OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Léon1953

OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door Léon1953 » 19 mar 2015 21:00

Sinds enkele weken verdwijnt OneDrive 1 à 2 keer per dag van mijn computer, zomaar, zonder opgaaf van redenen. Ik heb deze kwestie diverse malen aangekaart op het OneDrive forum van Microsoft, maar daar voelt men zich blijkbaar te verheven om een reactie te geven.

Heeft hier misschien iemand een idee? Ik moet het programma 10 keer per week "installeren voor het eerste gebruik" en word er langzamerhand knettergek van..

grasshopper

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door grasshopper » 19 mar 2015 22:10

Windows Vista:
Combineer windowstoets & r → typ: perfmon.msc
Klik op de map controlehulpprogramma's
Klik op de submap Betrouwbaarheidscontrole

Windows 7:
Klik op de WIndowstoets. Typ: Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven

Windows 8:
  • Druk op de Windowslogo toets + W.
  • Typ Geschiedenis.
  • Klik op Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven (zie schermafdruk).
Afbeelding

Als je dit opent ziet je het volgende scherm zoals hieronder. De rode en de gele icoontjes geven aan dat er wat mis is. Klik erop zodat je weet wat er mis is. Zo weet je welk proces problemen geeft.


Afbeelding

Léon1953

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door Léon1953 » 21 mar 2015 07:21

Dank voor deze tip, grasshopper. ik zie inderdaad een hele reeks rode kruisjes, kritieke gebeurtenissen: "Microsoft OneDrive Setup werkt niet meer". De laatste keer was vandaag om 7:01 uur.

Vervolgens, 'Zoeken naar een oplossing': "Er zijn geen nieuwe oplossingen gevonden. Oplossingen worden weergegeven in het Onderhoudscentrum zodra deze beschikbaar zijn".

Dat betekent dus wachten tot Pasen en Pinksteren op één dag gaan vallen.

Overigens zijn er ook nog technische details te zien en daar kan ik (of jij?) misschien nog wel iets mee; ik geef ze hier even weer door middel van een link:

http://www.mupload.nl/img/lfhoauj4paa.jpg

grasshopper

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door grasshopper » 21 mar 2015 12:23

Iinstalleer Onedrive eens met compatibiliteitsmodus van een eerder besturingssysteem en kijk of dat zoden aan de dijk zet.

Léon1953

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door Léon1953 » 21 mar 2015 18:03

Installeren met compatibiliteitsmodus van een eerder besturingssysteem is niet gelukt (ik weet hier ook weinig van), maar ik heb wel onder eigenschappen de optie gevonden "Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor Windows Vista" (althans die heb ik maar gekozen).

Is dit een juiste handeling, of moet ik toch iets anders doen?

Léon1953

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door Léon1953 » 22 mar 2015 08:15

Neen, mijn laptop heeft (gelukkig) Windows 7 Home Premium.

De compatibiliteitsmodus zoals ik die heb toegepast (was het de juiste manier?) heeft in elk geval niet geholpen, want OneDrive is zojuist weer verdwenen.

grasshopper

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door grasshopper » 22 mar 2015 20:31

Kijk de logbestanden eens door te vinden in %LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs

(%LocalAppdata= C:\Users\{user}\AppData\Local (7/Vista))

Léon1953

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door Léon1953 » 22 mar 2015 20:51

Bij AppData/Local/Microsoft/OneDrive/Logs zie ik dit staan. Ik weet niet wat ik ermee kan.

grasshopper

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door grasshopper » 22 mar 2015 21:29

Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande *code:

Code: Selecteer alles

:contents
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncDiagnostics
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.170.1728.7.odl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.172.1728.8.odl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.1656.1728.5.odl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.1658.1728.6.odl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.1813.1728.9.odl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.1942.148.1.odl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-22.1.120.4200.1.odl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-22.1.120.4696.1.odl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-22.1.620.3804.1.odl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-22.1.1715.6432.1.odl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\TraceArchive.1229.0918-3.etl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\TraceArchive.1229.0918-4.etl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\TraceArchive.1229.0918-5.etl
%LocalAppData%\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\TraceArchive.1229.0918.etl
Afbeelding Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Post de inhoud van dit bestand.


*(Mocht het niet werken, verander dan %LocalAppdata in C:\Users\Léon1953\AppData\Local)

Léon1953

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door Léon1953 » 22 mar 2015 21:58

Hallo grasshopper, zo gauw als ik tijd over heb zal ik dit proberen. Alvast bedankt.

Léon1953

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door Léon1953 » 25 mar 2015 12:53

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 12:52 on 25/03/2015 by Léon
Administrator - Elevation successful

========== contents ==========

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncDiagnostics - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.170.1728.7.odl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.172.1728.8.odl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.1656.1728.5.odl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.1658.1728.6.odl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.1813.1728.9.odl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-21.1.1942.148.1.odl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-22.1.120.4200.1.odl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-22.1.120.4696.1.odl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-22.1.620.3804.1.odl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\SyncEngine-2015-3-22.1.1715.6432.1.odl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\TraceArchive.1229.0918-3.etl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\TraceArchive.1229.0918-4.etl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\TraceArchive.1229.0918-5.etl - Unable to open file.

C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\Windows\SkyDrive\logs\TraceArchive.1229.0918.etl - Unable to open file.

-= EOF =-

grasshopper

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door grasshopper » 25 mar 2015 19:20

Jammer hoor.
De .etl bestanden kunnen wel uitgelezen worden:
  • Combineer windowstoets & r => typ: eventvwr.msc
  • Klik op bewaarde logs, dan Open bewaarde log en zoek het .etl bestand
Mss dat dit iets oplevert.

Léon1953

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door Léon1953 » 25 mar 2015 19:53

'Bewaarde logs' zie ik nergens staan.

Waar zouden zij moeten staan? Ik zie ook geen zoekvak of zo.

grasshopper

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door grasshopper » 25 mar 2015 21:28

Ik had deze informatie bij Technet. Ik vermoed dat het met verschillende versies van Windows te maken heeft.
Ik hoop dat het je met onderstaande afbeelding wel lukt.
savedlog.png
savedlog.png (39.38 KiB) 4932 keer bekeken

Léon1953

Re: OneDrive verdwijnt 1 à 2 keer per dag

Bericht door Léon1953 » 26 mar 2015 10:09

Ja, het bovenstaande "plaatje" heeft mij gebracht bij de beheergebeurtenissen. Vandaag was er blijkbaar weer een, maar ik kon OneDrive wel normaal starten vandaag. Ik doe dat altijd "handmatig" omdat mijn internet nooit onmiddellijk begint na de computerstart (een ander nog niet opgelost probleem), misschien dat de beheergebeurtenis daarnaar verwijst.

Ik heb nog even gezocht op .etl, maar dan kom ik alleen bij gebeurtenissen van lang geleden uit.

Hier nog even een schermafbeelding.

Tijdens het schrijven van dit bericht is OneDrive weer opeens verdwenen. Dus: opnieuw installeren en "gereed maken voor het eerste gebruik".

Eerst even mijn kalmerende medicijnen innemen. :D

Gesloten