AMD Quick streamfout

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
timsmits

AMD Quick streamfout

Bericht door timsmits » 09 dec 2015 08:52

Hallo,

Heb recent mijn pc geupgrade van windows 7 naar windows 10 (versie windows 10 pro)
Elke keer ik de pc opstart krijg ik de melding : AMD Quick Stream Error, The license information to use this software is not found.
Heb al wat rond gezocht op internet maar weet er eigenlijk te weinig over. Meestal wordt er aangeraden om de Quick stream software te verwijderen en terug te installeren, maar bij vele werkt het daarna nog niet of heb ik toch gelezen.
Kan een pc crashen als ik deze software verwijder? Heeft deze invloed op de werking van het internet? Kan deze Kweetet (=is een programma wat mijn dochter gebruikt voor haar huiswerk en dergelijke) beinvloeden, deze gaat namelijk vrij langzaam sinds de upgrade naar windows 10 en dus ook sinds deze melding verschijnt.
Kan iemand hier wat meer informatie over verschaffen aub. Kwestie van mijn pc niet naar de ... te helpen.

Alvast bedankt voor de nodige info.

RoodMormel

Re: AMD Quick streamfout

Bericht door RoodMormel » 16 dec 2015 23:36

De oplossing is heel eenvoudig: Ga naar de AMD.com site en zoek naar drivers&support op de startpagina. Gebruik "Automatically detect and Install your driver" op de volgende pagina. Download kan even duren, maar je krijgt dan wel de juiste driver met attributen "geserveerd". Volg de instructies en kies voor aangepaste installatie om een reclameprogrammaatje niet te downloaden en installeren, AMD waarschuwt daar ook voor. Daarna werkt AMD stream weer perfect.
De melding die u krijgt is een gevolg van het niet installeren van een aangepaste driver door de Win10 update, of beter wel de driver installeert maar niet de aangepaste bijbehorende software. Ik heb de melding ook gehad en na het toeppassen van deze manier van updaten van driver en software voor AMD Apu werkt het perfect.

Voor de andere vragen alsnog een antwoord. Je kan AMD Stream verwijderen, maar dan mis je de mogelijkheid om de videokaart naar eigen smaak in te stellen. Verwijderen en terug installeren helpt niet, omdat je dan de Win7 terug installeert in plaats van de Win10 versie, met als gevolg dat Win10 weer een update uitvoert naar de nieuwe driver, maar niet naar de bijbehorende software. Deze software is niet van invloed op internet surfen, maar wel kan je ervaren dat de beeldopbouw traag is, omdat de software niet werkt. Kortom, het advies blijft om mijn suggestie uit voeren naar de juiste update/upgrade van AMD Stream.
Succes

Gesloten