Advertentie

local settings

Vragen over werken met Windows XP, Vista, 7 en 8

local settings

Berichtdoor juvemaster » 06 nov 2007 19:32

hallo,

telkens als ik een game,( of iets anders) wil downloaden,bv via een torrent,krijg ik de melding: ONGELDIGE MENU-INGANG.
Weet iemand misschien hoe dat komt,of hoe ik dat kan verhelpen?
juvemaster

Re: local settings

Berichtdoor keyzer » 06 nov 2007 20:16

juvemaster schreef:hallo,

telkens als ik een game,( of iets anders) wil downloaden,bv via een torrent,krijg ik de melding: ONGELDIGE MENU-INGANG.
Weet iemand misschien hoe dat komt,of hoe ik dat kan verhelpen?

We zullen toch minimaal moeten weten welk besturings systeem en welke Torrent cliënt je gebruikt.

Heb je de Torrent cliënt pas geïnstalleerd en heb je die ingesteld als standaard Torrent downloader?
Staat je firewall goed ingesteld voor het down-en uploaden van Torrent bestanden?
Indien je een router gebruikt, heb je de juiste poort open gezet (forwarding) voor het uploaden (zonder port forwarding werkt het vaak wel maar zijn je downloads super traag)?
keyzer

Berichtdoor keyzer » 06 nov 2007 23:30

juvemaster schreef: ik gebruik torrentspy en staat niet als standaardtorrent ingesteld.
Hoe en waar kan ik mijn firewall instellen voor het up en downloaden?
En hoe en waar stel ik de poort van mijn router juist in?

Ik stel mss veel vragen maar ben dan ook maar een leek.
Alvast bedankt voor je eventuele antwoorden.
Please help me

TorrentSpy(.com) is een website/zoek machine en geen Torrent cliënt waarmee je Torrent bestanden kan downloaden.
Je zal eerst een programma moeten installeren waarmee je de bestanden die op een website als TorrentSpy.com worden aangeboden kan downloaden.

Zie hier voor een aantal van deze programma's.
Ik geef zelf de voorkeur aan BitComet (staat niet op GSS) maar de nieuwe BitTorrent (versie 6) doet het ook wel goed.

Nadat je een Torrent programma hebt geïnstalleerd kan je weer naar TorrentSpy.com gaan (of een andere website) en een bestand uitzoeken dat je wilt downloaden.
Het Torrent programma zal dan automatisch de download oppakken en verwerken (let goed op waar het programma het bestand plaatst en selecteer eventueel een andere download locatie; bijv. op je bureaublad).

Alvorens je kan gaan downloaden moet je eerst zorgen dat je firewall uitgaand data verkeer van het Torrent programma toestaat.
Het downloaden van een Torrent bestand zal nl pas goed werken als je de bestanden die je download ook gelijktijdig upload naar andere gebruikers. Dit wordt in de gaten gehouden door zgn, tracker software.

Zoals ik eerder vertelde hoef je niet per sé ook te uploaden maar dan als je dat niet doet zal je download snelheid behoorlijk worden ingeperkt (door de trackers).
Om je te vertellen hoe je de firewall moet instellen moet ik eerst weten welke firewall je gebruikt (gebruik je de Windows XP firewall dan hoef je eigenlijk niets te doen).

Gebruik je echter ook nog een router (als je ADSL hebt dan heb je ook automatisch een router in je modem ingebouwd) dan zal je deze ook apart moeten configureren, doe je dat niet dan zal je helemaal niet kunnen downloaden (althans geen Torrents).

Ingewikkeld?. Ja, het downloaden van Torrents vergt wat inzicht in hoe Torrent netwerken functioneren.

Als je eenmaal een Torrent programma hebt geïnstalleerd en me verteld welke firewall (en evt. router) je gebruikt dan kan ik je specifiekere instructies geven.

