verwijderen balk live search en balk die iets met tabladen d

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
cosyn440

verwijderen balk live search en balk die iets met tabladen d

Bericht door cosyn440 » 21 okt 2013 12:10

Beste forumleden.
alsi k naar internet ga dan staat in de bovenbalk een irritante balk die heet Live Search die ik wil verwijderen wat niet lukt
bovendien staat er nog een balk van google die iets doet met tabbladen, ook voor mij overbodig en hinderlijk
hoe krijg ik beide verwijderd? veel al geprobeerd het lukt niet.

Wie weet een oplossing
Cosyn

---

Re: verwijderen balk live search en balk die iets met tablad

Bericht door --- » 21 okt 2013 12:31

Misschien ook geprobeerd om eerst bij je invoegtoepassingen (bij configuratiescherm - internet opties - programma's - terug te vinden) alles uit te zetten.
Misschien bij CCleaner kijken bij - gereedschap - opstarten - kijken of ze mee opgestart worden. Anders daar ook uitzetten.
En daarna verwijderen via je - configuratiescherm - programma's en onderdelen - de balken verwijderen.
Zou moeten werken als 't goed is.

En opletten de volgende keer bij waar een vinkje voor staat en dus mee geïnstalleerd wordt.

cosyn440

Bericht door cosyn440 » 23 okt 2013 13:09

Dank Bert, helaas dat is al geprobeertd het helpt niet; een andere tip gaat dieper de computer in maar ik wacht op een vriend
die daarmee helpt. Dit stond op internet als oplossing:Dit zou een oplossing zijn; maar ik als dummie weet dan nog niet wat ik moet doen

Open up the regedit and look for the key
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer\InfoDelivery\Restrictions.
Sometimes you may see path only up to Microsoft. (Dit komt vaker voor dan niet)
In that case add the path Internet Explorer\InfoDelivery\Restrictions.
Then add a DWORD under Restrictions named NoSearchBox and set its value to 1.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 23 okt 2013 19:01

Ik heb je gevonden oplossing voor je uitgewerkt. Ik twijfel eraan of dit werkelijk je probleem oplost, maar het is iig het proberen waard.

1. Maak een reservekopie van het register. (Belangrijk(!))

2. Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:

Code: Selecteer alles

'Searchbox uitschakelen
'® grasshopper 2013 23/10/2013
On Error Resume Next
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer\InfoDelivery\Restrictions\NoSearchBox,",1,"REG_DWORD"
Message = "De zoekbox is uitgeschakeld." & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet je je afmelden & opnieuw aanmelden.."
X = MsgBox(Message, vbInformation, "Searchbox uitschakelen")
Set WshShell = Nothing
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: nosearchbox.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → Openen.

Is je probleem hiermee opgelostl?

---

Bericht door --- » 25 okt 2013 10:13

(vervolg vraagje over deze werkbalken)

Wat maakt het dat deze 2 balken (live search & google) zo ingewikkeld verwijderd moeten worden door zo diep in het systeem te moeten sleutelen alsof het een hardnekkig virus is ?

Ik heb zelf ook wel eens even niet opgelet en per ongeluk een werkbalk mee geïnstalleerd maar deze vielen altijd redelijk simpel te verwijderen.
Waarom lukt/kan dat niet bij deze 2 ? (en met b.v. REVO verwijderen uitgesloten is of op een simpele manier)

Als het een stomme vraag is, hoor ik 't wel. Denk ik.
Maar stomme vragen bestaan niet. Had ik ergens anders gelezen.

j.ockers

Bericht door j.ockers » 26 okt 2013 12:35

Een aardig programmaatje hiervoor is adwcleaner, voor het verwijderen van dat soort balken etc http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Gesloten