pc sneller laten opstarten

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
jack

pc sneller laten opstarten

Bericht door jack » 06 aug 2010 08:55

ik had een vraagje, mijn pc doet er nogal lang over om op te starten.
nu zie ik in cc cleaner onder kopje gereedschap bij opstarten verschillende waardes staan die opgestart worden bij het inschakelen van de comp, nu is mijn vraag, welke kan ik zomaar verwijderen, dus die niet nodig zijn.
zijn dat de hklm:run of de hkcu:run, ik snap er geen jota van dus ik zal eerst hier eens de vraag stellen voordat ik iets doe.

bij voorbaat dank. jack :?:

Euphranor

Re: pc sneller laten opstarten

Bericht door Euphranor » 06 aug 2010 18:50

Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen:

http://img705.imageshack.us/img705/9049/hwnk.jpg

Aangezien het plaatje breder is dan 500 pixels kan ik het niet tussen de img tags plaatsen, daarom heb je ff een link :]

Heb er even een screen van gemaakt, en uitleg gegeven etc.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 06 aug 2010 22:04

Wat je ook kan doen is ff een overzichtje van alle programma's die opstarten op het forum plaatsen. Zodoende kunnen we jouw systeem "oppimpen"....

Welk besturingssysteem draai je overigens?
Welke computer heb je?
Over hoeveel RAMgeheugen beschikt je pc cq. laptop?

Kijk onderaan in deze reactie hoe info over je systeem op te zoeken...
Laatst gewijzigd door grasshopper op 27 aug 2010 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Euphranor

Bericht door Euphranor » 06 aug 2010 23:45

Wat je kunt doen zodat we zien wat voor computer je hebt is het volgende :
Rechtermuisklik op 'deze computer' , dan eigenschappen.

Naar het tabblad hardware, en klik daar op Apparaatbeheer.
Je kunt nu allerlei dingen uitvouwen, waaronder je harde schijf, processor.
Doe dit van de volgende dingen:
Hardeschijf;
Processor;
beeldschermadapter;

Stuur daar een screen van, je ram kun je bekijken door:
In windows 7: Klik op 'deze computer', daar staat het dan onderin, + je processor.
In windows xp: Rechtermuisklik op 'deze computer' , dan eigenschappen. En het komt in beeld! :]

Inderdaad is een screen van je programma's handig, ook om te zien of er programma's bijten.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 07 aug 2010 08:47

Je computer sneller laten opstarten is niet alleen afhankelijk van het wel of niet in- of uitschakelen, toevoegen of verwijderen van opstartprogramma's.. Vandaar de vraag om meer computerinformatie...

Om toch op je vraag terug te komen en jezelf wat meer aan te kunnen leren van opstart programma's kan Glary Utilities een handig hulpmiddel zijn; je kan dit downloaden via: http://www.glaryutilities.com/. (Start de eerste download; ooit een aanrader via GSS)
In de categorie Optimaliseren is het 1ste hulpprogramma Opstart Manager. Wanneer je deze opent en een opstartprogramma selecteert, zie je in het venster onderin: Meer informatie.
Je wordt dan doorgelinkt naar de Glary Utilities site waar je meer informatie kan vinden over de zin of onzin van dit opstart programma.

jack

Bericht door jack » 07 aug 2010 09:43

bedoel je dit?
ik wil het wel plaatsen, maar als ik het opsla en als bijlage wil toevoegen krijg ik de melding dat de uploadgroote teveel is, dus nu is mijn vraag hoe kan ik dit verkleinen

grasshopper

Bericht door grasshopper » 07 aug 2010 17:22

Gebruik Image Resizer van Microsoft: (XP)

Het werkt in principe ook in Vista of Windows 7. Mocht het niet werken, klik dan met de rechtermuisknop op het gedownloade ResizePowertoySetup.exe bestand, Kies Eigenschappen en vervolgens Comptabiliteit en kies voor Windows XP....

Als je het geïnstalleerd hebt, kun je met de rechtermuisknop op de afbeelding gaan staan en dan zie je in het contextmenu Resize Pictures staan....
Laatst gewijzigd door grasshopper op 14 aug 2010 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Euphranor

Bericht door Euphranor » 07 aug 2010 19:58

Upload het plaatje gewoon op imageshack.com, geef ons de link daarvan, is toch veel makkelijker :P

jack

Bericht door jack » 07 aug 2010 20:10

bedankt dit werk perfect

http://img594.imageshack.us/content_rou ... ia=mupload

en dit is over de comp,
kloksnelheid 2.8 ghz 1.00gb
compaqpressario pentium r d cpu 2.80 ghz

grasshopper

Bericht door grasshopper » 08 aug 2010 09:00

Ok bedankt voor de info...
alleen waarom zeg je niet welk besturingssysteem op jouw computer draait?

