Vista laptop aansluiten aan parralelprinter

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
Ronald

Vista laptop aansluiten aan parralelprinter

Bericht door Ronald » 05 okt 2010 00:08

Ik heb het volgende probleem: mijn goede oude werkpaard de HP 4 printer (HP 4 zonder netwerkkaart). met parallel uitgang wil ik aansluiten aan mijn notebook (Vista Premium) die alleen USB aansluitingen heeft. Mijn oude PC met parallel poort staat op instorten door zout aanslag van de zeelucht en ik wil deze het liefst niet meer gebruiken / repareren.

Kan ik met een adapter kabel van Parallel naar USB de printer normaal laten werken?
Moet ik nog iets instellen in Vista Premium ?

m.v.g Ronald

keyzer

Re: Vista laptop aansluiten aan parralelprinter

Bericht door keyzer » 05 okt 2010 02:00

Ronald schreef:Ik heb het volgende probleem: mijn goede oude werkpaard de HP 4 printer (HP 4 zonder netwerkkaart). met parallel uitgang wil ik aansluiten aan mijn notebook (Vista Premium) die alleen USB aansluitingen heeft. Mijn oude PC met parallel poort staat op instorten door zout aanslag van de zeelucht en ik wil deze het liefst niet meer gebruiken / repareren.

Kan ik met een adapter kabel van Parallel naar USB de printer normaal laten werken?
Moet ik nog iets instellen in Vista Premium ?

m.v.g Ronald
Adapterkabel kopen bij de PCboer, bijv: https://www.yagoda.nl/naar-parallel-db2 ... 38f48fc60c
Instructies: http://www.printerhacks.com/how-to-conn ... -computer/

/edit
Eh, ik zie dat je in Brazilië woont dan is die link naar Yagoda misschien minder bruikbaar, maar je begrijpt 't idee wel..
En die pc wil ik ook wel opofferen voor die zilte zeelucht :D

Ronald

Bericht door Ronald » 05 okt 2010 03:50

Bedankt voor het bruikbare advies Keyzer, ik ga snel een kabel bestellen en uitproberen.
Inderdaad woon ik in Brazilië aan zee, althans zo'n 300 meter van zee. Dat heeft als
een van de weinige nadelen dat alle elektronische apparatuur aangevreten wordt door
de zeelucht. Als een PC het twee jaar uithoudt mag je heel blij zijn, die van mij begint
serieuze kuren te vertonen. Heb 3 pc verloren ondertussen en met een loep kunnen zien dat
zich zoutbergjes vormen over de smd weerstanden, sommigen waren geheel weggevreten.
Maar de zon en het goede weer maakt heel veel goed...

Een notebook is nog het beste bestand tegen dit tropisch klimaat.

groeten Ronald, Brasil

Ronald

Bericht door Ronald » 14 okt 2010 19:19

Heb de adapterkabel inmiddels aangeschaft en aangesloten, volgens instructies de printer geselecteerd en het werkt perfect :)
nu kan mijn "good old" HP4 weer jaren mee en is zelfs bestand tegen de zoute zeelucht, dat is nog eens duurzaamheid! Daar kunnen die moderne plastic bakjes een puntje aan zuigen...

gr. Ronald

Gesloten