CPU op 100 % herhaaldelijk

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
A. Wempe

CPU op 100 % herhaaldelijk

Bericht door A. Wempe » 08 mar 2010 11:09

Geacht Forum:

Sinds een paar dagen, probleem met mijn Pc (Packard Bell istart b3780 onder Vista)
Heel vaak als ik bezig ben met word of excel, of Email of op internet, loopt mijn systeem 'vast' . Werkt met Google Chroome op het net.
Zelf al tot tweemaal de stekker er uit moeten halen, wilde niet afsluiten op een normale wijze. Sys start dan goed op, werkt een tijdje, en gaat dan weer trager worden. Defrag , cleaner, en al de opschoon PGM's hebben geen effect. Heb geen idee waar ik moet zoeken.

Wie heeft een hint ?

Mvgr

A Wempe :D

John van Rhijn

Re: CPU op 100 % herhaaldelijk

Bericht door John van Rhijn » 08 mar 2010 21:43

Welke model Packard Bell heb je precies?

Is je anti-virus soms M.S.E.?

keyzer

Bericht door keyzer » 08 mar 2010 22:35

A. Wempe schreef:Geacht Forum:

Sinds een paar dagen, probleem met mijn Pc (Packard Bell istart b3780 onder Vista)
Heel vaak als ik bezig ben met word of excel, of Email of op internet, loopt mijn systeem 'vast' . Werkt met Google Chroome op het net.
Zelf al tot tweemaal de stekker er uit moeten halen, wilde niet afsluiten op een normale wijze. Sys start dan goed op, werkt een tijdje, en gaat dan weer trager worden. Defrag , cleaner, en al de opschoon PGM's hebben geen effect. Heb geen idee waar ik moet zoeken.

Wie heeft een hint ?

Mvgr

A Wempe :D
Heb je onlangs nieuwe software geïnstalleerd of dingen veranderd aan de computer?
Start Taakbeheer op (Ctrl+Alt+Del) en hou gedurende een sessie in de gaten welke processen grote pieken vertonen (onder de CPU kolom)
Of zet Process Explorer in, deze laat je zien welke programma's of systeemonderdelen onder de exe's zitten.
Download: http://download.sysinternals.com/Files/ ... plorer.zip

A. Wempe

Bericht door A. Wempe » 09 mar 2010 09:53

Heb je onlangs nieuwe software geïnstalleerd of dingen veranderd aan de computer?
Start Taakbeheer op (Ctrl+Alt+Del) en hou gedurende een sessie in de gaten welke processen grote pieken vertonen (onder de CPU kolom)
Of zet Process Explorer in, deze laat je zien welke programma's of systeemonderdelen onder de exe's zitten.
Download: http://download.sysinternals.com/Files/ ... plorer.zip
Heb Picasa 3.6.0 ( gezicht herkenning) ge-update. Hier zijn de problemen dacht ik mee gestart. Heel Picasa er uit. Ook een Morzilla Flasch Player, er uit. ( had ik even nodig voor een NASA film) Systeem lijkt nu weer 'rustig' te zijn. Ben over gestapt op een ander foto bewerking pgm. Heb eigenlijk altijd wat probleem gehad met Picasa , ook bij de vorige versie(s).
Bedankt voor de tip, hoop dat het goed gaat nu. Heb niet echt veel werk op mij systeem, dan eigenlijk mijn hobby, en dat is collage make voor vrienden en kennissen van foto's etc. Werk nu met Vieuwer.

Groet

A. Wempe

A. Wempe

Bericht door A. Wempe » 09 mar 2010 09:59

John van Rhijn schreef:Welke model Packard Bell heb je precies?

Is je anti-virus soms M.S.E.?
Model AIO, heb Norton, en werkt daar al jaren mee.
Vermoedelijke oorzaak is Of De Update van Picasa, of Flash Player Pug in van Mozilla. Beiden er uit gehaald, en systeem lijkt weer 'rustig 'te zijn.

Mvgr,

A Wempe

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 09 mar 2010 17:29

A. Wempe schreef:Vermoedelijke oorzaak is Of De Update van Picasa, of Flash Player Pug in van Mozilla. Beiden er uit gehaald, en systeem lijkt weer 'rustig 'te zijn.
Ja, de invalshoek van Keyzer had ik zo gauw niet aan gedacht.
Ik heb M.S.E. op 2 systemen gehad en op beide gooide het de CPU-claim erg, tot ook bevriezen, omhoog.

Gesloten