muziek opslaan uit video

Vragen over audio, video en foto's en het branden van cd's en dvd's
Gesloten
Juliana

muziek opslaan uit video

Bericht door Juliana » 30 jul 2009 15:32

Hallo,
Ik kreeg een video die niet veel zaaks is met een mooi muziekje, dat muziekje zou ik willen opslaan zonder de beelden, alleen audio dus. Is zoiets mogelijk en is er iemand die mij eventueel op de goede weg kan leiden? Ik heb xp versie 3. Hartelijk dank bij voorbaat voor alle hulp. Juliana

Juliana

Re: muziek opslaan uit video

Bericht door Juliana » 07 aug 2009 19:27

Hallo Allemaal,
Niemand wist blijkbaar een oplossing voor het opslaan van alleen het muziekje uit een video. Ik heb alsmaar verder gezocht en heb de video uiteindelijk opgeslagen als wav-bestand. Nu heb ik alleen het muziekje, dat probleem is nu opgelost. (heb ik met Nero gedaan). Maar ik heb nu een zelfgemaakt nieuw probleem : een stukje uit de muziek heb ik verwijderd. Ik heb de muziek in twee gesplitst, dan nog eens in twee en het stukje dat ik niet wenste verwijderd. Nu heb ik 4 stukjes en zou die weer aaneen willen sluiten. Totnogtoe lukt mij dit niet. Zou er een knappe computerdeskundige zijn die mij een goede raad kan geven? Bij voorbaat hartelijk dank!
Juliane

wim66

Bericht door wim66 » 08 aug 2009 11:51

Ik hou me niet erg bezig met dit onderwerp, maar misschien heb je iets aan de volgende programma's.
Inmiddels wil je geluid knippen/plakken, dat kan met Audacity, een open source programma om geluid op te nemen en te bewerken.

Als je nog eens van een video de muziek wil hebben, probeer Format Factory eens.

Juliana

Bericht door Juliana » 08 aug 2009 15:41

Dag Wim,

Beste dank voor Uw antwoord. Ik neem er nota van voor als ik nog eens zoiets wil doen, want ik heb lang gezocht naar een oplossing. Vooraleer audacity te downloaden en het andere programma, heb ik nog eens met Nero geprobeerd. (ik kreeg bij de aankoop van mijn laptop 3 jaar geleden, een vrij volledige Nerosoftware). Het is mij nu toch gelukt de stukjes om zo te zeggen aan elkaar te lijmen. Ik probeerde steeds met plakken, maar dat lukte niet, met bestand invoegen lukte het wel degelijk, maar ik moest eerst de tijdslijn op de goeie plek zetten waar ik wilde invoegen, dat ging ook helemaal langs achter zoals ik wenste. Nu ben ik blij dat mijn probleempje opgelost is en misschien helpt het ook iemand anders. De door U voorgestelde software probeer ik ondertussen ook eens, ik leer graag bij.
Nogmaals dank, Juliane.

Gesloten