klokinstellingen niet te wijzigen (opgelost)

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
harmjan

Re: klokinstellingen niet te wijzigen

Bericht door harmjan » 24 feb 2014 22:07

Ik heb de opdracht uitgevoerd maar de problemen bleven dezelfde. Dit betekent niet dat die zinloos is geweest, volgens mij zijn we wellicht dichter gekomen bij de kern van de problematiek want tijdens het uitvoeren van de opdracht verscheen er op enig moment de volgende informatie in het MS-DOS scherm:

Fout: unregister: de toegang is geweigerd (Of ongeveer deze informatie, de melding is maar kort in beeld geweest).

Het lijkt bijna alsof er een firewall tussen zit. Ik heb daar de instellingen nagegeken maar vind er geen aanknopingspunten. Daarnaast heb ik de afhankelijkheden van WindowsTime bekeken maar de beide services waar WindowsTime afhankelijk van is zijn volgens Windows beide opgestart.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 24 feb 2014 22:12

Ik ben het helemaal met je eens; ik kan er echter geen vat op krijgen waar het aan ligt.
Wil je daarom de handeling nog eens in veilige modus uitvoeren?

harmjan

Bericht door harmjan » 24 feb 2014 23:06

Het opstarten in veilige modus is geen probleem maar hoe kom ik dan aan de opdrachten om in te voeren? Die kan ik dan niet van het bureaublad halen.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 25 feb 2014 08:28

Ik kan je niet volgen. Je ziet het batchbestand op je bureaublad, maar kan het niet uitvoeren?
In veilige modus met netwerkondersteuning kun je vanaf deze site de instructies opvolgen, op het bureaublad of ergens anders opslaan en dan wel wss het batchbestand uitvoeren.

Wat is de veilige modus?

harmjan

Bericht door harmjan » 25 feb 2014 21:17

Ik bedoel: als ik in veilige modus opstart dan zit ik toch in het opstartmenu? Dan is er toch nog geen sprake van een bureaublad en dan kan ik de opdrachten toch niet activeren? Of begrijp ik de opdracht verkeerd?

harmjan

Bericht door harmjan » 25 feb 2014 22:11

Het is inderdaad gelukt de opdracht uit te voeren in veilige modus met netwerkmogelijkheden: het heeft geen verschil gemaakt: ik krijg nog steeds dezelfde foutmeldingen.

Léon1953

Bericht door Léon1953 » 26 feb 2014 17:42

Is 'sfc /scannow' al uitgevoerd?

Deze zou normaal gesproken -indien nodig- Windows reparaties moeten doen, maar zelf heb ik dit nog niet mogen meemaken. Wèl dat de integriteit van Windows was aangetast en reparatie niet mogelijk was.

Mocht de uitkomst echter zijn dat de Windows integriteit niet is aangetast, dan lijkt mij een nieuwe/aangepaste installatie van Windows zowel onnodig als zinloos. Hoewel: na een nieuwe Windows installatie zal alles waarschijnlijk wel weer normaal functioneren...

grasshopper

Bericht door grasshopper » 26 feb 2014 18:25

@Leon1953, bedankt voor het meedenken.
SFC staat voor System File Checker, wat betekent dat dit programma de integriteit van de systeembestanden checkt, zoals je zelf ook al aangeeft. Hier gaat het echter om een service die willens en wetens weigert mee te werken.
Daarom zal een herstelinstallatie wel uitkomst bieden.

harmjan

Bericht door harmjan » 26 feb 2014 20:53

Ik heb het probleem inmiddels weten op te lossen, ik vond hier de benodigde informatie:

http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... ba86ad9f96

Het kwam erop neer dat ik een andere time server handmatig in moest voeren: die zou wel werken, werd me verzekerd. Het ging om de server: pool.ntp.org en deze blijkt wel te werken.

Daarmee is het probleem op zich opgelost maar blijft de grote vraag hoe de problemen hebben kunnen ontstaan en vooral: hoe kan het dat de standaard time-servers van Windows het compleet af laten weten?

Léon1953

Bericht door Léon1953 » 26 feb 2014 21:31

grasshopper schreef:SFC staat voor System File Checker, wat betekent dat dit programma de integriteit van de systeembestanden checkt, zoals je zelf ook al aangeeft. Hier gaat het echter om een service die willens en wetens weigert mee te werken.
Wat ik dus dacht is dat ook services waarschijnlijk in werking zouden worden gesteld door Windows systeembestanden. Bij mij werkte de taakplanner lange tijd niet en dat is toch ook een service? Deze service deed het niet meer toen de Windows integriteit was aangetast.
Laatst gewijzigd door Léon1953 op 27 feb 2014 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

harmjan

Bericht door harmjan » 26 feb 2014 21:52

Postbus schreef: Maar de meldingen, die je kreeg, kloppen natuurlijk niet. Het blijft vreemd!
Het is mijn ervaring met Windows is dat de inhoudelijke kant van foutmeldingen je heel vaak op het verkeerde spoor zetten.

Gesloten