jack

Bericht door jack » 08 aug 2010 09:01

sorry is windows xp home edition

grasshopper

Bericht door grasshopper » 08 aug 2010 10:50

Je kunt de volgende processen vertraagd laten opstarten met WinPatrol:

* LDM (LogitechDesktopMessenger.exe)
* swg (ToolbarNotifier.exe)
* TkBellExe (realsched.exe)
* ISUSPM Startup ((ISUSPM.exe)
* ISUSScheduler ((issch.exe)
* NeroFilterCheck (NeroCheck.exe)
* KBD (KBD.exe)
* HP Software Update (HPWuSchd2.exe)
* Adobe Reader Speed Launcher (Reader_sl.exe)
* Adobe ARM (AdobeARM.exe)
* QuickTimeTask (qttask.exe)
* iTunesHelper (ITunesHelper.exe)
* Alcmtr (ALCMTR.EXE)
* RTHDCPL (RTHDCPL.EXE)

Download bovendien de bijlage (boostwindowsxp.txt) & sla deze op als boostwindowsxp.vbs. Dubbelklik of enter het bestand om het uit te voeren. Het is een Visual Basic script file die een 30-tal(!) register instellingen omzet die o.a. zorgen voor het snel(ler) laten opstarten van je pc.

Bekijk het bestand eerst in Kladblok(!)
Een regel wordt nl. een commentaarregel door de regel vooraf te laten gaan door een '
Dit kan belangrijk zijn wanneer je een bepaalde instelling niet wilt doorvoeren.
(Het zijn nl. niet allemaal instellingen om sneller te maken, maar ook om windows visueel aantrekkelijker te maken.)

Alhoewel bijgevoegd Visual Basic script getest en beproefd is, wil ik de volgende waarschuwing meegeven: Met registerinstellingen (laten) maken loop je het risico dat de computer niet goed of zelfs niet meer kan werken! Mocht je het register in originele staat willen herstellen, maak dan eerst een backup v/h register en/of creëer een herstelpunt voor alle zekerheid.
Hoe een backup van het register te maken: http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/ ... f=37&t=683
Hoe een herstelpunt te maken: http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/ ... f=37&t=680
Bijlagen
boostwindowsxp.txt
Visual Basic File; sla op als boostwindowsxp.vbs
(5.96 KiB) 147 keer gedownload
Laatst gewijzigd door grasshopper op 23 sep 2010 09:01, 11 keer totaal gewijzigd.

jack

Bericht door jack » 08 aug 2010 11:35

ik heb het bestand gedownload en bij openen stond er windows werkt nu optima forma start de comp opnieuw op, heb ik gedaan en het ging al sneller. Sommige dingen die je verteld snap ik geen jota van, maar dat komt dat ik geen technicus ben. ook als ik dat bestandje bekijk bij eigenschappen staat er dat waarschijnlijk wordt geblokkerd om de computer beter te beveiligen omdat het van een andere computer afkomt.
oja hoe kan ik het bekijken met kladblok of die andere optie

maar in ieder geval hardstikke bedankt.

met vriendelijke groeten, jack

grasshopper

Bericht door grasshopper » 08 aug 2010 12:40

jack schreef:ik heb het bestand gedownload en bij openen stond er windows werkt nu optima forma start de comp opnieuw op, heb ik gedaan en het ging al sneller. Sommige dingen die je verteld snap ik geen jota van, maar dat komt dat ik geen technicus ben. ook als ik dat bestandje bekijk bij eigenschappen staat er dat waarschijnlijk wordt geblokkerd om de computer beter te beveiligen omdat het van een andere computer afkomt.
oja hoe kan ik het bekijken met kladblok of die andere optie

maar in ieder geval hardstikke bedankt.

met vriendelijke groeten, jack
Als je in CCleaner naar de categorie Gereedschap gaat & vervolgens Opstarten aanklikt, zie je aan de rechterkant:
* Schakel in,
* Schakel uit,
* Waarde verwijderen
Als je in- of uitschakelen kiest, ben je de waarden inderdaad niet kwijt(!)

Om een bestand te bekijken met kladblok:
Open Windows Verkenner en zoek het te bekijken bestand op op de harde schijf. Met de rechtermuisknop zie je in het contextmenu Bewerken staan waarmee Kladblok geopend wordt...

Euphranor

Bericht door Euphranor » 08 aug 2010 16:02

Ik zie ook dat je adobe reader gebruikt, ik raad je aan om een lichtere te gebruiken, om het opstarten van dat programma te versnellen.

Zie hier verder: http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... my/term/73
Zelf gebruik ik Sumatra PDF, maar als je adobe reader voldoende vindt, hoeft het natuurlijk niet, het is maar een tip.

Gesloten