Nog een tip:
Als je een Torrent uitkiest om te downloaden moet je letten op de verhouding tussen seeders( de mensen die een volledig bestand hebben en deze aanbieden) en peers en/of leechers (mensen die dit bestand downloaden), deze informatie staat op de website.
Een Torrent met meer peers/leechers dan seeders zal altijd relatief traag zijn. Een Torrent met maar enkele seeders zal ook traag zijn.
Hoe meer seeders hoe beter dus (van enkele tientallen tot honderden).

ps
Wil je zoveel mogelijk berichten op het openbare forum plaatsen, b.v.d.
keyzer

local settings

Berichtdoor juvemaster » 07 nov 2007 16:26

Alvast bedankt voor de uitleg Keyzer! Hier zijn de antwoorden die je vroeg:
ik gebruik Windows Firewall en een Belkin router.
Ik heb geen ADSL maar gewoon Telenet,(als dat een verschil maakt???????????)
Ik gebruik ook Azureus en het downloaden gaat perfect,maar alleen het bestand openen,(via winrar of winzip),gaat niet,geeft de volgende foutmelding: d3dx9_30.dll.
Heb hem gedownload maar gaat niet open om dit winrar of winzip bestanden zijn.
juvemaster

Berichtdoor keyzer » 08 nov 2007 19:16

juvemaster schreef:Alvast bedankt voor de uitleg Keyzer! Hier zijn de antwoorden die je vroeg:
ik gebruik Windows Firewall en een Belkin router.
Ik heb geen ADSL maar gewoon Telenet,(als dat een verschil maakt???????????)
Ik gebruik ook Azureus en het downloaden gaat perfect,maar alleen het bestand openen,(via winrar of winzip),gaat niet,geeft de volgende foutmelding: d3dx9_30.dll.
Heb hem gedownload maar gaat niet open om dit winrar of winzip bestanden zijn.

Ik snap het niet helemaal:
Bedoel je dat het bestand dat je met Azureus hebt gedownload een .rar bestand is en je deze niet kan uitpakken?

Indien dat het geval is kan je IzArc gebruiken, deze is gratis en kan ook .rar bestanden uitpakken.

Als je het bestand wel hebt kunnen uitpakken maar het niet kan draaien (het is zeker een game?) vanwege de ontbrekende d3dx9_30.dll dan vermoed ik dat het aan je versie van de DirectX runtime ligt.

Ga naar het Start menu en klik op Uitvoeren.
Typ in het zoekveld: dxdiag en klik op OK

In het eerste tabblad van het geopende scherm staat helemaal onderin de DirectX versie, deze moet zijn: DirectX 9.0c

Download DirectX hieren installeer deze (dit is het volledige pakket en niet een update).
Probeer de game weer te draaien.

Als je het d3dx9_30.dll probleem hebt opgelost kom ik terug op de configuratie van Azureus.
keyzer

Berichtdoor juvemaster » 09 nov 2007 20:21

ik heb versie DirectX 9.0c,en het probleem vand3dx9_30.dll is ook opgelost.Het was idd om een game te downloaden.Nu heb ik het spel via Azureus gedownload,eens gedownload wil ik het bestand openen en dan verschijnt de volgende : foute menu-ingang
juvemaster

Berichtdoor keyzer » 09 nov 2007 21:35

juvemaster schreef:ik heb versie DirectX 9.0c,en het probleem vand3dx9_30.dll is ook opgelost.Het was idd om een game te downloaden.Nu heb ik het spel via Azureus gedownload,eens gedownload wil ik het bestand openen en dan verschijnt de volgende : foute menu-ingang

Hmm, waarschijnlijk is er geen standaard programma gekoppeld aan .zip en/of .rar bestanden.
Probeer het volgende:

Download en installeer IzArc.
Rechts-klik op het gedownloade bestand (dat je met Azureus hebt binnengehaald) en selecteer in het context-menu de optie Openen met...
Selecteer dan de optie Programma kiezen.
Je krijgt dan het volgende menu te zien:

Afbeelding

Klik in het menu de optie IzArc archiver aan.
Vink de optie Dit type bestand altijd met dit programma openen aan.
Klik op Ok.
Sluit het venster en probeer het bestand weer te openen.

Ik raad je aan het bestand eerst te scannen op virussen/spyware alvorens deze te openen.
keyzer

Advertentie

Keer terug naar Windows XP, Vista, 7 en 8