laptop jewel

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
cstrooband

laptop jewel

Bericht door cstrooband » 14 aug 2007 11:21

mijn laptop sluit niet af en start niet op tevens laat hij geen systeem herstel toe,wie kan mij helpen?Het gaat hierom windowsXP
Grtjs Kees

matthijs
Website beheerder

Re: laptop jewel

Bericht door matthijs » 14 aug 2007 13:40

cstrooband schreef:mijn laptop sluit niet af en start niet op tevens laat hij geen systeem herstel toe,wie kan mij helpen?Het gaat hierom windowsXP
Grtjs Kees
Heb je gescand op virussen en spyware?

keyzer

Re: laptop jewel

Bericht door keyzer » 14 aug 2007 16:37

cstrooband schreef:mijn laptop sluit niet af en start niet op tevens laat hij geen systeem herstel toe,wie kan mij helpen?Het gaat hierom windowsXP
Grtjs Kees
Om te beginnen zou ik zoals Matthijs suggereerde een grondige scan van je systeem doen, liefst met meerdere (online)scanners.

Verder een paar vragen:
Krijg je nog een foutmelding van Windows, zo ja wat is de tekst daar van?
Gebeurd er helemaal niets als je wilt afsluiten of blijft de pc tijdens het afsluiten hangen en start ie weer op of iets dergelijks?
Gebruik je Norton Anti Virus?
Gebruik je een zgn docking station voor je laptop?
Heb je kort voor het probleem begon software geïnstalleerd of verwijdert?

Kan je het volgende proberen om te kijken hoe 'diep' het probleem zit (ik ga er van uit dat je nog op de pc kan werken):

Zorg er eerst voor dat je een tweede account met beheerders rechten hebt. Dit kan de standaard gast account zijn of een andere account.
Ga hiervoor naar Configuratie scherm>gebruikers accounts en maak een nieuwe beheerders account of verander de gast account naar een beheerders account (dit is meer een veiligheids maatregel mocht je blijven steken in de andere account).

Zorg er ook voor dat onder De manier waarop gebruikers zich aan-en af melden de optie Het welkomstvenster gebruiken is geselecteerd.

Sluit alle programma's af.
Ga naar Start
Klik op <gebruikersnaam>afmelden.
Windows zal vragen je echt wilt afmelden, klik op Ja.
Windows zal je nu afmelden en daarna het opstart scherm tonen met de beschikbare accounts en een afsluit knop.
Probeer de computer uit te schakelen.
Lukt dat niet ga dan verder:

Selecteer de andere account.
Laat de andere account opstarten en probeer van hier uit de pc uit te schakelen.

Lukt dit ook niet probeer de pc geforceerd te herstarten
Ga naar Start>Uitvoeren en typ shutdown -r -f (let op de spaties)
Klik OK

Laat weten hoe het is gegaan

max1980

Bericht door max1980 » 26 dec 2007 19:30

Als mijn computer niet uit wil gaan of hij is vast gelopen, dat druk ik altijd op het knopje waarmee je de computer ook uit kunt zetten. Ik bedoel het knopje in het "gezicht" van de computer. Houd hem een tijdje in. Sorry als dit soort knopje niet aanwezig is bij laptops...

Gesloten