wat kan ik doen om geen bestanden kwijt te raken?

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
tilborghs

wat kan ik doen om geen bestanden kwijt te raken?

Bericht door tilborghs » 15 aug 2007 18:31

ik werk op een laptop en een pc. om ervoor te zorgen dat ik geen bestanden kwijt raak, stuur ik regelmatig e-mails heen en weer om recent bewerkte en nieuwe bestanden op 2 plekken te hebben. dat is vrij omslachtig.
is het ook mogelijk te werken met één extern geheugen waar beide, laptop en pc, hun backups op kwijt kunnen? en kan ik dan met beide ook in alle bestanden terecht?

vaak gaat er wel eens wat verloren omdat ik er te laat aan denk dat ik zou moeten backuppen (het gaat vooral om wordbestanden). is het ook mogelijk om automatische backups te maken, bijvoorbeeld een keer per dag, en dan alleen alleen nieuwe bestanden en bewerkte bestanden?
wie heeft advies voor mij?
alvast dank!
groet
hein

keyzer

Re: wat kan ik doen om geen bestanden kwijt te raken?

Bericht door keyzer » 15 aug 2007 20:25

tilborghs schreef:ik werk op een laptop en een pc. om ervoor te zorgen dat ik geen bestanden kwijt raak, stuur ik regelmatig e-mails heen en weer om recent bewerkte en nieuwe bestanden op 2 plekken te hebben. dat is vrij omslachtig.
is het ook mogelijk te werken met één extern geheugen waar beide, laptop en pc, hun backups op kwijt kunnen? en kan ik dan met beide ook in alle bestanden terecht?

vaak gaat er wel eens wat verloren omdat ik er te laat aan denk dat ik zou moeten backuppen (het gaat vooral om wordbestanden). is het ook mogelijk om automatische backups te maken, bijvoorbeeld een keer per dag, en dan alleen alleen nieuwe bestanden en bewerkte bestanden?
wie heeft advies voor mij?
alvast dank!
groet
hein
Tegenwoordig heb je de zgn Netwerk Harde Schijf die je op je router zou kunnen aansluiten. Kost wel wat maar je krijgt er wel een berg opslag ruimte voor.
Er zijn ook een aantal houtje/touwtje oplossingen bedacht door handige jongens die gebruik maken van firewire en usb kabels, maar als het om backups van belangrijke documenten gaat dan zou ik zelf op zeker spelen en goed spul kopen.

Wat dacht je trouwens van USB flash drives? Tegenwoordig heb je er voor 20 euro al een met een opslag capaciteit van 2 GB. Als je er voor elke pc een hebt kan je je documenten met speciale ( gratis) software er naar toe schrijven.
Heb je een document op een andere pc nodig dan prik je de USB drive gewoon in de andere pc.
Niet zo high tech maar best wel makkelijk.

Gesloten