Bestanden coverteren naar AMV

Vragen over audio, video en foto's en het branden van cd's en dvd's
Gesloten
Huisvrouw

Bestanden coverteren naar AMV

Bericht door Huisvrouw » 16 aug 2009 13:59

Voor de MP4 speler van mijn zoontje moet ik videobestanden omzetten naar AMV-bestanden. Volgens AMV convert tool is dit mogelijk, mits je directx 9 op je
pc hebt. Ondanks dit, werkt het niet, het enige bestand wat zich met deze gratis software laat omzetten is een AVI-bestand, dus geen MP3, MP4, MPG of MOV,
zoals dat volgens dit programma wel zou moeten. Wat doe ik fout? Graag hoor uw suggesties.

keyzer

Re: Bestanden coverteren naar AMV

Bericht door keyzer » 16 aug 2009 20:56

Huisvrouw schreef:Voor de MP4 speler van mijn zoontje moet ik videobestanden omzetten naar AMV-bestanden. Volgens AMV convert tool is dit mogelijk, mits je directx 9 op je
pc hebt. Ondanks dit, werkt het niet, het enige bestand wat zich met deze gratis software laat omzetten is een AVI-bestand, dus geen MP3, MP4, MPG of MOV,
zoals dat volgens dit programma wel zou moeten. Wat doe ik fout? Graag hoor uw suggesties.
Probeer in het configuratie menu (tandwiel icoon) de optie Try other codec aan te vinken (je moet wel eerst het bestand selecteren in het AMV Convert Tool venster om het configuratie menu te openen)
Op het moment dat ik dit schrijf ben ik een mp4 bestand van 1 GB aan het converteren naar AMV, het eindresultaat is nog niet bekend maar het schijnt te werken.

Als het allemaal niet werkt kan je eerst de bestanden converteren naar AVI met MediaCoder en dan van AVI naar AMV.
MediaCoder: http://www.gratissoftwaresite.nl/mediacoder.html
Let op: MediaCoder is niet de meest gebruikersvriendelijke software maar het werkt wel

keyzer

Bericht door keyzer » 16 aug 2009 21:54

Update:
Het is gelukt om een MP4 bestand van 1 GB te converteren naar AMV met AMV Convert Tool.
Vreemd genoeg werd bij de eerste poging maar een deel van het bestand geconverteerd. BIj de tweede poging werd wel het gehele bestand meegenomen. Vreemd, maar in ieder geval werkt het met MP4 bestanden.

Huisvrouw

Bericht door Huisvrouw » 17 aug 2009 13:15

Vriendelijk dank voor de snelle reactie. Helaas, het werkt niet... Ook had ik al geprobeerd om deze bestanden via MediaCoder eerst naar AVI te converteren, maar dat is inderdaad (voor mij) behoorlijk ingewikkeld. Wanneer ik via AMV Convert Tool het converteren start, duurt het enkele seconden voordat hij begint om dan vervolgens meteen zichzelf geheel af te sluiten. Bij AVI-bestanden ging het in één keer soepel. De MPG-bestanden die ik wil converteren heb ik overigens gedownload van Frostwire, is dat misschien het probleem?
Ik vink inderdaad de optie aan "try other codec"...

keyzer

Bericht door keyzer » 17 aug 2009 14:27

Huisvrouw schreef:Vriendelijk dank voor de snelle reactie. Helaas, het werkt niet... Ook had ik al geprobeerd om deze bestanden via MediaCoder eerst naar AVI te converteren, maar dat is inderdaad (voor mij) behoorlijk ingewikkeld. Wanneer ik via AMV Convert Tool het converteren start, duurt het enkele seconden voordat hij begint om dan vervolgens meteen zichzelf geheel af te sluiten. Bij AVI-bestanden ging het in één keer soepel. De MPG-bestanden die ik wil converteren heb ik overigens gedownload van Frostwire, is dat misschien het probleem?
Ik vink inderdaad de optie aan "try other codec"...
Tenzij de bestanden corrupt zijn mag het niet uitmaken waarmee ze zijn gedownload. Verder neem ik aan dat je de bestanden hebt gescand en dat ze vrij zijn van virussen e.d.
Ik neem aan dat je de MP4 bestanden gewoon met Windows Media Player (en niet een andere player) wel kan afspelen. Voor een goede werking van AMV Convert Tool moeten naast Directx, Windows Media PLayer 10 of hoger zijn geïnstalleerd en de juiste codecs.
Welke versie van de software heb je geïnstalleerd en onder welk besturingssysteem? Volgens de beschrijvingen van de software werkt het niet onder Vista en hoger.
Ik heb zelf gewerkt met versie 4. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat er een versie 5 is. Ik heb echter nog niet kunnen uittesten.
Indien je versie 5 hebt probeer het eens met versie 4: http://www.brothersoft.com/amv-convert-tool-50890.html

Pas wel op waar je van download. Ik ben AMV Convert Tool op een paar minder betrouwbare plekken tegengekomen. Verder hoef ik je niet te vertellen dat je downloads van onbekende sites eerst uitgebreid moet scannen (liefst met minimaal 2 scanners) alvorens deze te installeren (als de bestanden gezipt zijn scan ze nogmaals als ze uitgepakt zijn).

Wat betreft MediaCoder:
Helaas heeft de ontwikkelaar van MediaCoder nooit een behoorlijke handleiding geschreven en dat zal ie naar eigen zeggen in de toekomst ook niet gaan doen. Op de download pagina van GSS staat wel een korte handleiding, heb je die al doorgenomen?

Gesloten