Download PowerPointViewer 2007

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
Alexander

Download PowerPointViewer 2007

Bericht door Alexander » 28 jul 2010 15:48

Aangezien ik geen PPS kan opendoen heb ik de PowerPoint Viewer 2007 gedownload van Microsoft. Ik geef u even de bewerkingen die werden vermeld:

1)Downloaden en opslaan op de vaste schijf.
2)Dubbelklik op het programmabestand PowerPoint Viewer.exe. op de vaste schijf om het installatieproces te startten.
3) Voltooi de installatie aan de hand van de instructie op het scherm.

De download was gebeurd en toen kwam de bedankingsscherm maar er kwam geen vermelding om op te slaan op de vaste schijf. Nu zit ik met een vraag:

1) waar of hoe kan ik het "programmabestand PowerPoint Viewer.exe." op de vaste schijf terugvinden om het installatieproces te starten en om de installatie te voltooien aan de hand van de instructies op het scherm?

In "Alle Programma's" staat nog steeds de vermelding: Microsoft Office PowerPoint Viewer 2007 maar als ik er op klik komt een mededeling:" Het programma kan niet worden gestart omdat MSVCR80 dll. ontbreekt op de computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen ddor het programma opnieuw te installeren" en daarom had ik de download gedaan.

PS:Ik heb nu Windows 7 (nieuwe laptop) en heb de Microsoft Office verwijderd omdat het maar 6 maanden gratis was.

Kan iemand mij soms wegwijs maken,

Dank

grasshopper

Re: Download PowerPointViewer 2007

Bericht door grasshopper » 28 jul 2010 22:28

1)De download van Powerpointviewer.exe kun je waarschijnlijk vinden op:
c:\users\gebruiker\appdata\local\temp\

Het kan ook zo zijn dat wanner je installatie voltooit nog steeds niet de powerpointviewer gaat werken... Probeer in dat geval een oudere versie (2003)

Alexander

Bericht door Alexander » 31 jul 2010 10:52

Het heeft wat geduurt om van iemand een P.P.S te krijgen en nu heb ik er een. Heb ondertussen de versie 2003 gedownload maar het gaat niet, als ik op het blokje Powerpoint Vieuwer 2003 klik dan kom ik op het Configuratiescherm met documenten enz. Ik had nog één stom vraagje: hoe of waar kan ik de: c\users\gebruiker\appdata\local\temp\ vermelden (intijpen) om dat op te roepen?

Dank

grasshopper

Bericht door grasshopper » 31 jul 2010 19:00

Het heeft wat geduurt om van iemand een P.P.S te krijgen en nu heb ik er een. Heb ondertussen de versie 2003 gedownload maar het gaat niet, als ik op het blokje Powerpoint Vieuwer 2003 klik dan kom ik op het Configuratiescherm met documenten enz. Ik had nog één stom vraagje: hoe of waar kan ik de: c\users\gebruiker\appdata\local\temp\ vermelden (intijpen) om dat op te roepen?
Wanneer een *.PPS en/of *.PPSX bestand niet automatisch opent, dan is de bestandsextensie .PPS en/of .PPSX, waarschijnlijk aan geen programma gekoppeld ofwel aan het programma powerpoint.

Een pps of ppsx koppelen aan de Powerpoint Viewer kan op de hierna volgende manier:

- Open "Windows Verkenner" en zoek een pps of ppsx bestand
- Klik met de rechtermuisknop op het powerpointbestand
daarna op "OPENEN MET"
vervolgens op "PROGRAMMA KIEZEN",
zodat het venster "OPENEN MET" verschijnt
-of-
- Klik met de rechtermuisknop op het powerpointbestand
vervolgens onderaan op "EIGENSCHAPPEN"
Klik in het venster "Eigenschappen voor ..." onder "ALGEMEEN":
op de knop "WIJZIGEN" bij "OPENEN MET"

- Duid "Microsoft Office PowerPoint Viewer" aan
onder "Aanbevolen programma's" of onder "Andere PROGRAMMA's"
klik een vinkje bij: "Dit type bestand altijd met dit programma openen"
en klik op OK

- Indien "Microsoft Office PowerPoint Viewer"
niet in de lijst bij "OPENEN MET" te vinden is:
Klik op "BLADEREN"
- In het volgende venster met opnieuw de titel: "OPENEN MET":
Zoek in de map "PROGRAM FILES" naar de map "MICROSOFT OFFICE"
dubbelklik op de map: "MICROSOFT OFFICE"
Open vervolgens de map "OFFICE 12" en
dubbelklik op PPTVIEW.EXE of duid PPTVIEW.EXE aan en klik op OPENEN

Voor Powerpoint Viewer 2003 is dit meestal:
"C:\Program Files\Microsoft Office\PowerPoint Viewer\pptview.exe"
Voor Powerpoint Viewer 2007 is dit meestal:
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\pptview.exe"

Om na te gaan of de powerpoint gekoppeld is aan de Powerpointviewer
Rechtsklik op het PPS of PPSX bestand, daarna op EIGENSCHAPPEN > WIJZIGEN
Indien de powerpoint goed gekoppeld is, zie je Microsoft Office Powerpoint Viewer geselecteerd staan

Om op je laatste vraag terug te komen: Open Windows Verkenner, en klik door tot je bij c:\users\alexander\appdata\local\temp\ bent....

Gesloten