hoe een programma gemaximaliseerd starten via taakplanner? (opgelost)

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
harmjan

hoe een programma gemaximaliseerd starten via taakplanner? (opgelost)

Bericht door harmjan » 12 jun 2015 21:01

Mijn besturingssysteem is Windows 7 Ultimate en ik heb problemen met WinPatrol, ik neem aan dat het gaat om een foutje in de meest recente versie van het programma, maar als er een wijziging is in het start menu dan blijft WinPatrol mij erop attenderen, hoe vaak ik ook klik op "accept." Dit is erg irritant en heb besloten het programma voorlopig niet te gebruiken.

Dit stelt mij voor een nieuw probleem: WinPatrol liet iedere keer mijn email programma automatisch vertraagd opstarten als ik mijn computer aanzette, in mijn geval met een uitstelperiode van tweeënhalve minuut. Ik heb nu Windows taakplanner gebruikt om hetzelfde te doen maar ik stuit nu op twee problemen. Ten eerste blijkt het niet mogelijk om de uitstelperiode op tweeënhalve minuut in te stellen, ik heb de keuze uit een halve minuut, één minuut, een half uur of nog langer. Ik heb dus gekozen voor één minuut en dit lijkt geen grote problemen op te leveren tijdens het opstarten van de computer.

Vervelender vind ik dat het emailprogramma weliswaar wordt opgestart maar slechts op halve grootte: ik moet iedere keer klikken op het vierkantje rechtsboven om de volledige grootte te krijgen. Ik heb geprobeerd dit te verhelpen door rechts te klikken op het programma, zowel in de map met programmabestanden als op de snelkoppeling op het bureaublad, om (via "eigenschappen") het programma in te stellen op "gemaximeerd uitvoeren" maar dit blijkt in de praktijk geen effect te hebben: het programma blijft op halve grootte opstarten.

Voor de duidelijkheid, ik heb zowel uitgeprobeerd om het automatisch opstarten via de programmamap te laten plaatsvinden als via de snelkoppeling: in beide gevallen blijft het probleem bestaan, ook al zijn beide ingesteld op "gemaximeerd uitvoeren."

Nu is mijn vraag tweeërlei: kan ik de uitstelperiode wijzigen door de standaardinstellingen aan te passen via bijvoorbeeld het register? Ik zou tweeënhalve minuut ideaal vinden. Ten tweede: wat kan ik doen om het probleem van het opstarten op halve grootte te verhelpen? Toen WinPatrol het karwei voor me klaarde startte Windows Live Mail altijd op volledige schermgrootte op.

grasshopper

Re: hoe een programma gemaximaliseerd starten via taakplanner?

Bericht door grasshopper » 13 jun 2015 09:03

Het beste is om alle vensters te sluiten, en dan één venster te openen. Dit sleep je naar de gewenste grootte, en daarna sluit je hem af. Voor extra zekerheid kun je CTRL+kruisje gebruiken óf SHIFT+Bestand, Sluiten.

De beperking van Windows taakplanner is dat het alleen met hele minuten werkt. Je kunt het veld achter taakuitstel selecteren en een tijd naar keuze in hele minuten invoeren.

harmjan

Re: hoe een programma gemaximaliseerd starten via taakplanner?

Bericht door harmjan » 13 jun 2015 21:01

Alle problemen zijn in één keer opgelost dankzij de waardevolle adviezen hierboven. Het was trouwens niet eens nodig om "CTRLT+kruisje gebruiken óf SHIFT+Bestand, Sluiten" te gebruiken, het slepen was voldoende om het programma verder op normale schermgrootte op te laten starten.

Ik had niet verwacht dat Windows de gelegenheid zou bieden om van "één minuut" "twee minuten" te maken, gewoon met het toetsenbord, en dat die instelling bewaard zou blijven maar het werkt wel.

Weer wat geleerd, hartelijk dank, en wie weet hebben andere bezoekers van dit forum hier ook wat aan. Ik betwijfel inmiddels of ik ooit WinPatrol nog zal gebruiken: mijn anti virusprogramma signaleert ook wanneer een opstart-item is veranderd en ook voor het vertraagde opstarten heb ik WinPatrol nu niet meer nodig.

Gesloten