weergave afbeelding filmpjes in verkenner

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
grasshopper

Re: weergave afbeelding filmpjes in verkenner

Bericht door grasshopper » 26 jan 2011 17:36

Download het volgende bestand: Terugzetten Thumbnail View in XP , voer het uit en start opniew op..
Succes. :D

ton1111111

Bericht door ton1111111 » 26 jan 2011 18:41

Beste Grasshopper, helaas veranderd er nog niets. Ik heb het programma geïnstalleerd en alles laten staan zo als het aangeboden werd.

M.v.g. Ton de Bok

grasshopper

Bericht door grasshopper » 26 jan 2011 19:06

Probeer dit programma eens uit: TweakXplorer via Computertotaal
Hiermee kun je thumbnails tweaken. De andere opties gebruiken is een afrader.
Succes. :)

ton1111111

Bericht door ton1111111 » 26 jan 2011 19:40

op het moment dat ik naar het download gedeelte van tweaxplorer wilde gaan, kreeg ik bijgevoegd bericht van Microsoft.
Uiteraard ben ik niet verder gegaan.

M.v.g. Ton
download tweaxplorer.jpg
download tweaxplorer.jpg (38.38 KiB) 3566 keer bekeken

grasshopper

Bericht door grasshopper » 26 jan 2011 19:47

Vreemd is deze melding! Het lijkt mij sterk dat Computertotaal een onbetrouwbare download aanbied! Ik heb dit iig wel gerapporteerd bij Computertotaal.

/edit
De download is zowel door Gratis Software Site en Computertotaal gecheckt op virussen, spy- en malware en hebben beiden niets gevonden.
Omdat de melding alleen bij IE is en niet bij Firefox, Google Chrome en Opera, kun je jezelf terecht afvragen of deze melding klopt. De meest waarschijnlijke oorzaak is dat de homepage gehackt is geweest en daardoor in het malwarefilter van IE terecht is gekomen.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 27 jan 2011 08:58

Waar ik als laatste oplossing aan denk is het volgende:
Door het gebruik van CCleaner wordt de cache van miniaturen geleegd...

Er wordt nl. een kopie bewaard van al je miniaturen van afbeeldingen, video's en documenten zodat deze snel kunnen worden weergegeven als je een map opent. De zgn. cache v/d miniaturen zit dan vol en kan dan niet uitgelezen worden. Vink dus deze optie wel aan om schoon te maken..

Succes!

ton1111111

Bericht door ton1111111 » 28 jan 2011 11:24

Beste Grasshopper, ik heb TweakXplorer geïnstalleerd, de Microsoft melding komt nu ook niet meer.
Ik weet niet hoe ik TweaXplorer moet gebruiken. Ik heb geprobeerd om bij afbeelding selecteren de filmpjes te selecteren, maar alleen de filmpjes met een afbeelding worden herkent. Op internet heb ik geprobeerd om een gebruiksaanwijzing te vinden maar dat is niet gelukt.

ik heb ook de dll's nog een keer toegevoegd en de bevestiging ontvangen dat het gelukt is, maar zonder resultaat.

Bij schijfopruiming wordt niet de mogelijkheid van miniaturen in het menu aangeboden. ik heb wel alle tijdelijke internetbestanden en tijdelijke bestanden verwijderd.

Helaas er is nog niets gewijzigd.

ton1111111

Bericht door ton1111111 » 28 jan 2011 11:49

Ook na het gebruik van CCleaner is er niets veranderd.

M.v.g. Ton de Bok

grasshopper

Bericht door grasshopper » 28 jan 2011 16:44

Navigeer in Verkenner naar de map waarin je de afbeeldingen wilt zien. Klik op Extra in de werkbalk -> Mapopties -> tabblad Weergave. Vink hier Miniatuurweergaven niet in cache plaatsen uit. (zie afbeelding) Als het aangevinkt is, zul je geen afbeeldingen kunnen zien. Kies vervolgens in menu Beeld in de werkbalk voor Miniatuurweergaven.
Bijlagen
mapopties.jpg
mapopties.jpg (47.52 KiB) 3566 keer bekeken

ton1111111

Bericht door ton1111111 » 28 jan 2011 18:47

Beste Grasshopper, via het configuratiescherm heb ik de regel gevonden. Miniatuurweergaven niet in cache plaatsen was al uitgevinkt. Ik heb hem een keer aan gezet met toepassen en daarna weer uit met toepassen, maar het resultaat is nog steeds hetzelfde.

boven in mapoties staat de knop "op alle mappen toepassen" deze knop is grijs (zie bijlage) waardoor ik de knop niet kan bedienen.

