Defragmenteren in Windows 7

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
Don Diego

Defragmenteren in Windows 7

Bericht door Don Diego » 02 mei 2010 15:06

Hallo,

Windows 7 heeft (net als zijn voorgangers) een ingebouwde defragmentatie tool.
Zijn er mensen die deze tool gebruiken en wat zijn hun ervaringen?
Zelf heb ik de indruk dat de ingebouwde defragmenteerder zijn werk redelijk goed doet.
Een tweede analyse met Puran Defrag brengt niet veel extra ongefragmenteerde bestanden aan het licht.
Maar ik kan me vergissen....

Om het iets breder te maken, wat is de toegevoegde waarde van externe defragmenteerders t.o.v. de ingebouwde defragmenteerder in Windows 7?
En kunnen ze het systeem ook schaden i.p.v. verbeteren?
Keyzer heeft een poosje geleden bijv. geadviseerd om de geavanceerde opties in Puran Defrag uit te schakelen i.v.m. problemen met de Volume Shadow Copy.
Kortom, hebben al die extra optimalisatie instellingen wel zo veel nut?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Misschien is het ook een idee voor de redactie om eens een special te wijden aan de zin/onzin van externe defragmenteerders en hun optimalisatie opties?

Don Diego

Re: Defragmenteren in Windows 7

Bericht door Don Diego » 06 mei 2010 22:24

Niemand een reactie?
Lijkt me toch een zinvol onderwerp....

clusenco

Bericht door clusenco » 06 mei 2010 22:46

Voor zover ik weet, hoef je zelf niets met de ingebouwde defragmentatie tool te doen, hij staat standaard afgesteld op 1xper week controleren en zo nodig defragmenteren.
Daarom zullen andere defragmentatie-programma's niet veel gefragmenteerde bestanden meer aantreffen.
Een van de goede dingen, die MS van de Mac heeft afgekeken.

Euphranor

Bericht door Euphranor » 21 jun 2010 15:18

Mijn ervaring is dat de ingebouwde tool van windows gewoon voldoende is, andere defrag progjes kunnen het in de war schoppen. Maar niet schaden.

Naast defragmenteren kun je nog wel wat doen,
Nt register Optimizer, een redelijk veilig register opruim programma.

En dan heb je nog CCleaner, ATF cleaner etc.

Het is voldoende om te defragmenteren,schijfopruiming en af en toe CCleaner te draaien.
Wat ook kan helpen is je schijf zo leeg mogelijk houden, immers vind je in een volle boekenkast minder snel je boek dan in een wat legere.
Hier wat meer info over het register :

http://www.schoonepc.nl/optim/register.html

Don Diego

Bericht door Don Diego » 21 jun 2010 21:50

Dank je voor je reactie Euphranor.
Mijn conclusie was ook al dat de ingebouwde defragmenteerder in Windows 7 gewoon netjes z'n werk doet.

Gesloten