amd quick stream veilig installeren

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
timsmits

amd quick stream veilig installeren

Bericht door timsmits » 05 dec 2016 20:37

Goede middag,

Recent nieuwe install laten doen van windows 10. Op zich werkt alles goed behalve de graphics. (mijn dochter haar programme voor het school ; Kweetet) werkt niet goed.
Heb een amd processor en zou graag amd quick stream installeren maar zou graag wat meer info hebben.
Heb in het verleden dit al eens voor gehad maar had toen serieuze problemen na het installeren van dit ding.

(Info die ik in het verleden heb gehad :De oplossing is heel eenvoudig: Ga naar de AMD.com site en zoek naar drivers&support op de startpagina. Gebruik "Automatically detect and Install your driver" op de volgende pagina. Download kan even duren, maar je krijgt dan wel de juiste driver met attributen "geserveerd". Volg de instructies en kies voor aangepaste installatie om een reclameprogrammaatje niet te downloaden en installeren, AMD waarschuwt daar ook voor. Daarna werkt AMD stream weer perfect.
De melding die u krijgt is een gevolg van het niet installeren van een aangepaste driver door de Win10 update, of beter wel de driver installeert maar niet de aangepaste bijbehorende software. Ik heb de melding ook gehad en na het toeppassen van deze manier van updaten van driver en software voor AMD Apu werkt het perfect.

Echter weet ik met deze info nog niet wat je wel en niet mag installeren maw weet niet goed wat ik mag aanvinken en vooral wat ik moet uitvinken nadat ik aangepaste installatie heb gedaan . Wil namelijk geen junk of reclame op mijn pc die ik erna niet of moeilijk af krijg.

Iemand enig idee hoe je amd quickstream voor win 10 veilig en zonder junk kunt installeren maw wat je moet wegvinken bij een aangepaste installatie.

Alvast bedankt

grasshopper

Re: amd quick stream veilig installeren

Bericht door grasshopper » 05 dec 2016 21:19

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

grasshopper

Re: amd quick stream veilig installeren

Bericht door grasshopper » 06 dec 2016 12:09

Om meegeleverde en dus ongevraagde programma's niet te installeren, is het een goed idee om Unchecky te installeren voordat je überhaupt iets installeert.

Kies ook altijd voor aangepaste installatie of Custom setup o.i.d. om installatie van crapware te voorkomen. Oftewel deze informatie komt op hetzelfde neer als de eerder gegeven info:
De oplossing is heel eenvoudig: Ga naar de AMD.com site en zoek naar drivers&support op de startpagina.
Gebruik "Automatically detect and Install your driver" op de volgende pagina. Download kan even duren, maar je krijgt dan wel de juiste driver met attributen "geserveerd". Volg de instructies en kies voor aangepaste installatie om een reclameprogrammaatje niet te downloaden en installeren, AMD waarschuwt daar ook voor. Daarna werkt AMD stream weer perfect.
De melding die u krijgt is een gevolg van het niet installeren van een aangepaste driver door de Win10 update, of beter wel de driver installeert maar niet de aangepaste bijbehorende software. Ik heb de melding ook gehad en na het toeppassen van deze manier van updaten van driver en software voor AMD Apu werkt het perfect.

Gesloten