Beeldscherm kalibratie

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
diederik

Beeldscherm kalibratie

Bericht door diederik » 05 jul 2010 18:56

Elke maal na het uitgaan van mijn laptop of alleen het beeldscherm ervan moet ik mijn beeldscherm opnieuw kalibreren om fatsoenlijk kleuren te kunnen bekijken. Hoe kan ik mijn beeldscherm zodanig kalibreren dat-ie niet steeds van kleur verschiet?
Ik gebruik hierbij het programma wat bij Windows7 wordt geleverd.
Het beeldscherm krijgt een te hoge gamma waarde in combinatie met teveel blauw.

NandorJackson

Re: Beeldscherm kalibratie

Bericht door NandorJackson » 06 jul 2010 12:17

diederik

Bericht door diederik » 12 jul 2010 21:04

Nee helaas niet. Misschien heb ik de vraag fout gesteld.
Ik wil dat mijn beeldscherm op mijn laptop dezelfde instellingen behoudt nadat de computer uitgeschakeld wordt of nadat de beeldschermbeveiliging in werking treedt. M.a.w.: ik wil de standaard kleurinstellingen aanpassen. Een gewone TV moet ik ook niet steeds opnieuw instellen. Waar moet ik zijn, hoe doe ik dat? (WIndows7)

Euphranor

Bericht door Euphranor » 12 jul 2010 23:13

Controleer je beeldscherminstellingen en zet alles op restore default, in software ook.

Probeer daarna is te kalibreren met je software van je videokaart. (Als je daarna nog problemen hebt).

Digibert

Bericht door Digibert » 13 jul 2010 06:43

Klik je wel op "Toepassen" na het wijzigen van de beeldscherminstellingen ?
Als je alleen op "OK" klikt wordt de wijziging niet opgeslagen.

Euphranor

Bericht door Euphranor » 13 jul 2010 12:21

Aan het einde hoef je alleen op voltooien te drukken. Dat is alles. Voor de rest de hele tijd op volgende.(Nadat je het goed hebt ingesteld uiteraard).

Op het einde, dus waar aan de rechterkant dan voltooien of annuleren staat. Kun je dmv de 2 knoppen (wijst zichzelf wel denk ik) kijken welke kalibratie je het fijnst vindt. De nieuwe, of de huidige.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gesloten