afwijking in functioneren USB aansluitingen

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
harmjan

Re: afwijking in functioneren USB aansluitingen

Bericht door harmjan » 24 aug 2015 21:07

Ik heb het artikel gelezen, het is een volledig overzicht van alles wat je kan doen op het gebied van het toewijzen, wijzigen of verwijderen van stationsletters. Eigenlijk hadden we dit al geprobeerd en volgens mij is dit niet de kern van het probleem. De kern van het probleem is iets met de herkenning door mijn computer van de USB stick. Ik heb zojuist geprobeerd wat er gebeurd als ik de stick aansluit op één van de USB ingangen aan de achterkant van mijn computer. Ook daar wordt de stick niet meer herkend als zijnde dezelfde stick als die zojuist nog beschouwd werd als station i en krijgt de stick (nadat Windows nogmaals hetzelfde stuurprogramma geïnstalleerd had) ook daar de stationsletter g toegewezen. Na terugplaatsing in de oorspronkelijke USB aansluiting heet diezelfde stick weer station i.

Ik heb van het begin af aan niet geweten of dit een software probleem is of een hardware probleem en eigenlijk weet ik ook niet of het speelt op besturingssysteemniveau (Windows 7 Ultimate) of op BIOS niveau of dat het misschien eigen is aan de USB stick zelf: zou het misschien een vorm van beveiliging zijn dat hij herkenning weet te voorkomen. Bij een andere (oudere) USB stick speelt het probleem geheel niet: die wordt altijd als dezelfde stick herkend, ongeacht welke USB aansluiting ik gebruik.

Léon1953

Bericht door Léon1953 » 25 aug 2015 08:51

harmjan schreef:...dat het misschien eigen is aan de USB stick zelf: zou het misschien een vorm van beveiliging zijn dat hij herkenning weet te voorkomen...
Zeer grappig. :) Draagt hij ook een zonnebril?

harmjan

Bericht door harmjan » 25 aug 2015 21:56

Ik heb uitgebreid verder gezocht op het internet naar mogelijke aanknopingspunten en ik vraag me inmiddels af: is er een Windows service die verantwoordelijk is voor het herkennen van een externe harde schijf als een USB stick? Zou daar eventueel iets mee aan de hand kunnen zijn?

Léon1953

Bericht door Léon1953 » 26 aug 2015 10:56

De service die in elk geval op "Automatisch" en "Gestart" moet staan is de CT Device Query service, dat weet ik van mijn mp3-speler. Maar, als die bij jou niet aan staat zou je waarschijnlijk al eerder tegen problemen zijn aangelopen.

harmjan

Bericht door harmjan » 26 aug 2015 21:32

Ik kan de Windows services wel laten repareren maar niet eerder dan dat ik zekerheid heb dat er inderdaad iets gerepareerd moet worden, anders kan ik met zo'n herstel alleen maar schade aanrichten. De CT Device Query service waar Léon het hierboven over heeft kent mijn computer in ieder geval niet.

harmjan

Bericht door harmjan » 06 sep 2015 20:35

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "alle services herstellen." Als ik de services open tref ik nergens zo'n functie. Ik heb wel tweaking.com de services laten repareren maar dit heeft geen effect gehad. Tijdens de procedure gaf het programma aan dat heel veel services niet gevonden werden en dit herstelt tweaking.com blijkbaar niet. Ik vraag me af of WiseCare 365, een schoonmaker die ik momenteel niet meer gebruik, in het verleden services gewist heeft.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 07 sep 2015 15:39

Probeer dit:
Download USBSTOR.reg (Windows 7) en plaats deze op het bureaublad.
Rechtsklik USBSTOR.regSamenvoegen

Herstart en kijk hoe het gaat.

harmjan

Bericht door harmjan » 07 sep 2015 20:35

Ik heb het geprobeerd maar na een herstart waren de problemen nog precies dezelfde. Ik heb toen voor de zekerheid mijn computer terug laten zetten naar de systeeminstellingen van voor het experiment want ik heb geen idee welke registerwaarden waren toegevoegd en welke eventuele bijwerkingen ik ervan zou kunnen verwachten.

Gesloten