interessant, maar daar heb ik nog niks van kunnen proberen, gezien ik geen gekleurde CDtjes heb en ik ook niet beschik over een CD-writer die geen DVD-writer is.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 08 okt 2010 17:00

robocop1984 schreef:-Weet jij hoe ik ervoor kan zorgen dat de audiotracks wel allemaal met dezelfde snelheid worden weggeschreven?
Wat ik bedoel dat de bronbestanden ook met een bepaalde snelheid zijn weggeschreven. Elke cd of andere bron met eigen unieke snelheid.....
Wanneer je dus zelf een cd gaat samenstellen, is de kans groot dat je doelcd muziekbestanden bevat die door verschillende snelheden weggeschreven zijn en waarmee jouw cdwisselaar niet 100% werkt....

Waar ik aan denk als oplossing is dat je hierdoor
  • alles 1x zelf moeten converteren naar mp3 en
  • alles terugconverteert naar cda
  • vervolgens dan pas alles wegschrijft naar CD-R met één en dezelfde snelheid...
Allemaal te danken aan de gevoeligheid van je huidige cdwisselaar icm een (re)writable, in dit geval de CD-R!

Het beste resultaat is te bereiken met het branden op normale cd's. Is wel een stukje duurder, maar je cd-wisselaar geeft geen problemen meer met afspelen...

robocop1984

Bericht door robocop1984 » 15 okt 2010 10:50

All right, ik heb eindelijk tijd gehad om verder te experimenteren en met succes! Ik heb nu gewoon enkele CD's die normaal kraken gekopieerd en dan werken ze wel!!!
Ik moet nu wel elke cd dubbel branden, een keer vanuit MP3 naar een cd schrijven en dan nog eens kopiëren, maar dat heb ik er echt wel voor over.

Bedankt voor de hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten,

8) Rob 8)

Gesloten