Installatie van SP3 breekt af

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
PeterM1

Installatie van SP3 breekt af

Bericht door PeterM1 » 02 nov 2010 21:38

Ik heb een “schone” installatie van mijn C schijf gedaan vanaf de hersteldisc (op Sony Vaio FS415e), met oa Windows XP Home edition. Alle updates voor Windows XP zijn automatisch geupdate en geïnstalleerd via Windows Update. Alleen Service Pack 3 kan ik wel downloaden , maar de installatie breekt af tijdens het bijwerken van de registersleutels met de mededeling: ” het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden”. Ook als ik SP3 eerst alleen download van het Microsoft Download Centrum, en de virusscanner, firewall, antispam (allemaal Bitdefender) afzet en dan Sp3 probeer te installeren breekt die op dezelfde plaats af. Wat moet ik doen ??

keyzer

Re: Installatie van SP3 breekt af

Bericht door keyzer » 02 nov 2010 22:18

PeterM1 schreef:Ik heb een “schone” installatie van mijn C schijf gedaan vanaf de hersteldisc (op Sony Vaio FS415e), met oa Windows XP Home edition. Alle updates voor Windows XP zijn automatisch geupdate en geïnstalleerd via Windows Update. Alleen Service Pack 3 kan ik wel downloaden , maar de installatie breekt af tijdens het bijwerken van de registersleutels met de mededeling: ” het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden”. Ook als ik SP3 eerst alleen download van het Microsoft Download Centrum, en de virusscanner, firewall, antispam (allemaal Bitdefender) afzet en dan Sp3 probeer te installeren breekt die op dezelfde plaats af. Wat moet ik doen ??
Open een cmd-venster en plak onderstaande regels in een keer in het venster:
regsvr32 wuapi.dll
regsvr32 wuaueng.dll
regsvr32 wucltui.dll
regsvr32 wups.dll
regsvr32 wuweb.dll
regsvr32 atl.dll
regsvr32 Softpub.dll
regsvr32 Wintrust.dll
regsvr32 Initpki.dll
regsvr32 Mssip32.dll

Klik op Enter (is waarschijnlijk niet eens nodig)
Je moet terugmeldingen krijgen dat de dll's zijn geregistreerd.
Maak een aantekening over welke registraties falen.
Probeer daarna SP3 weer te installeren.

Werkt het niet plak het updatelog op het forum: Ga naar Start>Uitvoeren en typ: %windir%\Windowsupdate.log
Klik OK.
De log wordt in kladblok geopend.

PeterM1

Bericht door PeterM1 » 03 nov 2010 18:51

Bedankt voor je snelle reactie, keyzer. Ik ben helaas geen expert. Als ik een cmd venster open en de lijste van bestanden probeer te copieren, krijg ik een melding dat de bestanden niet als programma herkend worden. Wat doe ik niet goed ?

keyzer

Bericht door keyzer » 03 nov 2010 19:21

Kopieer de regels (selecteer de tekst>rechtsklik >'Kopiëren')
Afbeelding

Open het Startmenu klik op Uitvoeren en typ: 'cmd' in het invoerveld (zonder aanhalingstekens).
Klik OK

Plak in het geopende venster de gekopieerde regels (rechtsklik in het venster> 'Plakken')
Klik op Enter
Afbeelding

Klik OK in de vensters met terugmeldingen om deze te sluiten
Maak een notitie van welke registraties falen.

keyzer

Bericht door keyzer » 03 nov 2010 22:25

Als het niet wil lukken download mijn batchfile: http://cid-47b1e8806909822e.office.live ... terbat.zip
Pak het zipbestand genaamd peterbat.zip uit en dubbelklik op het bestand genaamd sp3update.bat om het uit te voeren.
De registratie van de dll's wordt nu automatisch uitgevoerd

PeterM1

Bericht door PeterM1 » 04 nov 2010 21:12

Het lijstje van DLL bestanden is correct geregistreerd. Daarna heb ik SP3 opnieuw proberen te installeren, maar de installatie brak weer op hetzelfde punt af tijdens het bijwerken van de registersleutels. Ik heb een updatelog gemaakt , maar de computer hangt op als ik het bestand probeer te copieren naar het forum. Is waarschijnlijk te groot ? Het laatste batchfile wordt niet gevonden (http fout 404).

keyzer

Bericht door keyzer » 04 nov 2010 21:29

PeterM1 schreef:Het lijstje van DLL bestanden is correct geregistreerd. Daarna heb ik SP3 opnieuw proberen te installeren, maar de installatie brak weer op hetzelfde punt af tijdens het bijwerken van de registersleutels. Ik heb een updatelog gemaakt , maar de computer hangt op als ik het bestand probeer te copieren naar het forum. Is waarschijnlijk te groot ? Het laatste batchfile wordt niet gevonden (http fout 404).
Als de dll's allemaal zijn geregistreerd dan heb je het batchbestand niet nodig, deze automatiseert het registreren alleen maar.
Stuur de updatelog naar mijn e-mail (zie prive bericht).

keyzer

Bericht door keyzer » 04 nov 2010 21:34

Terwijl ik je updatelog bekijk probeer sp3 te installeren in veilige modus: http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/ ... f=37&t=677
Hiermee sluiten we uit dat de installatie wordt geblokkeerd door een ander proces.
Gebruik het gedownloade sp3 bestand en niet de internetupdate.

PeterM1

Bericht door PeterM1 » 04 nov 2010 23:16

De installatie van SP3 via de Veilige Modus is gelukt !!! :D De oorzaak weet ik (nog) niet, maar in ieder geval is deze hindernis genomen. Keyzer en grasshopper, veel dank voor jullie hulp!! Hopelijk komt er nog meer duidelijkheid uit de updatelog.

keyzer

Bericht door keyzer » 05 nov 2010 04:30

PeterM1 schreef:De installatie van SP3 via de Veilige Modus is gelukt !!! :D De oorzaak weet ik (nog) niet, maar in ieder geval is deze hindernis genomen. Keyzer en grasshopper, veel dank voor jullie hulp!! Hopelijk komt er nog meer duidelijkheid uit de updatelog.
Als het in veilige modus wel is gelukt dan ben ik er 99% zeker van dat er een andere proces de installatie in de weg zat.
Gezien de symptomen-het afbreken tijdens het bijwerken van de registersleutels-gok ik op de beveiligings-software.
Waarschijnlijk was Bitdefender op de achtergrond nog actief.

Als je de updatelog naar mij hebt gemailt dan heb ik niks ontvangen.

Gesloten