Recuva

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
Bikertje

Recuva

Bericht door Bikertje » 12 apr 2010 11:42

Ik kan met dit programma diverse emails terughalen, althans zo lijkt het. Wanneer ik uit de getoonde lijst vervolgens namelijk een bepaald email wil openen [Thunderbird in mijn geval] krijg ik alleen het scherm van Thunderbird te zien met Postvak in, etc. en verder niets. Doe ik iets verkeerd??

keyzer

Re: Recuva

Bericht door keyzer » 12 apr 2010 17:56

Bikertje schreef:Ik kan met dit programma diverse emails terughalen, althans zo lijkt het. Wanneer ik uit de getoonde lijst vervolgens namelijk een bepaald email wil openen [Thunderbird in mijn geval] krijg ik alleen het scherm van Thunderbird te zien met Postvak in, etc. en verder niets. Doe ik iets verkeerd??

Door Recuva gevonden bestanden die succesvol herstelt kunnen worden, worden voorafgegaan door een groen balletje.
Bestanden met rode balletjes zijn niet of niet volledig terug te halen bestanden.

E-mailbestanden zijn ingepakt en moeten eerst worden geplaatst op een externe locatie; dus niet op de schijf waarop Recuva draait maar bijv. een USB stick.
Daarna moet het bestand worden uitgepakt. Door te dubbelklikken op het uitgepakte bestand (die in een map genaamd Inbox zit) wordt deze geopend in de standaard e-mail applicatie.

Als het een bestand met een groen balletje is dan zou de data gewoon door je e-mail programma moeten worden getoond. Je krijgt overigens niet de inbox te zien maar het bericht zelf.

Als het niet werkt dan is waarschijnlijk de data niet meer intact. Het succesvol terughalen van bestanden is alleen mogelijk als deze niet zijn overschreven.
De kans dat de data wordt overschreven neemt toe naarmate er meer bewerkingen op de computer hebben plaatsgevonden nadat het bestand is verwijderd.
In de regel geldt dat hoe langer het geleden is dat de data is verwijderd hoe kleiner de kans dat deze succesvol kan worden teruggehaald.

Bikertje

Re: Recuva

Bericht door Bikertje » 12 apr 2010 20:24

Bedankt, hr. Keyzer, voor tekst en uitleg. Het is me uiteindelijk gelukt om gezochte emails terug te vinden én te openen, zij het met wat "kunst en vliegwerk", het was effe zoeken.

Gesloten