Die upgrade heb ik toen gedaan via de Media Creation Tool met Windows 10.0.10240 op een USB-stick, omdat het wachten om te mogen upgraden via de Microsoft upgrade-icoon eindeloos duurde.
Dat heeft allemaal zeer goed gewerkt en Windows 10 werkt verder probleemloos, behalve...

Na een maand, die nu een paar dagen voorbij is, is de oude back-up van Windows 8.1 automatisch verwijderd en is Windows begonnen met het automatisch downloaden van de grote update van Windows 10 v10.0.10586, alleen wil hij die maar downloaden tot 85% en verder gebeurd er niets meer.
Kan het met geen mogelijkheid in beweging brengen.
Nu heb ik toevallig gisteren via mijn computer een DVD gemaakt via de nieuwe Media Creation Tool, met vermoed ik, Windows 10 v10.0.10586 op.
Als er geen andere oplossing voorhanden is, is het dan mogelijk om met deze DVD een update uit te voeren naar de nieuwste versie?
Nog een raar fenomeen ontdekt.

Op ALLE computers die ik geüpgraded heb naar Windows 10 zijn ALLE serienummers dezelfde???
De vorige serienummers van de oude Windows 7 en 8.1 zijn wel verschillend maar niet bij Windows 10 Upgrade???
Wat is dan het nut van een serienummer of serial als ze toch allemaal dezelfde zijn?
Kan iemand mij hierbij helpen en dit raadsel oplossen?
Waarvoor dank!