M.v.g. Ton de Bok
Bijlagen
scherm mapopties.jpg
scherm mapopties.jpg (77.58 KiB) 3566 keer bekeken

grasshopper

Bericht door grasshopper » 28 jan 2011 20:58

ton1111111 schreef:boven in mapoties staat de knop "op alle mappen toepassen" deze knop is grijs (zie bijlage) waardoor ik de knop niet kan bedienen.
Onderin in het tabblad weergave is een aanklikbare knop met de tekst Standaardinstellingen herstellen
Je hebt kans dat dit nu wel kan als hij naar standaardinstellingen staat. Ik geloof wel dat je ff Verkenner moet herstarten voordat de wijziging wordt doorgevoerd.
Succes. :|

ton1111111

Bericht door ton1111111 » 28 jan 2011 22:19

Beste Grasshopper, ook dit heeft geen resultaat en toepassen op alle mappen blijft grijs.

M.v.g. Ton de Bok

grasshopper

Bericht door grasshopper » 29 jan 2011 00:16

ton1111111 schreef:toepassen op alle mappen blijft grijs.
Hier is een oplossing om het klikken Op alle mappen toepassen mogelijk te maken.
Open de bijlage, sla het op als folderoptions.reg. Voer het bestand vervolgens uit & start de computer opnieuw op. In combinatie met de aangedragen oplossing in de volgende posting, zou dit mss kunnen werken.

Het is altijd verstandig eerst een herstelpunt te maken: http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/ ... =37&t=2460 en een backup v/h register te maken: http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/ ... f=37&t=683 alvorens aanpassingen in het register toe te staan.
Bijlagen
folderoptions.txt
Sla op als folderoptions.reg
(269 Bytes) 100 keer gedownload

grasshopper

Bericht door grasshopper » 29 jan 2011 14:29

Bekijk eerst ff de vorige posting!

Je kunt in het register een aanpassing maken om de weergave van AVI en MOV mogelijk te maken:
Combineer [windowstoets+r] -> regedit

1. Navigeer naar HKEY_CLASSES_ROOT\.avi\ShellEx
  2. Als de sleutel ShellEx er niet is: rechtsklik op .avi -> Nieuw -> Sleutel -> Noem deze ShellEx
  3. Rechtsklik op ShellEx -> Nieuw -> Sleutel -> Noem deze (kopiëren & plakken): {BB2E617C-0920-11D1-9A0B-00C04FC2D6C1}
  4. Klik vervolgens op deze sleutel ({BB2E617C-0920-11D1-9A0B-00C04FC2D6C1}) en klik in het rechtervenster
  5. Rechtsklik op Standaard -> Wijzigen & noem deze (kopiëren en plakken):
    {c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590} & en klik op OK

1. Navigeer naar HKEY_CLASSES_ROOT\.mov\ShellEx
  2. Als de sleutel ShellEx er niet is: rechtsklik op .mov -> Nieuw -> Sleutel -> Noem deze ShellEx
  3. Rechtsklik op ShellEx -> Nieuw -> Sleutel -> Noem deze (kopiëren & plakken): {BB2E617C-0920-11D1-9A0B-00C04FC2D6C1}
  4. Klik vervolgens op deze sleutel ({BB2E617C-0920-11D1-9A0B-00C04FC2D6C1}) en klik in het rechtervenster
  5. Rechtsklik op Standaard -> Wijzigen & noem deze (kopiëren en plakken):
    {c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590} & en klik op OK

(gebruik de sneltoetsen [Ctrl+c] (kopiëren) & [Ctrl+v] (plakken)van dit topic naar het register)
Je moet je computer herstarten om deze wijzigingen door te voeren!

Het is altijd verstandig eerst een herstelpunt te maken: http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/ ... =37&t=2460 & een backup v/h register te maken: http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/ ... f=37&t=683 alvorens aanpassingen in het register toe te staan.

Tenslotte:
Als Verkenner vervolgens 'n aantal mappen te kort komt, die je in een bepaalde weergave wilt hebben, kijk dan hier: mapweergave instellen in windows xp om het aantal te veranderen.
Succes. :)

ton1111111

Bericht door ton1111111 » 31 jan 2011 13:59

Beste Grasshopper, ik heb alle acties uitgevoerd, voor de zekerheid opnieuw gestart.
Er is niets veranderd. Ook de knop "op alle mappen toepassen" blijft onveranderd grijs en niet te bedienen.
Er is ook een knop "alle mappen herstellen" en "standaardinstellingen herstellen". is het zinvol hier iets mee te doen?

M.v.g. Ton de Bok

Gesloten