programmageluiden doen het niet meer

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
harmjan

programmageluiden doen het niet meer

Bericht door harmjan » 02 mei 2014 21:29

Sinds vandaag werken de programmageluiden niet meer, alleen die van Windows 7 zelf doen het nog tijdens het opstarten en het afsluiten, alle andere geluiden zijn weg. Het betreft bijvoorbeeld het geluid dat Malwarebytes maakt als het een scan voltooid heeft of het geluid van CCleaner als het vraagt om bevestiging als je opdracht hebt gegeven om een oud systeemherstelpunt te wissen.

Ik heb gisteren Skype geïnstalleerd op mijn computer. Mogelijk heeft dit programma de geluidsinstellingen gewijzigd. Systeemherstel naar een moment van voor de installatie heeft het probleem niet verholpen terwijl ik zeker weet dat op het moment van het maken van het herstelpunt het probleem niet speelde.

Wat kan ik doen om de programmageluiden weer te horen te krijgen?

Léon1953

Re: programmageluiden doen het niet meer

Bericht door Léon1953 » 03 mei 2014 07:38

Zeer interessant: het was mij nog nooit opgevallen dat bijvoorbeeld de CCleaner een geluid geeft als je een herstelpunt wil verwijderen, (vrijwel altijd muziek aan), maar het blijkt nu te gaan om een 'Windows Uitroepteken'!

Super!

harmjan

Bericht door harmjan » 03 mei 2014 21:12

Het tabblad "geluiden" had ik al geprobeerd maar dit had geen effect, wat ik ook probeerde. Ik heb het probleem inmiddels weten op te lossen maar zonder er achter te zijn gekomen wat nu precies de oorzaak was. Enige dagen geleden had ik namelijk het herstelprogramma Farstone RestoreIt 2014 geïnstalleerd, het was een weggevertje voor één dag. Ik had ervaring opgedaan met eerdere versies van het programma maar deze, sterk gewijzigde, versie kende ik nog niet.

Ik heb gewoon mijn computer terug laten zetten naar een herstelpunt dat Farstone automatisch aangemaakt had, het was een momentopname van enkele dagen voordat de problemen begonnen. Het maken van zo'n herstelpunt duurt en paar seconden, het terugzetten van mijn computer heeft een paar uur geduurd. Eerst start het programma de computer opnieuw op en na een paar inleidende rituelen verschijnt een voortgangsbalk. Dit was reeds een langdurige bewerking en daarna dacht ik dat we er waren maar dit was niet zo. Vervolgens kreeg ik de mededeling in beeld: "Mount Volume" en dit heeft zeker een uur geduurd, zonder voortgangsbalk dit keer en ik begon te betwijfelen of alles naar wens verliep: misschien was het programma gewoon vastgelopen. Niets bleek minder waar en op een gegeven moment was het voorbij en verscheen het Windows keuzemenu op welke wijze ik wilde opstarten: ik heb gekozen voor "normaal opstarten" en toen bleek dat Farstone mijn computer tot in de allerkleinste details hersteld had naar de situatie van het herstelpunt: veel grondiger dan systeemherstel van Windows het gedaan zou hebben. In sommige opzichten zelfs een beetje te grondig: alle e-mails die ik verzonden heb na het moment van de aanmaak van het gebruikte herstelpunt ben ik kwijt.

Het probleem bleek verholpen: alle programmageluiden doen het weer. Ik bleef vooral achter met een groot gevoel van bewondering voor Farstone: hoe is het toch mogelijk om een computer zo volledig te herstellen op basis van een herstelpunt dat het programma slechts in enkele seconden aanmaakt: diep respect, wat mij betreft.

harmjan

Bericht door harmjan » 19 mei 2014 20:32

Voor eventueel geïnteresseerden, de laatste versie van het programma RestoreIt van Farstone wordt vandaag gratis weggegeven:

http://giveaway.glarysoft.com/

http://sharewareonsale.com/s/farstone-restoreit-sale

Mocht je het programma willen uitproberen, kies dan niet de "gewone" standaard installatie maar maak je eigen keuzes: alleen zo kan je RestoreIt zo instellen dat het niet het Windows-systeemherstel uitschakelt. Ik heb liever de beschikking over beide: soms volstaat een licht systeemherstel met Windows, in andere gevallen is een volledig herstel met Farstone beter.

Léon1953

Bericht door Léon1953 » 20 mei 2014 09:23

Hallo harmjan,

Gisteren heb ik het programma geïnstalleerd en heb er nu meteen een probleem bij: het programma beviel mij niet en ik heb het meteen verwijderd (met Geek Uninstaller). Nu is de partitie die dit programma op mijn harde schijf heeft gezet "gewoon" blijven staan. Hoe krijg ik die er nu weer af? (Ik heb nog geen tijd gehad om mij in dit probleem te verdiepen). De laatste keer dat ik een soortgelijk programma heb gedownload werkte het systeemherstel niet meer en ben ik een week bezig geweest om Windows weer opnieuw op de computer te krijgen.

Jouw tip om te kiezen voor de aangepaste installatie had ik graag willen lezen vóór de test.

harmjan

Bericht door harmjan » 20 mei 2014 12:32

Dag Léon,

Wat jij nu beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt, ik heb ervaring met verschillende versies van het programma en ook met het de-installeren ervan, in mijn geval altijd om het daarna opnieuw te installeren. Na een de-installatie hoort de security zone weer gewoon ter beschikking te komen voor ander gebruik.

Heb je misschien een uninstaller op de computer staan die een installatie kan volgen, zoals SoftOrganizer bijvoorbeeld? Installeer RestoreIt dan opnieuw, nu met een veel kleinere security zone, herstart je computer en laat RestoreIt dan verwijderen met behulp van de gevolgde installatiegegevens.

Léon1953

Bericht door Léon1953 » 20 mei 2014 12:50

Evenals 3 maanden geleden werkt systeemherstel nu niet meer, dit keer door de verandering die RestoreIT heeft aangebracht. (3 maanden geleden was het de Comodo Time Machine). Er staat nu nog steeds een "systeempartitie" op mijn computer die ik er met geen mogelijkheid vanaf krijg. Het programma opnieuw installeren heb ik ook al geprobeerd en de tweede keer heb ik het verwijderd met Iobit Uninstaller. Ook deze keer bleef de onverwijderbare systeempartitie staan.

harmjan

Bericht door harmjan » 20 mei 2014 20:28

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik neem aan dat je bedoelt dat de ruimte voor de security zone die het programma gecreëerd had niet teruggegeven wordt voor gewoon gebruik na deïnstallatie. Dit betekent dat op jouw computer de deïnstallatie niet compleet geweest is.

Ik heb nog niet gezocht op het internet naar fora met mensen met dezelfde ervaring en welke oplossing die hebben weten te vinden. Ik stel voor dat jij je probleem voorlegt aan de makers van het programma zelf. Je kan hen een email schrijven naar dit adres:

feedback@farstone.com

Deze mensen moeten je van goed advies kunnen voorzien. Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen.

PS Kan je hiermee uit de voeten om Windows systeemherstel weer in te schakelen?

http://www.computerhulp-limburg.be/syst ... akelen.php

Gesloten