Fotobewerking PhotoFiltre

Vragen over audio, video en foto's en het branden van cd's en dvd's
Gesloten
Julie

Fotobewerking PhotoFiltre

Bericht door Julie » 03 jun 2009 07:50

Nadat ik PhotoFiltre verwijderd had en dan opnieuw gedownload om de laatste versie te hebben, kan ik geen foto's meer openen met dit programma. Voorheen stond PhotoFiltre in de lijst met "open met.." Om het opnieuw erin te brengen klik ik op ander programma, bladeren, en klik op PhotoFiltre in de lijst met programma's. PhotoFiltre opent met alle onderdelen, ik klik op PhotoFiltre.exe, dit komt in het vak onderaan, klik op "openen" de oorspronkelijke lijst verschijnt weer, zonder de OK onderaan. (die staat in grijs). Het programma zelf werkt feilloos, de moeilijkheid zit alleen in het feit dat ik een foto niet meer rechtstreeks kan openen met PhotoFiltre. Waar zit ik fout? Ik werk met Windows XP versie 3-browser Firefoxhttp://gratissoftwaresite.nl/forum/phpBB2/posting.php?mode=post&f=41&sid=2456653faab9f51b2780be8e5cd1af75#

keyzer

Re: Fotobewerking PhotoFiltre

Bericht door keyzer » 04 jun 2009 13:13

Julie schreef:Nadat ik PhotoFiltre verwijderd had en dan opnieuw gedownload om de laatste versie te hebben, kan ik geen foto's meer openen met dit programma. Voorheen stond PhotoFiltre in de lijst met "open met.." Om het opnieuw erin te brengen klik ik op ander programma, bladeren, en klik op PhotoFiltre in de lijst met programma's. PhotoFiltre opent met alle onderdelen, ik klik op PhotoFiltre.exe, dit komt in het vak onderaan, klik op "openen" de oorspronkelijke lijst verschijnt weer, zonder de OK onderaan. (die staat in grijs). Het programma zelf werkt feilloos, de moeilijkheid zit alleen in het feit dat ik een foto niet meer rechtstreeks kan openen met PhotoFiltre. Waar zit ik fout? Ik werk met Windows XP versie 3-browser Firefoxhttp://gratissoftwaresite.nl/forum/phpBB2/posting.php?mode=post&f=41&sid=2456653faab9f51b2780be8e5cd1af75#
Ik kan het probleem niet reproduceren. Ik heb ook een oude versie van PhotoFiltre ge-update (onder XP) maar kon zonder problemen PF toevoegen aan het context-menu. Het lijkt mij eerder een Windows probleem dan een bug in PF. PF heeft verder ook geen opties om bestandstypen met het programma te associëren dus daar kan het niet aan liggen. Misschien kan je proberen PF opnieuw te installeren, soms kan er tijdens de installatie iets mis gaan waardoor het programma verder wel goed functioneert maar een bepaalde optie'/functie ontbreekt. Ondertussen zal er even verder naar kijken.

Als het na her-installatie nog niet werkt kan je me het volgende vertellen:
Welk bestandstype probeer je te openen en heb je het probleem ook met andere soorten bestanden z.a BMP, JPG etc?

Kan je ook uitzoeken of hetzelfde probleem met de 'openen met' menu-optie zich ook voordoet met andere software (niet speciaal beeldbewerkingssoftware) door deze te installeren en het programma toe te voegen aan het 'openen met' context-menu.

Kan je trouwens de afbeeldingen wel met andere software openen (z.a de ingebouwde Windows viewer). Verder neem ik aan dat je de afbeeldingen wel kan bekijken door deze via de PF explorer te openen of deze naar PH te slepen?

Julie

Re: Fotobewerking PhotoFiltre

Bericht door Julie » 04 jun 2009 18:55

Beste dank voor Uw hulp. Ik dacht er ook aan de software opnieuw te downloaden, maar een uurtje geleden vond ik de oplossing. Er is een plug-in beschikbaar "association". Daarmee kon ik de extensies aanklikken die bij mijn foto's horen en onderaan klikken op associëren. Heb ik gedaan, en nu werkt alles perfect. Ik kon het programma PF anders probleemloos gebruiken, door het te openen en de afbeelding erin te slepen of op de map te klikken en de foto te selecteren. "openen met" ging feilloos met andere programma's in de lijst, dat was blijkbaar niet het probleem. Ben heel tevreden dat alles nu in orde is en misschien is iemand nog met deze uitleg geholpen. Nogmaals dank.

Gesloten