nieuwe pc

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
RedCar95

nieuwe pc

Bericht door RedCar95 » 21 jan 2014 15:36

Onlangs heb ik een nieuwe desktop-pc besteld. Nu wil men in de computerwinkel naast het installeren van Windows 8.1 ook mijn oude pc gegevens (Windows XP Home sp3) wel overzetten maar hoe kan ik dat veilig doen? Men wil de pc dan een dag hebben. Ik zit er dus niet naast om te zien wat ze er mee uitvoeren (alsof ik daar verstand van heb). Of moet ik er maar op vertrouwen, dat het goed gaat? Trouwens sommige prog. zijn beveiligd met een ww. zoals internetbankieren, DigiD etc. Kunnen die dan wel overgezet worden? Dit is de eerste keer dat een vreemde het gaat doen vandaar mijn wantrouwen. Is dat overzetten eigenlijk moeilijk om het zelf te doen? Dat soort dingen heb ik nl. nooit gedaan. Ik ben benieuwd.

grasshopper

Re: nieuwe pc

Bericht door grasshopper » 21 jan 2014 17:35

Uiteraard kunnen ze dan in jouw computer kijken, maar als je er niet helemaal zeker van bent. :|
In principe hoef je alleen je bestanden en indien van toepassing, je e-mails over te zetten. De programma`s kun je later zelf installeren.. Ze zullen naar alle waarschijnlijkheid Easy Transfer gaan gebruiken voor het overzetten.

Andere ideeën zijn je bestanden overzetten naar een externe harde schijf &/of in de cloud opslaan....

RedCar95

Bericht door RedCar95 » 26 jan 2014 11:19

Oké dan heb ik mijn documenten op een externe schijf opgeslagen bv. Kunnen de bestanden van Windows XP dan gewoon onder 8.1 worden ingevoerd? En hoe zit het met internetbankieren en DigiD? In de winkel beweerde men, dat ze ook outlook express kunnen overzetten maar ik hoor dat dat al bij windows 7 niet meer werkt. Easy Transfer ziet er redelijk simpel uit dus zou ik het eventueel zelf kunnen doen. Is dat raadzaam want zo'n held op de pc ben ik nou ook weer niet. Dat heeft u uit de vraagstelling wellicht al begrepen.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 26 jan 2014 11:40

Over welke bestanden spreek je dan?
Wat bedoel je met internetbankieren & digiD?
Dat zijn toch gewoon online diensten? Die kun je niet overzetten hoor...

Gesloten