weergave afbeelding filmpjes in verkenner

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
grasshopper

Re: weergave afbeelding filmpjes in verkenner

Bericht door grasshopper » 31 jan 2011 14:35

ton1111111 schreef:Er is ook een knop "alle mappen herstellen" en "standaardinstellingen herstellen". is het zinvol hier iets mee te doen?
Ik ben hier sterk van overtuigd geworden ondertussen. Ik ben beniewd!
Lees ook dit nog eens ff door: Instellingen voor mapweergave wijzigen
Succes. :)

ton1111111

Bericht door ton1111111 » 31 jan 2011 14:53

Beste Grasshopper, in mijn bericht van "25 jan 2011 10:21" is te zien dat er op de mappen foto's worden afgebeeld, daar ligt het probleem niet, maar de weergave van de "afbeelding filmpjes" wordt niet altijd weergegeven.

Ik heb de standaard terug gezet maar daarbij wijzigt niets.

M.v.g. Ton de Bok

grasshopper

Bericht door grasshopper » 31 jan 2011 21:56

Ik wil tenslotte een alternatieve bestandsbeheerder voorstellen:

Bekijk de foto's v/d filmbestanden worden weergegeven in FreeCommander (website)
Download FreeCommander. Gebruik evt. 7-Zip om het uit te pakken en uiteindelijk te kunnen installeren.

Ik ben benieuwd of dit wel lukt! :D

ton1111111

Bericht door ton1111111 » 01 feb 2011 13:56

Ik heb het programma gedownload en geïnstalleerd, maar ik weet niet wat ik er mee moet doen!

M.v.g. Ton de Bok

grasshopper

Bericht door grasshopper » 01 feb 2011 19:05

ton1111111 schreef:Ik heb het programma gedownload en geïnstalleerd, maar ik weet niet wat ik er mee moet doen!

M.v.g. Ton de Bok
Zoals ik al zei is dit programma hetzelfde als Windows Verkenner, alleen nu met met een linker- en rechtervenster. Dit kan bijvoorbeeld makkelijk zijn als je bestanden wilt kopiëren v/d ene harde schijf naar de andere of naar usb, een externe harde schijf etc. De kans dat je hier nu wel foto's van filmbestanden gaat zien, is wss niet zo groot, maar iig het proberen waard, omdat FreeCommander weer allerlei andere voordelen heeft t.o.v. Verkenner, zoals het makkelijk kunnen in- en uitpakken etc...
welke software moet ik downloaden om overal een foto op het filmpje te zien in plaats van een icoon?
We kunnen nu toch samen wel constateren, na heel veel mogelijkheden te hebben doorlopen, dat (de Windows Verkenner in) XP en het .AVI formaat niet echt lekker met elkaar samenwerken.
Wat nog rest, wil je toch overal een foto op het filmpje zien i.p.v.. een icoon, is de bestanden converteren naar een formaat waarbij je wel alle foto's zien v/h filmpje.
Een goed programma lijkt mij Any Video Converter op http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... conversie/
Succes. :D

ton1111111

Bericht door ton1111111 » 02 feb 2011 19:29

Beste Grasshopper, het probleem ligt niet bij .AVI want sommige filmpjes die met dezelfde fotocamera op de zelfde dag zijn gemaakt in .AVI formaat hebben wel en andere geen afbeelding. hetzelfde geldt overigens ook voor .MOV opnamen.

Ik wil je hartelijk danken voor je inzet en je tijd. Maar ik denk dat ik me er maar bij moet neerleggen en als ik een bepaald filmpje zoek,de tekst moet lezen.

Alle filmpjes zijn wel gewoon af te spelen.

M.v.g. Ton de Bok

Gesloten